1 12

هایفوتراپی بهتره یا میکرونیدلینگ

شاید بسیاری از خانم‌ها و آقایان به دنبال جوانسازی پوست خود باشند. با روش‌ها و تکنیک‌های جدیدی که روی کار آمده‌اند، دیگر جوانسازی پوست یک رویا و خیال نیست. افراد می‌توانند در هر سن و سالی پوست آسیب دیده خود را ترمیم کنند. به دلیل این که روش‌های ترمیم و جوان کردن پوست متعدد هستند، در مواقعی ممکن است سردرگمی به وجود بیاید. این که کدام روش برای من بهتر است؟ این که با کدام روش نتایج بهتری به وجود خواهند آمد؟ همگی این‌ها در گرو این است که شما اطلاعات کافی در مورد نوعی از جراحی را به دست بیاورید. در حال حاضر روش‌هایی مثل هایفو و میکرونیدلینگ جزو روش‌های کم خطر و موثر در این زمینه هستند. اگر می‌خواهید بدانید که هایفوتراپی بهتره یا میکرونیدلینگ، باید در مورد مزایا، عوارض، دوره نقاهت و ماندگاری و عملکرد این روش‌ها اطلاعات کاملی را به دست بیاورید. به همین دلیل، ما در آیشن لازم دیدیم که برای راهنمایی بیشتر مشتریان خود، اطلاعات را در زمینه هایفوتراپی بهتره یا میکرونیدلینگ در اختیارتان قرار دهیم.

هایفوتراپی بهتره یا میکرونیدلینگ؟

برای این که بتوانید بهترین روش را برای ترمیم و‌ جوانسازی پوست خود انتخاب کنید، باید نسبت به هر کدام از روش‌های زیبایی آگاهی کامل داشته باشید. در واقع آن چیزی که باعث برجسته‌تر شدن یک روش می‌شود، مزایا، معایب و عوارض و ویژگی‌‌های مختلف این روش است. شاید آن چیزی که با شرایط بدنی شما سازگاری دارد، نسبت به آن چیزی که تصور می‌کنید، بسیار متفاوت باشد. میکرونیدلینگ و هایفوتراپی هر دو روش‌هایی قابل اعتماد هستند. یعنی چنین نیست که بگوییم یکی از آن‌ها برای تمامی افراد بهتر است. شما باید زیر نظر یک پزشک معاینه شوید تا شرایط جسمانیتان را بررسی کند. سپس قادر به تشخیص این که هایفوتراپی بهتره یا میکرونیدلینگ خواهید بود.

هایفوتراپی چیست؟

یکی از روش‌های جایگزین برای لیفت پوست، روش هایفوتراپی است. افرادی که به دلیل کهولت سن یا عوامل محیطی و ژنتیکی دچار چروک شده‌اند، به کمک این روش می‌توانند شادابی را به پوست خود هدیه کنند. در هایفوتراپی از دستگاه‌های مخصوص استفاده می‌شود. عملکرد این دستگاه‌ها بدین صورت است که یک ناحیه پوستی را به طور متمرکز تحت تاثیر قرار می‌دهند. امواجی که به این پوست تابیده می‌شوند، میزان کلاژن سازی در بافت‌های زیر پوستی را افزایش می‌دهند.‌ در این روش جراحی انجام نمی‌شود. در واقع تمامی امور مربوط به جوانسازی توسط دستگاه‌هایی که از امواج فراصوت برخوردار شده‌اند، انجام می‌گیرد. شما می‌توانید برای اصلاح طرح لبخند، بهبود چانه، از بین بردن غبغب و بهبود پوست دور چشم و ابرو و پیشانی و … از این روش استفاده کنید.

از آیشن بخواهید: خدمات هایفوتراپی

مزایای هایفوتراپی چیست؟

به طور کلی هر روش درمانی دارای مزایای خاص خود است. هایفوتراپی نیز از این قاعده کلی جدا نیست. این روش به صورت غیر تهاجمی انجام می‌شود و هیچ عوارض دشواری هم به همراه ندارد. ماندگاری این روش بین یک تا دو سال برآورد شده است. شما می‌توانید در عرض یک الی سه جلسه هایفوتراپی پوست خود را ترمیم کنید و تا دو سال از مزایای آن استفاده نمایید. حتی اگر این دوره به پایان رسید، امکان تجدید هایفو وجود دارد. توجه داشته باشید که در روش هایفو خبری از تزریق، خونریزی، برش، پانسمان و …‌ نیست. به همین دلیل این روش را روشی ایمن می‌دانند که با هزینه‌های مناسب انجام می‌شود. شما بلافاصله پس از این که هایفوتراپی کردید، قادر به انجام فعالیت‌های روزانه خود خواهید بود.

2 11

هایفوتراپی برای چه‌ کسانی مناسب است؟

برای انجام روش هایفو یک سری محدودیت‌ها در نظر گرفته شده‌اند. این محدودیت‌ها نوع کاندیدا و شرایط آن‌ها را نیز مشخص کرده است. این که هایفو برای چه کسانی مناسب است، جزو بهترین مباحثی است که نشان می‌دهد هایفوتراپی بهتره یا میکرونیدلینگ. افرادی که از شرایط زیر برخوردار شده‌اند، می‌توانند هایفوتراپی کنند:

  • تمامی افرادی که در بازه سنی ۳۰ تا ۷۵ سالگی قرار دارند، قادر به انجام هایفو خواهند بود.
  • افرادی که به هر دلیلی پوست آن‌ها شل شده یا حالت افتادگی پیدا کرده است، کاندیدایی مناسب برای هایفو هستند.
  • افراد جوان با استفاده از امواج فراصوت هایفو می‌توانند پیری پوست خود را به تعویق بیندازند.
  • افرادی که ‌همواره در معرض اشعه‌های فرابنفش هستند و پیری پوست پیدا کرده‌اند، می‌توانند از هایفو استفاده کنند. البته باید بدان توجه داشت که افراد مستعد زخم، آکنه و عفونت قادر به استفاده از این روش نیستند.

میکرونیدلینگ چیست؟

یکی دیگر از روش‌های غیر تهاجمی که برای از بین بردن چین و چروک‌های پوستی و ترمیم پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد، روش میکرونیدلینگ است. برای این که بدانید هایفوتراپی بهتره یا میکرونیدلینگ باید نسبت به این روش نیز آگاهی کامل داشته باشید. در این روش با استفاده از سوزن، پوست را تحریک می‌کنند. بدین صورت که سوزن وارد پوست افراد شده و کلاژن سازی پوست را بیشتر می‌کند. برای این که بتوانید ترک‌های پوست را از بین ببرید، برای بستن منافذ پوست و همچنین برای شاداب کردن پوست این روش را مناسب می‌دانند.‌ فرقی ندارد که کدام قسمت از پوست شما دچار آسیب شده است. در هر صورت استفاده از روش میکرونیدلینگ موثر واقع خواهد شد.

مزایای میکرونیدلینگ چیست؟

دومین قسمتی که باعث افزایش اطلاعات شما در مورد میکرونیدلینگ می‌شود، بحث مزایای این روش است. تا زمانی که این مزایا را ندانید، متوجه نخواهید شد که هایفوتراپی بهتره یا میکرونیدلینگ بهتر نیاز شما را برطرف می‌کند. برای این که بتوانید خطوط و چین و چروک‌های ظریف پوستی را کاملا از بین ببرید، این روش یک روش کاربردی است. افرادی که جای جوش یا آکنه‌های پوستی باعث آزار آن‌ها شده است، از این روش برای افزایش اعتماد به نفس خود استفاده می‌کنند‌.

با توجه به این که برش و جراحی در میکرونیدلینگ جایی ندارد، پس دوره نقاهت آن نیز زیاد نخواهد بود. در کنار آن، عوارض این روش کاهش خواهد یافت. حتی برای جلوگیری از ریزش موی سر یا از بین بردن ترک‌های ناشی از حاملگی این روش را مناسب می‌دانند. هزینه‌های متعادل و مقرون به صرفه این روش‌ها باعث شده است که متقاضیان آن‌ها بیشتر شود.

در مجله زیبایی آیشن بخوانید: آر اف بهتر است یا هایفوتراپی

بهترین کاندید برای میکرونیدلینگ کیست؟

لازم به ذکر است که تمامی افراد صلاحیت استفاده کردن از روش میکرونیدلینگ را ندارند. بهترین کاندید برای استفاده از این روش کاندیدی است که از سلامت کامل جسمانی برخوردار شده باشد. افرادی که به بیماری‌هایی همچون هموفیلی و سایر حساسیت‌های پوستی مبتلا هستند، نباید از این روش استفاده کنند. همچنین افراد دیابتی، افراد مبتلا به عفونت، افراد دارای بیماری قلب و عروق و … نیز نمی‌توانند این روش را برگزینند. در کل اگر از داروهای خاصی استفاده می‌کنید، بهتر است قبل از میکرونیدلینگ آن را به پزشک اطلاع دهید. در این صورت است که متوجه خواهید شد هایفوتراپی بهتره یا میکرونیدلینگ. اگر این روش برای شما مناسب نباشد، پزشک شما یک روش دیگر را برای از بین بردن اختلالات پوستی پیشنهاد می‌کند.

3 11

7 تفاوت بین هایفوتراپی و میکرونیدلینگ

برای این که بدانید هایفوتراپی بهتره یا میکرونیدلینگ، باید به تفاوت‌های این دو روش آگاه باشید. هر دوی این روش‌ها هدف یکسانی دارند. متقاضیان برای جوان کردن پوست خود از میکرونیدلینگ یا هایفوتراپی استفاده می‌کنند. اما در روش کار، عوارض، مزایا، ماندگاری و مواردی از این قبیل تفاوت‌هایی دیده می‌شود. همین تفاوت‌ها باعث دشوار شدن تصمیم گیری شده‌اند. با توجه به متفاوت بودن شرایط بدنی هر فرد و متفاوت بودن روش انجام کار، باید بهترین نوع از روش‌ها را انتخاب کنید. در این زمینه اگر اطلاعات کافی ندارید، می‌توانید با مشاورین ما در آیشن در ارتباط باشید.

1. تفاوت در میزان ایمن بودن

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌هایی که برای درک هایفوتراپی بهتره یا میکرونیدلینگ باید به آن توجه داشته باشید، تفاوت در میزان ایمن بودن این دو روش است. مسلما هر فردی به دنبال روشی است که به طور کاملا ایمن انجام شود و آسیبی به بدن این فرد نرساند. طبق تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده‌اند، هر دو روش از میزان امنیت بالایی برخوردار هستند.‌ با این حال میزان عوارض جانبی که در پی هایفوتراپی به وجود می‌آید، کمتر است. حتی اگر زیاد هم باشد، شدت این عوارض زیاد نخواهد بود. به همین دلیل هایفوتراپی را نسبت به روش میکرونیدلینگ ایمن‌تر می‌دانند.

2. تفاوت در اثر گذاری

میزان اثر گذاری هایفوتراپی و میکرونیدلینگ یکسان نیست. هایفوتراپی یکی از روش‌های فوق العاده پیشرفته‌ای است که در انجمن زیبایی پوست آمریکا تایید شده است. به دلیل این که این روش می‌تواند تمامی مشکلات پوستی را از بین ببرد، یک روش موثر هم شناخته شده است. البته چنین نیست که میکرونیدلینگ تاثیر خوبی از خود بر جای نگذارد. این روش هم موثر است اما میزان اثر گذاری آن به اندازه روش هایفو نیست.

3. تفاوت در نوع عوارض

هایفوتراپی بهتره یا میکرونیدلینگ زمانی مشخص خواهد شد که به تفاوت این دو از نظر عوارض پی ببرید. در میکرونیدلینگ ممکن است فرد با قرمزی، کبودی، تورم یا گاها با عفونت‌های پوستی مواجه شود. این به دلیل وارد شدن سوزن به سطح پوست اتفاق می‌افتد.‌ در مواقعی ممکن است عدم مهارت پزشک در انجام کار باعث خونریزی یا اختلالات هورمونی هم بشود. در صورتی که هایفوتراپی هیچ کدام از این عوارض را ندارد. تورم، درد خفیف و سوزش پوست از عوارضی هستند که روش هایفو به همراه دارد. شما می‌توانید با تجویز پزشک از داروهای مختلف استفاده کنید تا عوارض این دو روش را به حداقل برسانید.

4. تفاوت در کاربرد

این که میزان عارضه پوستی چقدر است، این که چین و ‌چروک‌ها چقدر شدت دارند و این که در چه نواحی می‌توان از یک روش درمان استفاده کرد، باعث ایجاد تفاوت بین این روش‌ها شده است. اگر می‌خواهید بدانید که هایفوتراپی بهتره یا میکرونیدلینگ، باید به محل تحت درمان هم توجه کنید. معمولا از دستگاه هایفو برای از بین بردن علائم پیری استفاده می‌شود. ‌خطوط لبخند، چین و چروک‌ها، افتادگی پوست و شل شدگی پوست با استفاده از هایفو قابل درمان است. در روش میکرونیدلینگ نیز می‌توان جای بخیه و اسکار را از بین برد.‌ تغییر رنگ پوست، پلاسما، تغییر بافت پوست و از بین بردن جای زخم و جای جوش در این روش اتفاق می‌افتد. برای انتخاب بهتر لازم است که با پزشکان ماهر مشورت کنید.

5. تفاوت در میزان هزینه‌ها

یکی دیگر از تفاوت‌های رایج بین میکرونیدلینگ و هایفوتراپی در میزان هزینه‌ها نمود پیدا می‌کند. ممکن است افراد با توجه به بودجه‌ای که دارند، تصمیم بگیرند که هایفوتراپی بهتره یا میکرونیدلینگ. کدام بهتر نیاز آن‌ها را برطرف می‌کند؟!‌ عوامل متعددی برای تعیین این هزینه‌ها نقش دارند. میزان دستمزد پزشک، میران وسعت ناحیه تحت درمان، هزینه‌های مربوط به کلینیک و هزینه مراقبت از ناحیه تحت درمان در این بخش برجسته سازی می‌شوند. بدیهی است که با افزایش تعداد و وسعت ناحیه تحت درمان، هزینه‌ها نیز بیشتر خواهند شد. آنچه که اهمیت دارد، این است که شما بتوانید متناسب با نیاز پوست خود بهترین روش را انتخاب کنید. در کل باید بگوییم که میکرونیدلینگ و هایفو از نظر هزینه تقریبا یکسان هستند.

6.  تفاوت در طول درمان

تفاوت دیگر بین هایفوتراپی و میکرونیدلینگ در میزان دوره درمان نمود می‌کند. برای این که بتوانید به نتایج ناشی از هایفو دست پیدا کنید، باید جلسات متعددی را پشت سر بگذارید. بین یک الی سه جلسه نیاز است تا هایفو تاثیرات شگفت انگیز خود بر روی پوست را نشان دهد. تعداد این جلسات در میکرونیدلینگ خیلی بیشتر است. البته نمی‌توان تعداد جلسات دقیقی را در نظر گرفت؛ چرا که این تعداد با توجه به شرایط جسمانی هر فرد تعیین می‌شود. نکته دیگری که باید بدانید، ماندگاری این دو روش است. برای درک بهتر این که هایفوتراپی بهتره یا میکرونیدلینگ باید به میزان ماندگاری آن‌ها توجه کنید. از نظر ماندگاری می‌توان گفت که دوام هایفوتراپی بیشتر است. متقاضیان می‌توانند حتی پس از یک سال تاثیرات هایفو را مشاهده نمایند. در میکرونیدلینگ این ماندگاری محدودتر است. پس اگر بخواهیم بر اساس میزان ماندگاری بگوییم که هایفوتراپی بهتره یا میکرونیدلینگ، هایفو را انتخاب خواهیم کرد.

7. میزان عمق

آخرین تفاوت این دو روش جوانسازی پوست به میزان عمقی بر می‌گردد که آن‌ها در آن اثر می‌گذارند. هر کدام از این روش‌ها یک لایه خاص از پوست را تحت تاثیر قرار می‌دهند. به دلیل این که امواج فراصوت در هایفوتراپی از لایه درم عبور می‌کنند، پس اثر این روش عمیق‌تر خواهد بود. در میکرونیدلینگ تنها لایه درم تحت نفوذ قرار می‌گیرد. بنابراین میزان اثرات این روش کمتر خواهد بود. به همین دلیل برای از بین بردن مشکلات سطحی پوست روش میکرونیدلینگ را یک روش کاملا مناسب می‌دانند.

در مجله زیبایی آیشن بخوانید: لیفت با نخ یا هایفوتراپی

سخن پایانی برای هایفوتراپی بهتره یا میکرونیدلینگ

ما در این مطلب در مورد این که هایفوتراپی بهتره یا میکرونیدلینگ با شما صحبت کردیم. خیلی از افرادی که می‌خواهند خدمات درمانی یا زیبایی را از آیشن دریافت کنند، مردد هستند که کدام روش را برگزینند. هر روشی دارای مزایا و معایب خاص خود است. شما باید متناسب با شرایط پوستی خود یکی از بهترین آن‌ها را انتخاب کنید. آیشن به عنوان برترین مرکز خدمات دهنده در زمینه زیبایی، محیطی آرام و لوکس را برای مشتریان خود تدارک دیده است.. کارشناسان و پزشکان ماهر این مجموعه شما را در انتخاب بهترین گزینه یاری می‌کنند. پس دیگر نیاز نیست نگران این باشید که هایفوتراپی بهتره یا میکرونیدلینگ. جهت دریافت خدماتی مقرون به صرفه و در عین حال باکیفیت می‌توانید روی کلینیک زیبایی آیشن حساب باز کنید. کافی است همین حالا با شماره‌های تماس ما تماس بگیرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *