کلینیک زیبایی آیشن

ارائه‌دهنده خدمات مزوتراپی و نیدلینگ

خانه مزوتراپی و نیدلینگ

مزوتراپی چیست و چه کاربردی از آن انتظار می‌رود؟ مزایای مزوتراپی چیست؟ مزوتراپی چه تاثیری در زیبایی دارد؟ اگر شما هم ‌جزو افرادی هستید که این سوالات ذهنتان را مشغول کرده است، ابتدا باید بدانید که مزوتراپی و نیدلینگ چیست. سلامت جسمی و زیبایی ظاهری افراد در سال‌های اخیر چالش‌ها و حاشیه‌هایی را پشت سر گذاشته است. تا جایی که روش‌های نوینی روی کار آمدند تا این سلامت و این زیبایی را چند برابر کنند. مزوتراپی هم یکی از همین روش‌ها است. برای این که نواقص پوست و مو را برطرف کنند، از این روش درمانی استفاده می‌کنند و در ادامه شما را با تمامی نکاتی که در مورد مزوتراپی باید بدانید، آشنا خواهیم کرد.

مزوتراپی چیست؟

پیش از هر چیزی باید تعریف درستی از چیستی مزوتراپی داشته باشیم. مزوتراپی جزو نوین‌ترین تکنیک‌هایی است که سبب ترمیم لایه میانی پوست می‌شود. این روش برای از بین بردن غبغب، جوان کردن پوست و مو و از بین بردن چین و چروک‌ها به طور متداول استفاده می‌شود. در روش مزوتراپی نوعی مواد محلول با استفاده از سوزن به پوست تزریق می‌شوند. این مواد سپس به لایه میانی رفته و تاثیرات شگفت انگیز خود را بر روی این لایه می‌گذارند. افرادی که بیماری‌های خاص دارند قادر به استفاده از این روش نیستند.

مزوتراپی یا لایه میانی پوست

کلمه مزوتراپی به معنای لایه میانی پوست است. مزو یعنی میانی و تراپی هم یعنی درمان. بنابراین اصلی‌ترین هدفی که این روش دنبال می‌کند این است که موادی مقوی را وارد بافت‌های پوستی کند. به طور کلی لایه میانی را لایه‌ای پیوندی و انعطاف پذیر می‌دانند که دارای مواد مختلفی است. رشته‌های پروتئینی در این قسمت باعث سفت شدن پوست شده و رطوبت آن را افزایش می‌دهند.   زمانی که سن افزایش می‌یابد یا پوست تحت تاثیر عواملی همچون اشعه‌های مضر قرار می‌گیرد، ممکن است خشک و افتاده بشود. به همین دلیل برای تقویت این بخش از مزوتراپی استفاده می‌گردد.

 

1 4

 

انواع مزوتراپی

مزوتراپی در انواع گوناگون به وجود آمده است؛ چرا که در هر بخش از پوست با یک هدف خاص انجام می‌گیرد. در حال حاضر بیشترین کاربردی که از این روش درمانی انتظار می‌رود، جوانسازی پوست و افزایش حجم مو است. مزوتراپی صورت، لاغری، چربی، دور چشم و مو انواع مختلف مزوتراپی را تشکیل می‌دهند. توجه داشته باشید که این روش درمان، نوعی روش برای درمان موقتی نقص‌های پوست و مو است. چنانچه از آن راضی بودید، می‌توانید پس از اتمام دوره مجددا آن را تمدید کنید.

1.مزوتراپی برای لاغری

با توجه به این که ساختار چربی‌های موجود در بدن یک فرد نسبت به فردی دیگر متفاوت است، از بین بردن این چربی‌ها نیز با روش‌های متفاوتی انجام می‌شود‌. با استفاده از روش مزوتراپی موادی را دارد لایه‌های میانی پوست می‌کنند که از آن‌ها برای چربی سوزی استفاده می‌شود‌. افرادی که از جراحی و عواقب آن هراس دارند، می‌توانند مزوتراپی را انتخاب کنند. چرا که در این روش کم تهاجم هیچ نوع جراحی انجام نمی‌گیرد و درد و بیهوشی نیز در آن رایج نیست. موادی مثل هورمون، آنزیم و سایر مواد معدنی وارد قسمت زیرین پوست می‌شوند تا فرم اندام افراد را بهبود ببخشند و ظاهر پوست را بهتر کنند.‌ این روش برای از بین بردن پف و غبغب کاربرد دارد و به عنوان جایگزینی بسیار عالی برای لیپوساکشن شناخته شده است.

2.مزوتراپی برای دور چشم

چشم یکی از اجزای مهم در صورت است. پس زیبایی آن اهمیت زیادی دارد. ممکن است عوامل مختلف باعث به وجود آمدن سیاهی در دور چشم یک فرد شده باشند. برای برطرف کردن تیرگی‌های دور چشم می‌توان از مزوتراپی و نتایج آن استفاده کرد. ممکن است در این روش پوست به طور کامل کشیدگی پیدا کند و جریان خون رسانی در زیر پوست بهتر شود. برای این که از تاثیرات این روش در دور چشم مطمئن شوید، می‌توانید عکس مزوتراپی صورت را مشاهده کنید و‌ قبل و بعد بیماران درمان شده را ببینید.

3.مزوتراپی مو

ممکن است ریشه و ساقه‌های مو دچار اختلال شده باشند و به رشد طبیعی خود ادامه ندهند. در این مواقع می‌توان از مزوتراپی برای افزایش رشد موها و ترمیم بافت آن‌ها استفاده کرد.‌ با استفاده از این روش فولیکول‌های موجود در لایه‌های پوست تقویت خواهند شد. پس موهای از دست رفته مجددا رشد خواهند کرد و چربی‌های طبیعی قسمت زیرین پوست هم تنظیم خواهد شد. در فرآیند مزوتراپی نوعی از پروتئین‌ها و ویتامین‌های خاص وارد پوست مو می‌شود. همین مواد سبب تحریک و تقویت رشد مو شده و زیبایی افراد را دو چندان می‌کنند. هزینه مزوتراپی مو نسبت به سایر روش‌های تقویت دادن مو کمتر است. همچنین این امر سبب شده است که متقاضیان به عنوان یک گزینه مناسب به مزوتراپی نگاه کنند‌.

4.مزوتراپی صورت

افتادگی پوست و وجود چین و چروک در صورت همواره ناراحت کننده است. در گذشته با استفاده از روش‌هایی که صد در صد تضمیمنی هم نبودند، این عارضه را برطرف می‌کردند. امروزه مزوتراپی جایگزین روش‌های این چنینی شده است و صد در صد تضمینی است. در این روش ناحیه آسیب دیده شناسایی می‌شود. سپس فرمول کوکتل به این ناحیه تزریق شده و‌ جوانسازی پوست انجام می‌شود. برای این که بتوان به صورت موضعی پوست را سفت کرد و سلولیت را کاهش داد، از مزوتراپی صورت استفاده می‌شود. همچنین به کمک این روش می‌توان ران، بازو، شکم، باسن و مواردی از این قبیل را فرم دهی و زیبا سازی کرد.

 

2 4

 

درمان با مزوتراپی چقدر موثر است؟

بسیار سخت است که بخواهیم در مورد اثر بخشی قطعی مزوتراپی و میزان آن صحبت کنیم. میزان اثر بخشی این روش تا حد زیادی به مهارت پزشک، ناحیه تحت درمان و ساختار بدن بیمار وابسته است.  طبق تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده‌اند، مزوتراپی پوست بیشترین و بهترین تاثیرات را از خود بر جای گذاشته است. در سال ۲۰۲۲  چند تحقیق انجام گرفت که در آن قرار بود چروک‌های پوستی را از بین ببرند. تاثیرات آن بسیار جالب بود چرا که جوانسازی پوست انجام گرفته بود. اما همین کار را زمانی که برای فرم دهی ران پا انجام دادند، نتایج مطلوبی به دست نیامد. این بدان معنا است که مزوتراپی برای بهبود و از بین بردن چین و چروک بهتر عمل می‌کند.

مزایای مزوتراپی و نیدلینگ

مزوتراپی و نیدلینگ دارای مزایای زیادی است. این روش سبب دستیابی افراد به یک پوست شگفت انگیز و ظاهری زیبا می‌شود. در ادامه برخی از مزایایی که این روش دارد را برایتان بیان می‌کنیم:

  • برای درمان انواع آلوپسی می‌توان از روش مزوتراپی و نیدلینگ استفاده کرد.
  • هزینه‌های مزوتراپی نسبت به جراحی‌های درمان پوست و زیبایی بسیار کمتر است‌. این روش بر خلاف روش جراحی تهاجم کمتری دارد و آسان‌تر انجام می‌شود.
  • خطراتی که این روش منجر به به وجود آمدن آن‌ها می‌شود، بسیار کم هستند. شما می‌توانید با توجه به نکات مراقبتی حتی عوارض جانبی آن را به حداقل برسانید. دوره نقاهت این روش بسیار کم است. چرا که مواد مغذی که همواره و به صورت پیوسته وارد بدن می‌شوند، در این روش به یکباره وارد بدن می‌شوند و این هیچ آسیبی را به بدن نمی‌رساند.
  • مزوتراپی قادر به تاثیر گذاری بر روی سه لایه مختلف پوست است. همین امر باعث شده است که برای درمان بیماری‌هایی مثل سلولیت هم از آن استفاده شود.
  • یکی از مهم‌ترین فوایدی که مزوتراپی و نیدلینگ دارد این است که در این روش آسیب جزئی به پوست وارد می‌شود. به همین دلیل پوست تحریم شده و فرآیندهای ترمیمی به سرعت انجام می‌گیرند.
  • در فرآیند مزوتراپی محلولی که وارد پوست می‌شود را کوکتل می‌نامند. شما می‌توانید خودتان میزان کوکتل مورد نیاز را تعیین کنید. البته اگر در این زمینه با پزشک خود مشورت کنید، بهتر است.

عوارض و‌ خطرات مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی نیز مانند هر نوع فرآیند زیبایی و درمانی دارای یک سری عوارض جانبی و محدود است.‌ به دلیل این که در این روش ناحیه دچار مشکل دقیقا تحت تزریق قرار می‌گیرد، عوارض و خطرات چندانی در پی آن به وجود نمی‌آید. برخی از مهم‌ترین عوارضی که تا کنون در متقاضیان مزوتراپی دیده شده است، در ادامه ذکر شده‌اند. تقریبا این عوارض همگی نادر هستند و در موارد خاص امکان بروز آن‌ها وجود دارد. حتی پزشکان با تجویز دارو شدت این عوارض را کاهش می‌دهند. پس جای نگرانی نیست.  

  • ممکن است بیمار پس از تزریقات مزوتراپی دچار واکنش‌های آلرژیک شود و پوست او حساسیت نشان دهد. این حساسیت اکثرا خفیف است و پس از یک مدت کوتاه از بین می‌رود.
  • در کوکتل مزوتراپی از مواد مختلفی استفاده می‌شود. اگر ماده‌ای به اسم لیستین در این مواد وجود داشته باشد، ممکن است بیمار با التهاب و ورم در ناحیه تحت درمان مواجه شود. این عارضه منجر به ایجاد عفونت‌های پوستی نیز خواهد شد.
  • به دلیل این که برخی از بیماران از مراقبت‌های پس از جراحی استفاده نمی‌کنند، ممکن است عفونت در آن‌ها ظاهر شود. علاوه بر آن ظاهر شدن لکه‌های تیره یا لکه‌های روشن در قسمت‌های مختلف پوست از عوارضی است که این تزریقات به دنبال دارد.
  • در برخی از بیماران پس از تزریق مزوتراپی و نیدلینگ زخم اسکار ایجاد می‌شود یا ممکن است بدشکلی در محل درمان رخ دهد.
  • در برخی از بیماران نیز التهاباتی در قسمت‌های زیرین پوست به وجود می‌آیند. شما می‌توانید با توجه به نکاتی که پزشک به شما ارائه می‌کند، میزان عوارض و خطرات این روش را کاهش دهید.

 

3 4

 

افرادی که نباید به سراغ مزوتراپی بروند

برخی از افراد با آگاه بودن بر این موضوع که مزوتراپی و نیدلینگ یک روش کم خطر و کم تهاجم است، آن را انجام می‌دهند. این افراد به شرایط جسمانی خود توجهی ندارند. حال آنکه پزشکان بر اساس تجاربی که دارند، برخی از افراد را از انجام تزریقات مزوتراپی منع می‌کنند. چرا که امکان به وجود آمدن واکنش‌های منفی و خطرناک در بدن این افراد وجود دارد.

کسانی که باردار هستند، از بیماری‌های قلبی و عروقی رنج می‌برند، افرادی که سابقه استفاده از داروهای مربوط به آلرژی را داشته‌اند، افراد دیابتی که سطح ایمنی بدن آن‌ها پایین است و افراد سرطانی قادر به استفاده از این روش نخواهند بود. به طور کلی لازم است که اگر بیماری خاصی در بدن شما وجود دارد، آن را به پزشک اطلاع دهید تا دچار عوارض ناشی از این جراحی نباشید.

برخی از داروهایی که در کوکتل‌های مزوتراپی یافت می‌شوند

1.کافئین:

زمانی که قرار باشد از ریزش مو جلوگیری شود یا سلولیت درمان گردد، این مواد را درون کوکتل می‌ریزند. کافئین معمولا در محل لیپولیتیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

2.مواد معدنی

مواد معدنی تاثیر فوق العاده‌ای در سلامت و شادابی پوست دارند. فسفر، روی، مس و سلنیوم این مواد را تشکیل می‌دهند. در مزوتراپی برای بهبود لایه‌های پوستی این مواد به پوست تزریق خواهند شد.

3.داروهای هورمونی

داروهای هورمونی برای کنترل ریزش مو هستند. این داروها در کوکتل‌های مزوتراپی قرار گرفته و تاثیر هورمون‌های جنسی بر پوست و مو را از بین می‌برند.

4.کلسی تونین

کلسی تونین یکی از هورمون‌های اصلی بدن است که عدم وجود آن سبب کاهش زیبایی پوست می‌شود. برای تشدید این هورمون در بدن و بهبود تغذیه فولیکولی و پوستی این ماده را در کوکتل‌ها قرار می‌دهند.

5.بی حس کننده‌های موضعی

داروهایی همچون لیدوکائین و پروکائین هستند که به عنوان یک بی حس کننده موضعی در کوکتل قرار می‌گیرند. علاوه بر این موارد می‌توان از ویتامین‌های آ و ث و بیوتین و ویتامین ب ۵ نیز برای تقویت پوست استفاده نمود.

 

4 4

 

مراقبت‌های قبل و بعد از مزوتراپی

همان طور که گفتیم، این نوع از روش درمان نیاز به انجام اقدامات مراقبتی خاص ندارد. بیمار بلافاصله پس از این که مزوتراپی شد، می‌تواند فعالیت‌های روزانه خود را انجام دهد. با این حال یک سری مراقبت‌های عمومی وجود دارند که می‌تواند تاثیر مزوتراپی و نیدلینگ را افزایش دهد. برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • قبل از این که مزوتراپی شوید بهتر است که سر خود را شستشو دهید تا اگر در پوست آلودگی وجود دارد، از بین برود. ‌تا ۲۴ ساعت قبل از این که داروی مزوتراپی وارد پوست شما بشود، نباید از محصولات و داروهای مراقبت از پوست استفاده شود.‌ استفاده از مواد آرایشی نیز در این دوران منع شده است.
  • استفاده از داروهایی مثل آسپرین و ایبوپروفن تا چند روز قبل از مزوتراپی منع شده است. اگر بیماری خاصی دارید یا از داروهای خاص استفاده می‌کنید، بهتر است آن را با پزشک خود در میان بگذارید. همچنین اگر خون شما منعقد می‌شود یا بیماری عروقی دارید، در مورد آن با پزشک صحبت کنید.
  • پس از انجام مزوتراپی نیز نباید موی خود را تا ۸ ساعت بشویید. سه روز بعد از تزریق مواد مزوتراپی و نیدلینگ می‌توانید به حمام بروید و پوست خود را بشویید. البته اگر بیشتر از ۱۵ دقیقه در حمام بمانید، ممکن است پوست شما کبود بشود. تا یک هفته به اندازه یک ربع حمام کنید. پس از مزوتراپی مایعات زیادی مصرف کنید. آب زیادی هم بنوشید.
  • با توجه به این که ورزش کردن باعث خروج محلول مزوتراپی از پوست می‌شود، نباید تا چند روز ورزش کنید.
  • ممکن است پس از مزوتراپی قسمت‌هایی از پوست برآمدگی پیدا کند. این بدان دلیل است که پوست و ساختار بدنی شما با محلول وارد شده به پوست سازگاری ندارد. پس سریعا آن را به پزشک خود اطلاع دهید. از مصرف داروهای التهابی پس از مزوتراپی خودداری کنید.

آیا مزوتراپی درد دارد؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که پس از تزریق مزوتراپی و نیدلینگ ممکن است برای یک فرد به وجود بیاید این است که آیا مزوتراپی باعث درد می‌شود یا نه. مزوتراپی هیچ نوع دردی را به وجود نمی‌آورد. سوزن‌های دستگاه مخصوص مزوتراپی نازک هستند و ممکن است هیچ حس دردی را به متقاضی این فرآیند ندهند. همچنین برای از بین بردن دردهای احتمالی از داروهای بی حسی استفاده می‌شود و این باعث شده است که دردها کاملا از بین بروند.

اگر شما با سوزن دستگاه مزوگان مشکل داشته باشید می‌توانید بدون سوزن از مزوتراپی استفاده کنید. البته ممکن است اثرات آن کاهش پیدا کند اما انجام این روش بلامانع است. تعداد جلساتی که برای مزوتراپی لازم است با توجه به شرایط شما و شرایط پاسخدهی پوست شما متفاوت است. به طور کلی شما باید بین ۸ تا ۱۵ جلسه مزوتراپی شوید تا تاثیرات فوق العاده این روش را مشاهده کنید. فواصل زمانی بین این جلسات نیز معمولا دو هفته‌ای یا ماهی یک بار در نظر گرفته می‌شود.

هزینه مزوتراپی چقدر است؟

هزینه‌های مربوط به مزوتراپی از فردی به فرد دیگر و از کلینیکی به کلینیک دیگر متفاوت است. همچنین ناحیه‌ای که قرار است درمان گردد نیز هزینه‌های خاص خود را می‌طلبد. شما برای این که بتوانید برآورد دقیقی از هزینه مزوتراپی و نیدلینگ به دست بیاورید، باید به عوامل تاثیر گذار در این زمینه توجه کنید. میزان دستمزد پزشک، میزان هزینه‌های کلینیک، نوع مزوتراپی و نواحی تحت درمان، تعداد این نواحی و هزینه مواد مزوتراپی هستند که در نهایت یک هزینه کلی را به شما می‌دهند. آنچه‌ که اهمیت دارد این است که شما زیر نظر  یک پزشک ماهر این تزریقات را انجام دهید تا از تاثیرات مطلوب آن برخوردار شوید.

5 4

خدمات مزوتراپی و نیدلینگ در هروی

بسیار مهم است که شما برای دریافت خدمات مزوتراپی و نیدلینگ یک مرکز معتبر را انتخاب کنید. در این مراکز پزشکان ماهری فعالیت می‌کنند که در زمینه تزریقات مزوتراپی تجربه زیادی دارند. بنابراین کیفیت کار زیاد خواهد بود. همچنین در این مراکز تجهیزات پیشرفته‌ای وجود دارند که می‌توان از آن‌ها برای بهبود کیفیت درمان استفاده کرد. به همین دلیل در بهترین کلینیک‌های مزوتراپی در هروی بیشترین میزان رضایت از تزریقات نیز دیده می‌شود. شما هم برای این که از نتیجه حاصل شده راضی باشید، می‌توانید به این مراکز مراجعه کنید و خدمات مختلف درمانی را از آن دریافت کنید.

خدمات مزوتراپی و نیدلینگ در پاسداران

امروزه در سر تا سر کشور ما کلینیک‌ها و مراکزی روی کار آمده‌اند که خدمات مزوتراپی و نیدلینگ را به افراد ارائه می‌کنند. این مراکز می‌توانند قابل اعتماد باشند اگر تکنسین‌های ماهری در آنجا مشغول کار باشند. کلینیک مزوتراپی آیشن یکی از بهترین و معتبرترین کلینیک‌های زیبایی در تهران به شمار می‌آید که شما به راحتی می‌توانید از خدمات آن استفاده کنید. دسترسی به آیشن بسیار آسان است. چنانچه تنها قرار است سوالات خود را در زمینه مزوتراپی برطرف کنید، می‌توانید با مشاورین ما در تماس باشید و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

قیمت خدمات مزوتراپی و نیدلینگ در آیشن بسیار مقرون به صرفه‌تر از سایر کلینیک‌ها است. در مقایسه با سایر کلینیک‌های معتبر، با انتخاب آیشن می‌توانید به سود اقتصادی هم دست پیدا کنید. در عین حال که زیبایی پوستی شما همان طور که می‌خواهید، انجام می‌گیرد. در ضمن، پزشکان ماهر مشغول به کار در این کلینیک در زمین انتخاب نوع مزوتراپی و همچنین مراقبت‌های قبل و بعد از آن شما را راهنمایی می‌کنند. چه چیزی از این بهتر؟!

6 1

سخن پایانی

ما در این مطلب در مورد مزوتراپی و نیدلینگ با شما صحبت کردیم‌. مزوتراپی نوعی از تزریقات است که منجر به بهبود رشد لایه میانی پوست می‌شود. در این جراحی می‌توان لایه میانی پوست را احیا کرد. به همین دلیل برای افزایش رشد مو، کاهش ریزش مو، از بین بردن چربی‌‌های بدن و بهبود ظاهر صورت از این روش درمان استفاده می‌شود. عدم ‌وجود درد، خطر کم، کمبود عوارض و مواردی از این قبیل سبب افزایش متقاضیان مزوتراپی شده‌‌اند. تا جایی که خیلی از افراد به جای انجام جراحی زیبایی، این روش را انتخاب می‌کنند. شما برای این که بهترین خدمات را دریافت کنید، باید بهترین کلینیک را انتخاب نمایید. آیشن یکی از همین کلینیک‌ها است که شما می‌توانید همین حالا با مشاورین آن در تماس باشید.

فهرست مطالب

سوالات متداول

در سال‌های اخیر کاربردهای مزوتراپی و نیدلینگ افزایش پیدا کرده است. لیفت گردن و پوست صورت، جوانسازی پوست، احیای مو، از بین بردن چاقی، از بین بردن تیرگی دور چشم، افتادگی پلک و درمان آن و مواردی از این قبیل به کمک مزوتراپی برطرف می‌شوند.

برای اثر بخش شدن مزوتراپی بین ۸ تا ۱۵ جلسه نیاز است.

هزینه‌های مربوط به مزوتراپی را با توجه به عوامل مختلف تعیین می‌کنند. ناحیه تحت درمان، میزان تخریب پوستی، نوع مزوتراپی و مواد آن در تعیین این هزینه‌ها نقش گسترد‌ه‌ای دارند. البته باید توجه داشت که این روش نسبت به جراحی‌های پر خطر بسیار کم هزینه‌تر است.

با توجه به نظر افرادی که تجربه لاغری داشته‌اند، مزوتراپی بهتر از لیپوساکشن تلقی شده است. اگرچه لیپوساکشن یک روش دائمی برای حذف چربی است اما در آن جراحت بر روی بدن ایجاد می‌شود و عوارض و‌ خطرات بیشتری بیمار را تهدید می‌کند. پس می‌توان مزوتراپی را یک روش کم خطر و کم هزینه برشمرد.