1 2

آر اف بهتر است یا هایفوتراپی

از قدیم گفته‌اند حقیقت تلخ است. شاید برایتان دشوار باشد که بدانید وقتی که سن ۲۰ یا حداکثر سن ۲۵ را رد می‌کنید، کم کم آثار پیری بر روی پوست شما دیده می‌شود. به دلیل این که سطح کلاژن سازی پوست در هر سال ۲ درصد کاهش پیدا می‌کند، ممکن است دیگر پوست جذابیت و شادابی قبل را نداشته باشد. نوع سبک زندگی و ژنتیکی که افراد دارند، باعث می‌شوند که روند پیری پوست تسریع هم پیدا کند. امروزه روش‌های مختلفی برای از بین بردن پیری پوست به وجود آمده‌اند. به همین دلیل زمانی که متقاضیان جوانسازی پوست می‌خواهند از این روش‌ها استفاده کنند، سردرگم می‌شوند. این که آر اف بهتر است یا هایفوتراپی، این که لیفت بهتر است یا جراحی و این که کدام مناسب یک فرد است، در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. در ادامه می‌خواهیم در مورد این که انتخاب روش آر اف یا انتخاب روش هایفوتراپی صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

آر اف پوست چیست؟

برای این که بدانید آر اف بهتر است یا هایفوتراپی، ابتدا باید با عملکرد کلی هر کدام از این روش‌ها آشنایی داشته باشید. روش آر اف یکی از روش‌های متداول برای سفت کردن پوست است که با استفاده از انرژی‌های رادیویی کار می‌کند. با استفاده از دستگاه آر اف نوعی گرمایش انبوه متوجه پوست شما می‌شود و می‌تواند در نواحی افتادگی پوست، الاستین و کلاژن ایجاد کند. روش آر اف نه تنها برای ترمیم پوست چروک شده بلکه برای از بین بردن زخم و بهبود گردش سلولی پوست کاربرد دارد. شما می‌توانید خطوط زیر و درشت پوستی را به کمک این روش از بین ببرید و هر گونه لک و آکنه را از پوست پاکسازی کنید. از آنجایی که حوزه نفوذ این روش لایه میانی یا اپیدرم است، این روش از جوانسازی پوست را برای چین و چروک‌های ریز و همچنین برای تغییر دادن حالت عضلات مناسب می‌دانند.

از آیشن بخواهید: خدمات هایفوتراپی با بهترین کیفیت

هایفوتراپی چیست؟

روش دیگری که برای جوان کردن پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد، روش هایفوتراپی است. در این روش از انرژی‌های اولتراسوند برای از بین بردن آسیب‌های پوستی استفاده می‌شود. زمانی که اشعه‌های هایفو به پوست آسیب دیده می‌رسند، این پوست به صورت فشرده کلاژن تولید می‌کند تا بتواند به این انرژی پاسخ دهد. روش هایفوتراپی را یک روش کم تهاجم، سریع و موثر برای از بین بردن آسیب‌های پوستی می‌دانند. با توجه به کششی پوست و شرایطی که پوست شما دارد، میزان تاثیر هایفو متغیر است. آنچه که اهمیت دارد، این است که شما با توجه به ویژگی‌های مختلف روش‌های جوانسازی پوست، متوجه شوید که  آر اف بهتر است یا هایفوتراپی؛ سپس از یکی از این روش‌ها استفاده کنید.

 

2 1

مقایسه روش آر اف با هایفوتراپی

روش آر اف و روش هایفوتراپی هر دو نوعی روش برای درمان غیر جراحی پوست‌های آسیب دیده هستند. در این روش‌ها اشعه‌های مختلف به کار گرفته می‌شوند تا پوست گرم و تحریک شود. در نتیجه‌ کلاژن پوستی ایجاد شده جوانسازی شکل می‌‌گیرد. ‌به دلیل نوع فناوری که در هر یک از این روش‌ها به کار گرفته می‌شود، نمی‌توان گفت که آر اف بهتر است یا هایفوتراپی.

اگرچه هر دوی این روش‌ها دارای هدف یکسانی هستند و نتایج خوبی هم دارند، اما باز هم انتخاب دشوار است‌. به همین دلیل لازم است که تمامی جوانب استفاده از این روش‌ها را بررسی کنید تا روشی را انتخاب نمایید که به بهترین شکل ممکن می‌تواند نیازهای شما را برطرف کند. در این زمینه می توانید از کلینیک زیبایی آیشن کمک بگیرید. در آیشن پزشکان باتجربه‌ای فعال هستند که پس از معاینه شما را به سمت انتخاب بهترین نوع از روش‌ها هدایت می‌کنند.

در مجله زیبایی آیشن بخوانید: لیفت با نخ یا هایفوتراپی؟ کدام گزینه مناسب تری است؟

از نظر هزینه آر اف بهتر است یا هایفوتراپی؟

اگرچه برای تعیین هزبنه‌های مربوط به جوانسازی پوست عوامل متعددی مورد توجه قرار می‌گیرند؛ با این حال باید این روش‌ها را از نظر میزان هزینه مقایسه کنید تا بدانید که چه روشی با بودجه شما متناسب است. شما باید برای هر کدام از این روش‌ها یک پزشک ماهر را انتخاب کنید و سپس از هزینه آن‌ها جویا شوید. توجه داشته باشید که تقریبا هزینه‌های یکسانی را برای آر اف و هایفوتراپی در نظر می‌گیرند. میزان عمق چین و چروک‌های موجود بر روی پوست شما می‌تواند سبب افزایش یا کاهش این هزینه‌ها بشود.

 

3 1

تفاوت های روش آر اف با هایفوتراپی

در ادامه قصد داریم به تفاوت های بیان روش آر اف و هایفوتراپی بپردازیم. این تفاوت ها عبارتند از:

1. مناطق تحت درمان

آر اف و هایفو هر دو قابلیت این را دارند که پیری را به تعویق بیندازند. اما هر کدام از این روش‌ها یک تخصص منحصر به فرد دارند. با استفاده از آن‌ها تاثیرات شگفت انگیزی در بخش‌های خاصی از بدن به وجود می‌آید. پس شما باید با حوزه عملکرد هر کدام از آن‌ها آشنایی داشته باشید تا متوجه شوید که آر اف بهتر است یا هایفوتراپی می‌تواند نیاز شما را برطرف کند.

  • بهترین مناطق هایفوتراپی

با استفاده از روش هایفوتراپی می‌توانید پوست شل و افتاده اطراف گردن را بهبود دهید و چانه خود را لیفت کنید. جای زخم، آکنه و چین و چروک‌های ظریف و عمیق نیز می‌تواند با استفاده از این روش درمان گردد. حتی این روش می‌تواند جای بخیه و اسکار پوستی را از بین ببرد.

  • مناطق مناسب برای آر اف:

برای از بین بردن کاهش حجم کلاژن در نواحی مختلف و حساس پوستی می‌توانید روش آر اف را مورد استفاده قرار دهید. نواحی ظریف مثل پوست صورت مستعد چین و چروک‌های گاه و بیگاه هستند. پس اگر به ظاهر خود اهمیت می‌دهید، بهترین گزینه برای بهبود پوست صورت همین آر اف است.

2. تعداد جلسات

همان طور که گفتیم، روش‌های مختلفی برای جوان کردن و زیبا کردن پوست روی کار آمده‌اند. تعداد جلسات درمان در برخی از این روش‌ها یک بار است و در برخی دیگر از روش‌ها چند بار تکرار خواهد شد. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌هایی که باعث می‌شود افراد بدانند که آر اف بهتر است یا هایفوتراپی، تفاوت در تعداد جلسات است. با توجه به نوع دستگاهی که مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنین با توجه به حالت پوست، تعداد جلسات را تعیین می‌کند. معمولا افرادی که هایفو را بر می‌گزینند، باید چندین جلسه درمان شوند. این در حالی است که اگر روش آر اف انتخاب شود، ممکن است پوست نیاز به ترمیم نداشته باشد. البته قطع به یقین نمی‌توانیم در مورد تعداد این جلسات نظر دهیم. وراثت، نوع سبک زندگی و عوامل موثر در پیری پوست در زمینه تعداد این جلسات نیز تاثیر گذار هستند.

3. نتایج و مزایا

این که آر اف بهتر است یا هایفوتراپی، در نتایج و مزایایی که دارند نیز بروز پیدا می‌کند. زمانی که شما آر اف می‌کنید، می‌توانید قسمتی از نتایج این روش را بلافاصله پس از انجام روند درمان مشاهده کنید. بخشی از نتایج هم به مرور زمان خود را نشان می‌دهند. به دلیل این که فرآیندهای ترمیم پوست کمی زمان بر هستند، شما باید کمی صبر کنید تا به نتایج دلخواه خود دست پیدا کنید. معمولا به دو یا سه هفته زمان نیاز است تا این نتایج پدیدار شوند. نتایج این روش ماندگار نیست و پس از مدتی از بین خواهد رفت.

در روش هایفو نیز نتایج ماندگار نیستند. به طور کلی زود یا دیر دارد تا نتایج جوانسازی پوست از بین بروند اما سوخت و سوز ندارد. با انجام هایفوتراپی تقریبا بخش کمی از نتایج ظاهر می‌شوند. بخش دیگری از آن به یک ماه پس از درمان موکول خواهد شد. شما باید با توجه به نوع پوست خود و میزان آسیب دیدگی پوست، یکی از روش‌ها را انتخاب کنید. اگر در این زمینه اطلاعات چندانی ندارید، می‌توانید از پزشکان ماهر راهنمایی بگیرید تا متوجه شوید که آر اف بهتر است یا هایفوتراپی!

4. دوران نقاهت و عوارض

نمی‌توان‌ گفت که آر اف بهتر است یا هایفوتراپی تا زمانی که فرد متقاضی جوانسازی پوست از عوارض و دوره نقاهت یک روش درمانی مطلع نباشد. می‌توان گفت که روش هایفو و روش آر اف هر دو روش‌هایی کاملا ایمن و مطمئن هستند. میزان عوارض در این روش‌ها نسبت به جراحی و روش‌های درمانی دیگر بسیار کم است. تکنولوژی‌هایی که در هر کدام از این روش‌ها به کار گرفته می‌شوند، با بدن انسان سازگاری دارند. یعنی تاثیرات مخربی بر روی بدن انسان نخواهند گذاشت. در زمینه عوارض و دوره نقاهت روش هایفو و روش آر اف فرکشنال باید از نکات زیر مطلع باشید.

در مجله زیبایی آیشن بخوانید: مدرن ترین کلینیک هایفوتراپی در هروی

نکات مهم در مورد عوارض و دوران نقاهت آر اف و هایفوتراپی

  • ممکن است حین انجام روش آر اف پوست شما دچار سوختگی شود. در صورتی که کلینیکی معتبر به همراه پزشکی باتجربه و ماهر را انتخاب کنید، میزان این عارضه به حداقل خواهد رسید.
  • به طور کلی پس از انجام روش آر اف تا سه روز کبودی و قرمزی بر روی ناحیه درمان شده دیده می‌شود.
  • اگر بدن انسان خیلی حساس باشد، دچار التهاب شده و از خود واکنش نشان می‌دهد. البته این عارضه در روش آر اف نادر است.
  • در روش هایفوتراپی نیازی نیست که دوره نقاهت چندانی را پشت سر بگذارید. شما به راحتی می‌توانید ریکاوری شوید و بلافاصله امور روزانه خود را انجام دهید.
  • ممکن است پس از انجام هایفوتراپی عوارضی همچون سوزن شدن پوشت، کبودی، تورم و قرمزی و خارش پوست را شاهد باشید. این عوارض طبیعی هستند. پس جای نگرانی وجود ندارد.

 

مراقبت‌های بعد از هایفوتراپی

ممکن است شما هم پس از کسب اطلاعات لازم در مورد این که آر اف بهتر است یا هایفوتراپی، روش هایفو را انتخاب کنید. تا چند روز پس از این که هایفوتراپی را انجام دادید، از رفتن به حمام و جکوزی و استخر خودداری کنید. خاراندن پوست باعث می‌شود که هایفوتراپی به خوبی عمل نکند. پس حتی اگر خارش یا سوزش هم داشتید، پوست را نخارانید. بلکه از پمادهای تجویز شده از سوی پزشک استفاده کنید. مصرف نوشیدنی‌های الکلی و برخورد اشعه‌های نور آفتاب با پوست نیز پس از استفاده از این روش ممنوع است. اگر به این نکات توجه کنید، قطعا به نتایج خوبی هم دست پیدا خواهید کرد.

4 1

مراقبت‌های بعد از آر اف فرکشنال

پس از استفاده از روش آر اف نیز باید مراقبت‌های ویژه‌ای را به عمل بیاورید. اگر احساس سوزش یا التهاب دارید، نیاز نیست نگران باشید. به پوست دست نزنید تا این عوارض خود به خود از بین بروند. تا دو روز پوست را از برخورد با آب گرم مصون نگه دارید و از رفتن به سونا خودداری کنید. شما می‌توانید ناحیه تحت درمان را با آب ملایم شستشو دهید. همچنین لازم است که از کرم‌های ترمیم کننده که از سوی پزشک ارائه شده‌اند، در روز دو بار استفاده کنید. با مشورت یک پزشک ماهر می‌توانید متوجه شوید که آر اف بهتر است یا هایفوتراپی برای شما مناسب است. سپس از نکات مراقبتی بهره مند شوید.

در مجله زیبایی آیشن بخوانید: مجهزترین کلینیک هایفوتراپی در پاسداران تهران

چه زمانی از روش جوانسازی پوست استفاده کنیم؟

این سوال سوال خیلی از افرادی است که آثار پیری و چین و چروک‌های پوستی را بر روی پوست خود مشاهده می‌کنند. زمانی که متوجه یک چین، یک چروک، نوعی از شل شدگی و در کل تغییر حالت پوست خود شدید، بهتر است که سریعا نسبت به از بین بردن عارضه پوستی اقدام کنید. با افزایش سن و گذراندن سن ۲۰ سالگی، اغلب افراد که حتی پوستی شفاف و یکدست دارند نیز متوجه چروک در قسمت‌های مختلف پوست خواهند شد. این مواقع بهترین زمانی است که می‌توانید از خدمات درمان مشکلات پوستی استفاده نمایید. مشاورین آیشن اینجا هستند که این خدمات را به شما ارائه دهند. چنانچه نیازمند راهنمایی هستید، همین حالا با آیشن تماس بگیرید.

 

5 1

سخن پایانی

ما در این مطلب در مورد این که آر اف بهتر است یا هایفوتراپی با شما صحبت کردیم. جوانسازی پوست نه تنها در حال حاضر بلکه از گذشته مهم تلقی می‌شده است. این روش درمانی زمانی به کار می‌آید که پوست تحت تاثیر عوامل مختلف پیر شده باشد و حالت افتادگی به خود گرفته باشد. روش هایفو مزایا و ویژگی‌های خاص خود را دارد. روش آر اف فرکشنال هم همین طور است. در هر کدام از این روش‌ها، از یک دستگاه خاص برای افزایش کلاژن سازی پوست استفاده می‌شود. آنچه که اهمیت دارد، این است که شما متناسب با نیاز خود یکی از بهترین روش‌ها را انتخاب کنید. برای این که در این زمینه راهنمایی شوید، به مشورت و معاینه پزشک نیاز خواهید داشت. شما می‌توانید با تماس با کارشناسان ما اطلاعات کافی را به دست بیاورید. سپس برای از بین بردن چین و چروک و افتادگی پوست خود اقدام کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *