1 11

فیلر بهتر است یا بوتاکس؟

این که تفاوت فیلر و بوتاکس چیست و این که فیلر بهتر است یا بوتاکس، ممکن است سوال شما هم باشد. افرادی که روز به روز سنشان بالا می‌رود، افرادی که زیر نور آفتاب فعالیت می‌کنند و افرادی که به دلایل مختلف ژنتیکی چین و‌ چروک‌های زیادی روی چهره آن‌ها نمایان شده است، یک دغدغه خاص دارند. این که‌ چطور می‌توانند چین و چروک‌های پوستی خود را از بین ببرند. راه‌ها و روش‌های مختلفی بر اساس تکنولوژی‌های روز دنیا به وجود آمده‌اند. تزریق فیلر و تزریق بوتاکس جزو پرطرفدارترین روش‌هایی هستند که نتایج خوبی را برای جوانسازی پوست به دنبال دارند. در این میان، ممکن است یک متقاضی حین انتخاب یک روش سردرگم باشد که فیلر بهتر است یا بوتاکس. برای این که متناسب با نوع پوست خود و نوع چین و چروک‌های پوستی خود یک روش خاص را برگزینید، در ادامه مطلب با ما همراه باشد.

فیلر چیست؟

یکی از کارآمدترین روش‌ها برای درمان چین و چروک‌های پوستی، فیلر زدن است. فیلر نوعی ژل می‌باشد که می‌تواند نواخی مختلف چهره را پر کند و حالت کشیدگی را به پوست هدیه بدهد. موادی که در این روش مورد استفاده قرار می‌گیرند، موادی مصنوعی و بیولوژیکی هستند که آثار پیری را از بین می‌برند. شما عزیزانی که روش فیلر را انتخاب می‌کنید، باید بدانید که چه نوع چین و چروکی دارید. چرا که این روش معمولا برای از بین بردن چین و چروک‌هایی کاربرد دارد که چندان عمقی نیستند. برای راهنمایی‌های بهتر و موثرتر باید زیر نظر یک پزشک ‌معاینه شوید.

بوتاکس چیست؟

به طور کلی قبل از این که هر کدام از اقدامات درمانی یا زیبایی را انجام دهید، باید نسبت به آن آگاهی کامل داشته باشید. این که بدانید فیلر بهتر است یا بوتاکس، کار آسانی نیست. پس باید با تعریف بوتاکس نیز آشنا باشید. بوتاکس به نوعی از مواد سمی گفته می‌شود که از باکتری تولید شده است. این ماده زمانی که وارد لایه‌ها و بافت‌های پوستی می‌شود، عضلات پوست را فلج می‌کند. امروزه به دلیل نتایج فوق العاده‌ای که بوتاکس از خود بر جای گذاشته است، خیلی از افراد مشتاق به کار گیری این روش درمانی هستند. معمولا زمانی که عوامل مختلف باعث کاهش کلاژن سازی در پوست می‌شوند، بوتاکس  مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این صورت برای جبران اعتماد به نفس از دست رفته افراد، اسید هیالورونیک را وارد پوست می‌کنند. شما باید متناسب با نوع پوست خود، یک نوع از مواد بوتاکس را مورد استفاده قرار دهید.

در آیشن بخوانید: مجهزترین کلینیک تزریق بوتاکس در هروی

مزایای تزریق بوتاکس و فیلر چیست؟

تزریق بوتاکس دارای مزایای زیادی است. به همین دلیل متقاضیان آن نیز افزایش پیدا کرده‌اند. با تزریق بوتاکس می‌توانید پوست خود را از حالت خشکی خارج کنید و آن را نرم و لطیف نمایید. این روش بدون جراحی و برش و بخیه انجام می‌ششود. به همین دلیل عوارض چندانی ندارد و دردی را هم متوجه کاربر نخواهد کرد. روش بوتاکس نسبت به سایر روش‌های جوانسازی پوست مثل جراحی، کم هزینه است. فیلر نیز از مزایای متعددی برخوردار شده است. برای این که بتوانید فرم چهره خود را تغییر دهید و حجم کلاژن از دست رفته را باز گردانید، از فیلر استفاده کنید. فیلر عوارض کمی را به همراه دارد و سریعا نتایج خود را نشان می‌دهد. این روش نه تنها برای افراد میانسال و پیر بلکه برای افراد جوان نیز توصیه می‌شود.

22

6 تفاوت اصلی فیلر با بوتاکس در چیست؟

اگرچه ژل و بوتاکس هر دو ماده‌ای هستند که وارد بافت‌های زیرین پوست شده و چین و چروک‌ها را از بین می برند، اما تفاوت‌هایی یا یکدیگر دارند. توجه به همین تفاوت‌ها است که مشخص می‌کند فیلر بهتر است یا بوتاکس. هر نوع ماده مصنوعی و بیولوژیکی که باعث شود پوست کمی حالت برآمدگی پیدا کند، ژل یا فیلر نامیده می‌شود. برای مثال برجسته کردن گونه‌ها به ژل نیاز دارد. در کنار آن به هر نوع ماده‌ای که به پوست تزریق شده و عضلات را فلج کند، بوتاکس می‌گویند. خطوط خنده را می‌توان یا بوتاکس ترمیم کرد. به طور کلی باید بگوییم که فیلر زیر مجموعه بوتاکس است. یعنی فیلر نوعی از بوتاکس به حساب می‌آید اما تمامی بوتاکس‌ها فیلر نیستند. با این وجود تفاوت‌هایی هم هستند که باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

1. میران ماندگاری

اگر بخواهیم با توجه به ماندگاری ژل یا بوتاکس بگوییم که فیلر بهتر است یا بوتاکس، فیلر را بهتر می‌دانیم. بدین معنا که ماندگاری فیلر نسبت به بوتاکس بیشتر است. با توجه به میزان تخصصی که پزشک شما دارد و همچنین با توجه به نوع ماده بوتاکسی که انتخاب می‌کنید، ماندگاری آن متفاوت است. اما هر طور که باشد، این روش درمان بین ۶ الی ۱۲ ماه ماندگاری دارد. شما اگر از نتایج بوتاکس راضی هستید، باید هر شش ماه یک بار نسبت به ترمیم آن اقدام کنید. فیلرهای پوستی انواع مختلفی دارند. به همین دلیل نمی‌توان میزان ماندگاری ثابتی را برای آن‌ها در نظر گرفت. گرچه تزریق فیلر نیز تاثیرات موقت دارد، اما این اثرات در برخی از افراد تا دو سال هم ماندگار هستند. متابولیسم بدن هر فرد تعیین می‌کند که بوتاکس یا فیلر تا چه مدت باقی بماند. به هر میزان که متابولیسم بدن بیشتر باشد، دوام و ماندگاری این روش‌ها کمتر خواهد شد.

2. تفاوت در کاربرد

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌هایی که بین ژل و بوتاکس دیده می‌شود، تفاوت در کاربرد است. این که فیلر بهتر است یا بوتاکس تا حد زیادی تحت تاثیر این تفاوت‌ها قرار می‌گیرد. با تزریق فیلر و ژل علاوه بر این که می‌توانید چین و چروک‌های ظریف پوستی را از بین ببرید، می‌توانید زیر پوست را پر کنید. یعنی یک ناحیه را حجیم‌تر از قبل کنید. به همین دلیل است که از فیلر برای زاویه سازی چانه، درمان تیرگی و ‌گودی چشم و همچنین اصلاح فرم بینی استفاده می‌شود. کاربردهای بوتاکس نسبت به فیلر محدودتر است. بوتاکس تنها برای از بین بردن چین و چروک‌‌ها طراحی شده است اما یک مزیت عالی را با خود به همراه می‌آورد. این ماده می‌تواند حتی چروک‌های عمقی را نیز از بین ببرد. کاری که مواد فیلر قادر به انجام آن نیستند. از بین بردن خطوط اخم، لبخند، بهبود حالت چهره و ابرو و بالا بردن نوک بینی از جمله مهم‌ترین کاربردهایی است که از بوتاکس به عمل می‌آید.

3. مناطق تزریق

هر کدام از روش‌های از بین بردن چین و چروک، برای یک ناحیه خاص مناسب هستند. یعنی در این نواحی تاثیرات بیشتری را از خود به نمایش می‌گذارند. اگر متقاضی استفاده از بوتاکس هستید، می‌توانید خمیدگی ابرو، خطوط دور گردن، خطوط اطراف بینی، چروک‌های دور چشم و خط پیشانی را از بین ببرید. همچنین استفاده از بوتاکس برای چانه ریگی، مشخص کردن خط فک و از بین بردن خطوط گوشه دهان نیز توصیه می‌شود.

با استفاده از فیلر و ژل نیز می‌توانید تمامی نواحی که دارای پوستی ظریف هستند را درمان کنید. لاله گوش، گردن، دست، چانه، شقیقه، دور چشم، گونه و … را به کمک این روش بهبود می‌دهند. پر کل با استفاده از فیلر می‌تپانید فرم صورت یا سایر قسمت‌های بدن را بهبود دهید اما بوتاکس این طور نیست.

4 5

4. میزان اثر گذاری

شاید یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین کنند در  پاسخ به سوال فیلر بهتر است یا بوتاکس، میزان اثر گذاری این دو باشد. این دو روش از نظر میزان اثر گذاری با یکدیگر تفاوت چندانی ندارند؛ چرا که هر دوی آن‌ها باعث بهبود چهره پوست خواهند شد. ممکن است نتایج اصلی بوتاکس کمی پس از درمان خود را نشان دهد. یعنی هفت الی ده روز پس از این که بوتاکس کردید، نتایج آن را مشاهده کنید. اما با استفاده از روش فیلر بلافاصله پس از درمان قادر به مشاهده نتایج خواهید بود.

5.  عوارض

آیا می‌دانید که از نظر عوارض فیلر بهتر است یا بوتاکس را باید انتخاب کنیم؟ به نظر شما میزان عوارض در کدام یک از این روش‌ها بیشتر است؟  تزریق ژل و بوتاکس مانند هر نوع روش دیگری دارای عوارض جانبی و خطرات خاص خود است. شما برای این که بتوانید بهترین روش را برای ترمیم پوست خود انتخاب کنید، باید به این عوارض نیز توجه داشته باشید. پزشکانی که در زمینه زیبایی پوست فعال هستند، عوارض جانبی ناشی از بوتاکس را خیلی کمتر از عوارض جانبی فیلر می‌دانند. بوتاکس دوره نقاهت ندارد و با عوارض چندان وخیمی هم همراه نیست. ممکن است پس از تزریق این نوع از ژل‌ها شما با کبودی، قرمزی یا سردرد مواجه شوید. البته این عوارض ماندگاری ندارند و پس از مدت کوتاهی از بین می‌روند.

عوارض فیلر نسبت به عوارض بوتاکس بیشتر است. در روش فیلر ممکن است شما هفت تا ده روز درگیر عوارض آن باشید. خشک شدن دهان، آنفلونزا، تار شدن دید، مشکل در صفرا، حالت تهوع و .. عوارضی هستند که پس از قرمزی و کبودی پوست به وجود می‌آیند. البته باز هم باید بگوییم که میزان این عوارض به نوع شرایط بدنی ما وابسته است. با مشورت یک پزشک ماهر در این زمینه می‌توانید متوجه شوید که فیلر بهتر است یا بوتاکس، سپس یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

6. میزان هزینه

آخرین تفاوتی که در این بحث باید به آن توجه کنیم، تفاوت در هزینه‌ها است. به طور کلی کم بودن قیمت بوتاکس نسبت به فیلر باعث شده است که متقاضیان بوتاکس را محبوب‌تر بدانند. با این که عوامل متعددی در تعیین این هزینه‌ها نقش دارند اما به هر حال بوتاکس کم هزینه‌تر از فیلر است. میزان هزینه‌های مربوط به بوتاکس را با توجه به نوع ماده بوتاکس، میزان دستمزد پزشک، کلینیک، تجربه پزشک و حجم بوتاکسی که تزریق می‌شود، تعیین می‌کنند. هزینه‌های مربوط به فیلر را نیز بر اساس نوع فیلر، حجم آن، کیفیت آن و مواردی از این قبیل محاسبه می‌نمایند.

کدام را انتخاب کنم؟ فیلر بهتر است یا بوتاکس؟

دیگر تا کنون همه ما می‌دانیم که استقبال افراد از روش‌هایی همچون ژل و بوتاکس باعث شده است که خیلی‌ها انتخاب مناسبی نداشته باشند‌. این افراد به دلیل عدم آگاهی، دست به انتخاب‌های اشتباه می‌زنند. اما اگر بدانند که ماندگاری فیلر بهتر است یا بوتاکس، عوارض فیلر کمتر است یا بوتاکس، تاثیر فیلر بیشتر است یا بوتاکس و ..‌ ، حتما انتخاب‌های خود را نیز تصحیح خواهند کرد. در کل تصمیم گیری در رابطه با این که کدام روش بهتر است، به عهده خود بیمار است. گاهی اوقات پزشکان هم بیمار را راهنمایی می‌کنند تا بهترین نتیجه به دست بیاید. معمولا برای چین و چروک‌های عمیقی که نیاز به افزایش حجم ندارند، بوتاکس را مناسب می‌دانند. اگر علاوه بر از بین بردن چین و چروک‌ها قرار است حجم یک قسمت را افزایش دهید، پس باید فیلر را انتخاب کنید. با مقایسه تفاوت‌های این دو می‌توانید به پاسخ سوالات پر از ابهام خود برسید.

4 5

انتخاب کلینیک معتبر برای ژل یا بوتاکس

جدا از بحث فیلر بهتر است یا بوتاکس، باید به یک ‌نکته بسیار مهم در این زمینه توجه کنید. انتخاب یک کلینیک معتبر برای انتخاب بهترین روش‌ها بسیار مهم است. در این کلینیک‌ها به دلیل این که پزشکان ماهری فعالیت می‌کنند و از تجربه بالایی برخوردار هستند، شما به خوبی راهنمایی خواهید شد‌. معمولا تکنسین‌های این مراکز مزایا و معایبی که روش‌های مختلف دارند را در اختیار شما قرار می‌دهند تا بتوانید بهترین آن‌ها را انتخاب کنید. در کنار آن، هزینه‌های درمان در این مراکز مناسب و معقول است. کلینیک زیبایی آیشن یکی از برترین این کلینیک‌ها است که شما می‌توانید با یک تماس و بدون مراجعه حضوری سوالات خود را از کارشناسان آن بپرسید. در صورت نیاز امکان رزرو تایم درمان نیز وجود دارد.

در مجله زیبایی آیشن بخوانید:عوارض فیلر چیست؟

سخن آخر فیلر بهتر است یا بوتاکس

این که فیلر بهتر است یا بوتاکس یکی از مسائلی است که امروزه پررنگ‌تر شده است. افرادی که به هر دلیلی از آسیب‌های پوستی رنج می‌برند و به دنبال جوانسازی پوست هستند، می‌توانند از روش ژل و بوتاکس استفاده کنند. این روش‌ها هر کدام دارای مزایا و معایب خاص خود است. شما باید با توجه به تفاوت‌هایی که بین بوتاکس و ژل وجود دارد، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. بوتاکس به عنوان یک راهکار کم هزینه برای از بین بردن چروک‌های پوستی عمیق و ریز کاربرد دارد. فیلر هم نوعی بوتاکس به شمار می‌آید که چروک‌های سطحی را از بین برده و حجم پوست را افزایش می‌دهد. با توجه به نوع پوست و میزان آسیب آن، باید یکی از این روش‌ها را انتخاب کنید. آیشن یکی از بهترین و معتبرترین مراکزی است که شما را در این زمینه راهنمایی می‌کند. برای این که بهترین نوع از روش‌های جوانسازی را انتخاب کنید، می‌توانید همین حالا با آیشن در ارتباط باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *