کلینیک زیبایی آیشن

ارائه‌دهنده خدمات ریمو خال، زگیل و میخچه

خانه برداشتن خال و زگیل و میخچه

خال، زگیل و تبخالی که روی پوست نمایان می‌شود، مهمان ناخوانده‌ای است که زیبایی پوست را به چالش می‌کشد. حتی اگر زیباترین فرد روی زمین هم باشید، زمانی که مبتلا به این عوارض شوید، احتمالا زیباییتان زیر سوال برود. به همین دلیل روش‌های زیادی به وجود آمده‌اند که در برداشتن خال، زگیل و میخچه کمک می‌کنند. معمولا به دلیل عدم عملکرد صحیح سلول‌های پوستی میخچه و خال و زگیل بر روی پوست نمایان می‌شود. در نتیجه هم همان اتفاقی می‌افتد که نباید بیفتد. چهره یک فرد تا حد زیادی زیبایی خود را از دست می‌دهد. با توجه به این که این عارضه‌ها سبب بالا آمدن پوست شده و رنگ پوست را تغییر می‌دهند، ممکن است کمی آزار دهنده باشند. پس از بین بردن آن‌ها نیز متداول خواهد بود. اگر در پی برداشتن خال، زگیل و میخچه هستید، با ما همراه باشید.

برداشتن خال، زگیل و میخچه

برداشتن خال، زگیل و میخچه شاید ساده‌تر از آن چیزی باشد که تصورش را می‌کنید. برخی از افراد به دلیل هراسی که از پزشک و حرفه پزشکی دارند، تا ابد از برداشتن این عارضه‌های پوستی خودداری می‌کنند. افرادی اقدام به برداشت میخچه و زگیل و خال خواهند کرد که زیبایی برایشان اهمیت دارد. با توجه به تقاضای افراد زیادی که این عوارض را در بدن خود دیده‌اند، روش‌های گوناگونی هم برای برداشت آن‌ها به وجود آمده است. هر کدام از این روش‌ها طرفداران خاص خود را دارند چرا که تکنیک‌های منحصر به فردی در آن‌ها جریان دارد.

شما می‌توانید برای از بین بردن زائده‌های پوستی که هم اکنون سبب زشت شدن پوست شما شده‌اند، اقدام کنید. اما قبل از آن باید یک پزشک ماهر را برای انجام این کار انتخاب کنید. پزشکی که تجربه و مهارت زیادی در کار دارد و می‌داند که چطور باید پوست شما را التیام ببخشد. در این صورت از زیبایی پوست خود حیرت زده خواهید شد.

1 2 1024x683

برداشتن خال به روش RF

یکی از متداول‌ترین ضایعه‌های پوستی که اکثر افراد به آن دچار شده‌اند، خال است. سلول‌های ملانوییت اصلی‌ترین سلول‌هایی هستند که خال را به وجود می‌آورند. خال‌ها انواع مختلفی دارند و با روش‌های گوناگونی هم برطرف می‌شوند. یکی از این روش‌ها، برداشت خال rf است. شاید بتوان گفت که بهترین روش برای از بین بردن خال هم همین روش است. در این روش از تکنولوژی‌های امواج مایکروویو استفاده می‌شود و خال از بین می‌رود. به دلیل این که هزینه‌های از بین بردن خال در این روش کمتر است، افراد از آن استقبال زیادی کرده‌اند. اگر برداشتن خال، زگیل و میخچه برایتان مهم است، پس باید از ویژگی‌هایی که این روش از بین بردن ضایعه پوستی دارد نیز آگاه باشید. برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • روند درمان سریعتر انجام می‌گیرد و دوران نقاهت بیمار کمتر است.
  • احتمال به وجود آمدن زخم یا اسکار در جای خال تقریبا صفر است.
  • با این روش می‌توان خال‌های حساسی که در نقاط غیر قابل دسترسی بدن قرار دارند را از بین برد.
  • اگر بیمار به این روش حساسیت نداشته باشد، به صورت موضعی بی حس می‌شود. پس درد چندانی را هم تحمل نخواهد کرد.

مزایای برداشت خال به روش RF

قبل از این که یک روش کاملا مناسب و موثر برای برداشت خال انتخاب شود، لازم است که به مزایای این روش توجه شود. برداشت خال با استفاده از امواج مایکروویو هم از این قاعده کلی جدا نیست. همان طور که گفتیم، این روش کم هزینه است. بیمار با استفاده از این روش می‌تواند به طور سرپایی خال خود را از بین ببرد. یعنی درگیر مواردی همچون بستری شدن یا بیهوشی عمقی نخواهد بود. همین امر باعث شده است که محبوبیت این روش نسبت به سایر روش‌های از بین بردن خال افزایش پیدا کند. عدم ‌وجود عوارض آنچنانی در بیمار، عدم زخم شدن جای خال و عدم بیهوش کردن بیمار مزایایی است که این روش دارد. در کنار آن هم می‌توان به مواردی همچون دقت بالا، ظرافت زیاد و حتی از بین بردن میخچه پوستی با این روش اشاره کرد.

مراقبت‌های بعد از برداشتن خال

همواره توصیه می‌شود که پس از برداشتن خال، زگیل و میخچه به نکات مراقبتی توجه شود. در این صورت می‌توان از نتیجه بخش بودن این فرآیند هم اطمینان حاصل کرد. بعد از این که خال را از بین بردید، تا ۲۴ ساعت نباید به صورت خود آب بزنید. حتی اگر مجبور شوید! با توجه به این که در روش آر اف خال روی پوست می‌میرد و از بین می‌رود، باید از پمادهای سوختگی برای تسریع روند بهبود استفاده شود‌. اگر امکانش بود، پس از خال برداری تا یک هفته از منزل بیرون نیایید. چرا که برخورد اشعه‌های موجود در نور آفتاب منجر به آسیب دیدن ناحیه برداشت خال می‌شود‌. اگر هم خواستید به بیرون از خانه بروید، استفاده کردن از ضد آفتاب را فراموش نکنید.

ممکن است برخی از افرادی که پوست حساسی دارند، پس از برداشت خال جوش بزنند. اگر شما هم با این عارضه مواجه شدید، نباید به پوست دست بزنید. چرا که جای جوش به لکه پوستی تبدیل خواهد شد. کاری انجام ندهید تا این جوش خود به خود از بین برود. در این رابطه می‌توانید با یک پزشک ماهر نیز در ارتباط باشید و راهنمایی‌های ویژه او را دریافت کنید.

2 2 1024x683

انواع زگیل

در بحث برداشتن خال، زگیل و میخچه باید انواع زگیل را نیز بشناسیم. اصلی‌ترین دلیل به وجود آمدن زگیل، رشد ویروس پاپیلوما در بدن انسان است. این ویروس در هر ناحیه‌ای از بدن که رشد کند، در همان ناحیه زگیل به وجود می‌آید. با توجه به ناحیه‌ای که زگیل در آن رشد کرده است، انواع مختلفی از زگیل‌ها روی کار آمده‌اند:

1. زگیل معمولی

زگیل‌های معمولی عمدتا هم اندازه یک نخود یا یک لپه هستند. در ابتدا که این زگیل‌ها رشد می‌کنند، تنها یکی از آن‌ها روی پوست نمایان می‌شود. با گذشت زمان که ویروس پاپیلوما پیشرفت کند، این زگیل بزرگتر شده و به دیگر قسمت‌های بدن سرایت می‌کند.‌ شکل زگیل‌های معمولی گرد یا چند ضلعی است. این نوع از زگیل‌ها که اغلب در قسمت‌هایی مثل پا و کمر و انگشت‌ها به وجود می‌آیند، زگیل‌هایی هستند که بزرگسالان را درگیر می‌کنند. این نوع از زگیل‌ها بافت نرمی دارند اما قسمت رویی آن‌ها حالت زبر دارد. برای برداشتن این زگیل‌ها باید سر وقت اقدام کنید.

2.زگیل کف پا

زگیل کف پا همان طور که از نامش پیدا است، در قسمت زیرین پا رشد می‌کند. این نوع از زگیل سبب می‌شود که پای یک فرد بیش از اندازه عرق کند. ضربه به پا، سفرهای طولانی و قرار گرفتن پا در کفش به مدت طولانی می‌تواند زگیل کف پا را به وجود بیاورد. در ابتدایی‌ترین مرحله این زگیل به حالت تاول بر روی پوست نمود پیدا می‌کند. کمی که می‌گذرد، رنگ زگیل به رنگ خاکستری تغییر می‌کند و رشد آن بیشتر می‌شود‌. زگیل کف پا یکی از خوش خیم‌ترین زگیل‌های پوستی است که به صورت خود به خود ناپدید می‌شود. اگر نشد، می‌توانید از پماد برای از بین بردن این زگیل استفاده کنید.

3.زگیل تناسلی

یکی از شایع‌ترین بیماری‌هایی که از عفونت‌ها نشئت می‌گیرد، زگیل تناسلی است. چنانچه متوجه شدید در واژن، مقعد یا اندام تناسلی یک ضایعه پوستی به وجود آمده است، احتمالا این ضایعه زگیل است. زگیل تناسلی هم در مردان و هم در زنان رشد می‌کند. این نوع از زگیل حتی ممکن است از شریک جنسی به یک فرد انتقال یابد. در واقع زگیل تناسلی نوعی زائده سفت، گوشتی و تو پر است که تنها در قسمت تناسلی بدن دیده می‌شود‌. برای این که از به وجود آمدن زگیل تناسلی جلوگیری شود، بهتر است از کاندوم در رابطه جنسی استفاده شود. جلوگیری از رابطه با افرادی که به این زگیل مبتلا هستند نیز یک راه برای پیشگیری از ابتلا به ویروس پاپیلومای انسلنی است.

4. زگیل موزاییکی کف پا

یکی دیگر از انواع زگیل‌های پوستی که ممکن است پوست شما را با خود درگیر کند، زگیل موزاییکی کف پا است. این نوع از زگیل به شکل یک برآمدگی خوشه‌ای مانند در قسمت کف پا ظاهر می‌شود. اگر متوجه درد در زیر پا آن هم به هنگام راه رفتن شدید، ممکن است شما هم به زگیل موزاییکی مبتلا شده باشید. این زگیل‌ها در قسمت بالایی خود نوعی برآمدگی مشکی رنگ دارند. اگر این برآمدگی‌ها فشرده شوند، خون مردگی در آن‌ها رخ می‌دهد. برای تشخیص زگیل موزاییکی باید به پزشک مراجعه کنید.

5.زگیل‌های رشته‌ای یا نخی شکل

 زگیل‌های رشته‌ای نخی شکل به صورت رشته‌ای در کنار هم رشد می‌کنند. این نوع از زگیل‌ها معمولا در قسمت دهان، بینی، زیر چانه یا انگشتان رشد خواهند کرد. با توجه به این که زگیل‌های خوشه‌ای در حساس‌ترین قسمت از پوست رشد می‌کنند، باید سریعا نسبت به درمان آن‌ها اقدام کرد. در غیر این صورت زیبایی یک فرد به خطر می‌افتد. برای این که از ابتلا به زگیل رشته‌ای جلوگیری کنید، بهتر است که همواره از وسایل شخصی خودتان استفاده نمایید. شستشوی صورت و دست و پا نیز به منظور پاکسازی پوست انجام شده و احتمال ابتلا به این زگیل را کاهش می‌دهد.

6. زگیل‌های مسطح

نوع دیگری از زگیل‌ها، زگیل‌های مسطح هستند که معمولا نوجوانان و‌ کودکان را با خود درگیر می‌کنند. به همین امر به این زگیل‌ها، زگیل نوجوانان هم می‌گویند.‌ زگیل‌های مسطح همان برجستگی‌های صاف و نرمی هستند که در قسمت کف پا، صورت و پشت دست نمایان می‌شوند.

با توجه به این که این توده‌ها خوش خیم هستند، پس آسیب چندانی را هم به بدن نخواهند رساند. شکل اصلی این نوع از زگیل‌ها بیضی است و قطر آن‌ها هم بین یک الی سه میلی متر متغیر است. زگیل‌های این چنینی تا کنون بین هفت الی ده درصد از افراد در جهان را به خود درگیر کرده‌اند.‌ عدم رعایت بهداشت و ارتباط با فردی که به پاپیلومای انسانی مبتلا است، اصلی‌ترین راه انتقال این نوع از ویروس است. برای از بین بردن زگیل مسطح باید به یک پزشک پوست مراجعه نمایید.

3 2 1024x683

هزینه برداشتن زگیل با لیزر

همیشه هزینه برداشتن خال، زگیل و میخچه مهم است چرا که افراد با توجه به این هزینه‌ها تصمیم به درمان خود می‌گیرند. لیزر یکی از موثرترین راهکارها برای از بین بردن زگیل در هر ناحیه از بدن به شمار می‌آید. عوامل متعددی وجود دارند که می‌توان قیمت لیزر زگیل را بر اساس آن‌ها تعیین کرد:

  1. تعداد زگیل‌های نمایان شده بر روی پوست و اندازه آن‌ها
  2. نوع زگیل
  3. میزان دستمزد پزشک و هزینه‌های کلینیک

اگر تنها بیمه تامین اجتماعی دارید، باید تمامی هزینه‌های مربوط به درمان و برداشت زگیل را خودتان بپردازید. چرا که این نوع از جراحی نوعی زیبایی است و بیمه هیچ تعهدی در قبال پرداخت هزینه‌های آن ندارد. اما در مواقعی ممکن است بیمه‌های تکمیلی این مورد را هم پوشش دهی کند . آنچه که مهم است، این است که شما به یک مرکز معتبر برای از بین بردن این زائده مراجعه کنید.

میخچه‌ چیست؟

زمانی که بحث از برداشتن خال، زگیل و میخچه به میان می‌آید، ممکن است برخی از افراد حتی ندانند که میخچه، زگیل یا خال چیست. تنها زائده‌هایی دردناک و آزار دهنده را بر روی پوست خود مشاهده کنند. میخچه نیز یکی دیگر از انواع ضایعات پوستی است. زمانی که پوست بدن یک فرد تمام تلاش خود را می‌کند که از آسیب. بدن لایه‌های زیرین جلوگیری نماید، میخچه نمایان می‌شود.

میخچه‌ها معمولاً بر روی انگشتان پا به وجود می‌آیند و دایره‌ای شکل و کوچک هستند. این نوع از زائده‌های پوستی در قسمت‌های استخوانی پا بیشتر از سایر نواحی خود را نشان می‌دهند. زمانی که میخچه به وجود بیاید یک زخم بر روی بدن ایجاد شده است. این زخم که رنگ سفید و بافت لاستیکی دارد، باعث می‌شود که درد در قسمت به وجود آمدن میخچه جریان پیدا کند.

ضرر میخچه چیست؟

میخچه و پینه‌هایی که روی پوست ایجاد می‌شوند، ضرر چندانی ندارند اما در مواقعی ممکن است عدم مراقبت صحیح پوست به ایجاد عفونت پوستی بیانجامد. اگر متوجه یک برآمدگی برجسته ضخیم و دردناک بر روی پوست خود شده‌اید، احتمالاً به میخچه دچار شده‌اید. اصطکاک پوستی، پوشیدن کفش‌های تنگ، پوشیدن جوراب‌هایی که مناسب نیستند، زانو زدن و دوچرخه سواری مکرر و راه رفتن زیاد سبب ایجاد میخچه خواهند شد.

4 1 1024x683

انواع میخچه

میخچه‌ها و پینه‌های پوستی در بیشتر موارد ظاهری زشت دارند. افراد دیابتی و افرادی که فشار خون دارند، بیشتر از سایر افراد در معرض خطر ابتلا به میخچه هستند. اگر میخچه‌ای که بر روی پوست شما به وجود آمده است، درد داشته باشد یا التهاب پیدا کند، باید سریعا به یک پزشک پوست مراجعه نمایید. این پزشک می‌داند که بهترین روش برای برداشتن خال، زگیل و میخچه چه روشی است. با این حال، تا تشخیص داده نشود که نوع میخچه چیست، درمان آن امکان پذیر نخواهد بود. انواع مختلفی که از میخچه وجود دارند، در ادامه معرفی شده‌اند.

  • میخچه نرم

نوعی از میخچه‌ وجود دارد که با نام میخچه نرم معروف است. پزشک شما قبل از این که به برداشتن خال، زگیل و میخچه بپردازد، ابتدا نوع این زائده‌ها را مشخص می‌کند. میخچه‌های نرم نیز مانند سایر زائدات پوستی دارای ویژگی‌های خاصی هستند. این نوع از میخچه‌ها بین انگشتان رشد کرده و تعدادشان هم چهار و پنج عدد است. رنگ این میخچه‌ها در اغلب موارد خاکستری است. میخچه‌های نرم اگرچه ظاهری نرم دارند اما نسبت به سایر میخچه‌ها دردناک‌تر و آزار دهنده‌تر هستند. زمانی که فشار وارد شده به پا افزایش یابد، درد این میخچه هم بیشتر و بیشتر خواهد شد. برای درمان آن بهتر است روش جراحی را انتخاب کنید.

  • میخچه سخت

یکی از متداول‌ترین انواع میخچه، میخچه سخت است. این نوع از زائده پوستی حالتی خشک دارد و معمولا سفت است. در قسمت‌های مختلف پوست از جمله پوست پا می‌توان این میخچه را مشاهده کرد. قسمت‌های استخوانی پا زمانی که ضربه ببینند، مورد محافظت پوست قرار می‌گیرند. همین فشاری که در این قسمت به وجود می‌آید، منجر به ایجاد میخچه خواهد شد. سایز این نوع از میخچه‌ها کوچک است. برای این که بتوانید میخچه خشک را درمان کنید، باید ابتدا علت آن را بشناسید. استفاده از کفش مناسب، سنگ پا و مواد دارویی تجویز شده از سپس پزشک در از بین بردن پینه‌های بدن مناسب خواهد بود.

چرا باید میخچه را از طریق جراحی برداریم؟

به طور معمول میخچه را حاصل سایش استخوان‌ها بر روی بافت نرم بدن می‌دانند. امروزه روش جراحی را بهترین روش برای از بین بردن پینه یا میخچه به شمار می‌آورند. اما چرا؟! در جراحی میخچه پزشک ابتدا این زائد پوستی را بررسی می‌کند. سپس آن را به طور کامل از روی بدن می‌زداید.

با استفاده از روش جراحی احتمال بازگشت میخچه بسیار کاهش پیدا می‌کند. اما در سایر روش‌ها این طور نیست. باید توجه داشت که برداشت میخچه با جراحی دوره نقاهت هم ندارد. یعنی بیمار به صورت سرپایی میخچه را درمان کرده و از درد آن خلاص می‌شود. قبل از این که روش جراحی را انتخاب کنید، با یک پزشک متخصص پوست مشورت داشته باشید. چرا که در اکثر موارد نیازی به جراحی نیست و به ندرت جراحی انجام می‌شود. شاید بتوان با انجام چند تکنیک ساده میخچه بدن را از بین برد.

برداشتن خال، زگیل و میخچه در هروی

برداشتن خال، زگیل و میخچه در هروی یکی از سریعترین راهکارها برای از بین بردن این ضایعات پوستی برای افرادی که در این منطقه زندگی می‌کنند، است. در صورتی که مبتلا به این عارضه هستید، می‌توانید خدمات درمانی را از پزشکان باتجربه دریافت کنید. اما قبل از آن به چند نکته مهم توجه داشته باشید:

  • قبل از درمان با تیم پزشکی منتخب مشورت داشته باشید.
  • اگر از روش لیزر استفاده می‌کنید، نیازی نیست که نگران درد یا خونریزی پس از برداشت ضایعه پوستی خود باشید.
  • ابتدا در مورد میزان هزینه‌های درمان با پزشک خود به توافق برسید. سپس پوست خود را درمان کنید.
  • حتما برای انجام معاینات به پزشک مراجعه کنید. قبل از جراحی باید مشخص شود که ضایعه پوستی شما از چه نوع است.
  • اگر مورد مشکوکی را پس از جراحی دیدید، باید آن به پزشک اطلاع دهید.

 

6 1 1024x683

برداشتن خال، زگیل و میخچه در پاسداران

اگر شما هم مانند خیلی از افراد دیگر به دنبال بهترین کلینیک برای برداشتن خال، زگیل و میخچه در پاسداران هستید، باید ویژگی‌های بهترین کلینیک را بدانید. معمولا بهترین کلینیک‌ها نمونه کار دارند و اعتبار زیادی را کسب کرده‌اند. در این کلینیک‌ها پزشکان و کادر پزشکی باتجربه‌ای فعالیت دارند. این افراد با توجه به مهارت و تجربه خود، به بهترین شکل و ساده‌ترین روش ضایعات دوستی را درمان می‌کنند. در ضمن، بهترین کلینیک‌ها همواره به تجهیزات پیشرفته و مدرن مجهز هستند. پس به راحتی می‌توان به آن‌ها اعتماد کرد. آیشن یکی از همین کلینیک‌ها است که خدمات خود را در سر تا سر تهران گسترانده است‌. افرادی که تمایل به برداشتن خال، زگیل و میخچه دارند، می‌توانند همین حالا جهت رزرو وقت با مشاورین ما در ارتباط باشند.

نتیجه گیری

ما این مطلب را با بحث برداشتن خال، زگیل و میخچه آغاز کردیم و با بحث هزینه مربوط به برداشت این زائدات به پایان رساندیم. میخچه، زگیل و خال‌های پوستی نوعی توده‌های پوستی خوش خیم هستند که سبب بد بودن ظاهر پوست می‌شوند. این زائدات پوستی انواع مختلفی دارند و در اثر عوامل گوناگون به وجود می‌آیند. ضربه خوردن به بدن، وجود ویروس پاپیلومای انسانی و مواردی از این قبیل است که زگیل و میخچه و خال را به وجود می‌آورد. افراد برای این که از درد مربوط به این زائدات پوستی خلاص شوند و پوست خود را زیباتر کنند، اقدام به برداشتن خال، زگیل و میخچه می‌کنند. برای درمان، ابتدا نوع زائدات پوستی مشخص می‌شود. سپس راهکاری متناسب با همان ارائه می‌گردد. اگر به دنبال درمان این زائدات با هزینه‌هایی منصفانه هستید، می‌توانید از خدمات آیشن در این زمینه بهره مند شوید

فهرست مطالب

سوالات متداول

عوارض برداشتن خال صورت چیست؟

این که شما چه روشی را برای از بین بردن خال صورت خود انتخاب کنید، می‌تواند در تعیین عوارض تاثیر گذار باشد. معمولا لیزر را روشی کم خطر برای انجام این کار می‌دانند. پس از برداشتن خال ممکن ست پوست صورت شما قرمز یا ملتهب شود. در مواردی هم خارش در ناحیه از بین بردن خال به وجود می‌آید. این عوارض ماندگار نیستند و تا چند روز پس از جراحی از بین می‌روند.

آیا بعد از برداشتن خال جاش می‌مونه؟

افرادی که تجربه برداشت خال را دارند، می‌دانند که این نوع از فرآیندهای درمان پوست بیشتر اوقات موثر است. یعنی هیچ اثری از خال و جای آن باقی نمی‌ماند. پس از برداشت خال بدن تلاش می‌کند که جای زخم را از بین ببرد. اگر مراقبت‌های لازم در این زمینه صورت نگیرند، امکان باقی ماندن جای خال بر روی پوست وجود دارد.

آیا برداشتن خال خطرناک است؟

برداشت خال خطر چندانی ندارد. باز هم میزان خطرات ناشی از برداشت خال به روش برداشت خال بستگی دارد.