1 15

9 نکته مراقبت‌های بعد از مزوتراپی لاغری

آیا می‌دانید که مراقبت‌های بعد از مزوتراپی لاغری تا چه اهمیت دارند؟ آیا از نکات مراقبتی پس از مزوتراپی آگاه هستید؟ تا چه حد به این نکات توجه می‌کنید؟ یکی از روش‌های به روز برای درمان چاقی قسمت‌های مختلف بدن، ریزش مو و برای ترمیم پوست چروک شده، مزوتراپی است. مزوتراپی نه تنها در کشور ما ایران بلکه در سر تا سر جهان به عنوان روشی بی نظیر و ‌موثر است که توسط آقایان و خانم‌ها در حال استفاده است. برای اولین بار یک پزشک فرانسوی مزوتراپی را کشف کرد اما مزوتراپی که امروزه کاربرد دارد، با کشفیات این پزشک تفاوت‌های زیادی دارد. تمامی متقاضیان مزوتراپی انتظار دارند که بهترین نتایج را کسب کنند. اما کسب بهترین نتایج بدون توجه به نکات مراقبتی بعد از مزوتراپی میسر نخواهد بود. به همین دلیل تصمیم داریم این نکات را به صورت جامع در اختیارتان قرار دهیم. با ما در آیشن همراه باشید.

مزوتراپی لاغری چیست؟

مزوتراپی یکی از کم ‌خطرترین روش‌ها برای احیای بافت‌های بدن و از بین بردن چربی در این بافت‌ها است. ممکن است شما هم از چاقی شکم، ران، باسن، سینه و سایر قسمت‌های بدن خود رنج ببرید. معمولا اولین اقدامی که برای لاغر شدن مورد استفاده قرار می‌گیرد، ورزش و رژیم است. اما متاسفانه ورزش و رژیم همیشه پاسخگو نیستند. به همین دلیل باید از روش‌های ساده‌تری مثل مزوتراپی استفاده کرد‌. این تکنیک هم برای آقایان و هم برای خانم‌ها کاربرد دارد. البته زمانی نتایج آن خود را نشان خواهند داد که مراقبت‌های بعد از مزوتراپی لاغری موضعی مورد توجه ‌واقع شوند. در مزوتراپی موادی وارد بافت چربی بدن می‌شوند که کم کم این چربی را آب می‌کنند. با حل شدن رسوبات اضافی بافت‌های بدن، وزن کاهش یافته و چربی بدن تحلیل می‌رود. در نتیجه فرد به فرم ایده آل در بدن خود دست می‌یابد. این روش هم اکنون در سر تا سر کشور ما طرفداران زیادی دارد.

2 12

مزایای مزوتراپی برای لاغری چیست؟

در بسیاری از موارد از مزوتراپی به عنوان جایگزینی مناسب برای لیپوساکشن استفاده می‌شود. شاید بپرسید که چرا مراجعه کنندگان این روش زیاد هستند. دلیلش واضح است. مزوتراپی مزایای زیادی را برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد که با استفاده از سایر روش‌های لاغری موضعی افراد نمی‌توانند به آن دست پیدا کنند. بر خلاف لیپوساکشن و جراحی لاغری که روش‌هایی دردآور و طاقت فرسا هستند، مزوتراپی را یک روش بی خطر با دوره نقاهت کم ‌می‌دانند. این روش بدون جراحی انجام می‌گیرد و در همان جلسه اول به رفع سلولیت کمک می‌کند. در ضمن عوارض و مدت زمان استفاده از این روش هم کم است. یعنی شما در عرض نیم ساعت جلسه  مزوتراپی را به پایان خواهید رساند. شما می‌توانید با تماس با کارشناسان ما در آیشن در مورد مزایای مزوتراپی لاغری بیشتر بدانید.

در مجله زیبایی آیشن بخوانید: بهترین روش لاغری موضعی شکم و پهلو

اهمیت توجه به مراقبت‌های بعد از مزوتراپی لاغری

برخی از افرادی که مزوتراپی را انتخاب می‌کنند، به مراقبت‌های بعد از مزوتراپی لاغری توجهی ندارند. توجه به نکات مراقبتی بعد از مزوتراپی به چند دلیل اهمیت دارد:

  • نخست آن که با استفاده از این نکات می‌توان بهترین نتایج را از روند درمان گرفت.
  • دوم آن که با استفاده از این نکات مراقبتی میزان عوارضی که متوجه متقاضی می‌شود، کاهش پیدا می‌کند.
  • و سوم آن که طول درمان کمتر می‌شود. مسلما زمانی هم که تعداد جلسات مزوتراپی ماهش یابد، هزینه‌ها کاهش پیدا خواهد کرد. پس با استفاده از مراقبت‌های بعد از مزوتراپی لاغری می‌توانید هزینه‌ها را نیز کمتر کنید.

نکات مراقبتی پس از مزوتراپی

توجه داشته باشید که مزوتراپی معمولا به صورت سرپایی انجام می‌شود و هیچ وقفه‌ای در انجام امور روزانه به وجود نمی‌آورد. با این حال نباید نسبت به مراقبت‌های بعد از مزوتراپی لاغری بی توجه بود. این نکات باعث می‌شوند که شما بهتر راهنمایی شوید و نتایجی ایده آل را در پایان دوره درمان دریافت کنید. از انتخاب پزشک گرفته تا مصرف دارو و … همگی در نکات مربوط به قبل و بعد مزوتراپی دیده می‌شوند.

بعد از مزوتراپی چه حسی خواهید داشت؟

خیلی از افرادی که تا به حال جراحی لاغری موضعی را انجام نداده‌اند، نگران عوارض بعد از این جراحی هستند. ممکن است در اینجا سوال پیش بیاید که بعد از مزوتراپی چه حسی دارم؟ بلافاصله پس از این که مزوتراپی انجام شود و تاثیر مواد بی حس کننده از بین برود، ممکن است حس سوزش به سراغ شما بیاید. در واقع جای سوزنی که وارد پوست شده است، درد خواهد کرد. علاوه بر آن، ممکن است التهابات پوستی خود را نشان دهند که با استفاده از کمپرس‌های یخ می‌توانید آن‌ها را مهار کنید. به هر میزان که تایم بگذرد، عوارض مزوتراپی خود را نشان خواهند داد. عوارضی همچون تورم، کبودی یا حساسیت و عفونت حدود هفت و هشت ساعت پس از انجام این روش به سراغتان خواهند آمد. با دیدن این عوارض نگران نباشید و به مراقبت‌های بعد از مزوتراپی لاغری اکتفا کنید. شما می‌توانید از پزشک خود نیز در مورد چگونگی از بین بردن اختلالات و عوارض بعد از مزوتراپی کمک بگیرید.

4 8

9 نکته برای مراقبت‌های بعد از مزوتراپی لاغری

معمولا برای این که میزان عوارض ناشی از مزوتراپی را کاهش دهند، از مراقبت‌های بعد از مزوتراپی لاغری استفاده می‌کنند. در این نکات مراقبتی در مورد چگونگی تغذیه، خواب، استحمام و … مواردی ذکر شده‌اند.

1. رفع ورم

یکی از مهم‌ترین عوارضی که پس از مزوتراپی خود را نشان خواهد داد، ورم کردن است. برای این که ورم را از بین ببرید، می‌توانید از کمپرس‌های یخ استفاده کنید. در مراقبت‌های بعد از مزوتراپی لاغری ذکر شده است که استفاده از کمپرس یخ در ساعات ابتدایی پس از مزوتراپی می‌تواند نتایج خوبی را به دنبال داشته باشد. یخ را درون یک نایلون بگذارید، سپس حوله‌ای را به آن بپیچید. در نهایت یخ را روی ناحیه تحت درمان قرار دهید. شما می‌توانید برای تسکین درد ناحیه تحت درمان را ماساژ دهید یا از داروهای مسکن استفاده کنید. البته این داروها باید از سوی پزشک تجویز شده باشند.

2. محدودیت در استفاده از دارو

لازم به ذکر است که مزوتراپی با مصرف برخی از داروها تداخل دارد. پس اگر به دنبال کسب نتایج خوبی هستید، باید از مصرف داروهایی که با ماده مزوتراپی تداخل دارند بپرهیزید. معمولا پزشکان مصرف داروهایی که خون را رقیق می‌کنند را در دوره نقاهت مزوتراپی ممنوع می‌دانند‌. مصرف این داروها باعث می‌شود که کبودی ناشی از این روش بیشتر بشود. علاوه بر آین، آسپرین بچه و ایبوپروفن میان جلسات مزوتراپی و پس از مزوتراپی نباید مورد استفاده قرار بگیرند. طبق مراقبت‌های بعد از مزوتراپی لاغری مصرف این داروها حتی اگر اجباری باشد، باز هم باید به تایم دیگری موکول شود.

3. دراز کشیدن و خوابیدن

بخش دیگری از مراقبت‌های بعد از مزوتراپی لاغری به چگونگی خوابیدن یا چگونگی دراز کشیدن اشاره دارد. اگر پس از مزوتراپی متوجه شدید که چشم شما پف کرده است، باید در نحوه خواب احتیاط کنید. بهتر است به هنگام خواب دو عدد بالشت را زیر گردن خود قرار دهید.

4. ورزش کردن

مزوتراپی لاغری یکی از راهکارهای درمانی سرپایی به شمار می‌آید. پس استفاده از آن هیچ مشکلی در انجام فعالیت‌های روزانه ایجاد نخواهد کرد. آنچه که اهمیت دارد، این است که شما فعالیت‌های سنگین انجام ندهید. تا یک هفته بعد از مزوتراپی انجام ورزش‌های سنگین ممنوع است. این ورزش‌ها باعث عرق کردن بدن می‌شوند و تاثیر مزوتراپی را از بین می‌برند. علاوه بر آن، رفتن به استخر و سونا و جکوزی تا یک هفته پس از مزوتراپی لاغری منع شده است.

در مجله زیبایی آیشن بخوانید: فیلر بهتر است یا بوتاکس

5. لایه بردارهای شیمیایی

پس از این که مزوتراپی انجام شود، پوست صورت و بدن خیلی حساس خواهد شد. به همین دلیل نباید از لایه بردارهای شیمیایی در قسمت غبغب یا سایر نقاط بدن استفاده شود. این امر نه تنها به پوست کمک نمی‌کند بلکه باعث تشدید التهابات پوست هم خواهد شد. استفاده از کرم‌های مرطوب کننده در دوران نقاهت بعد از مزوتراپی لاغری موضعی توصیه می‌شود. این کرم‌ها در ترمیم بافت‌های آسیب دیده نقش دارند.

6. پیاده روی

اگر توانش را دارید، هر روز به مدت سی دقیقه پیاده روی کنید. پیاده روی می‌تواند گردش خون در بدن را بهبود دهد و در موثر بودن درمان تاثیر خوبی بگذارد. توجه داشته باشید که نه تنها در مراقبت‌های بعد از مزوتراپی لاغری پیاده روی توصیه می‌شود، بلکه قبل از آغاز جلسه بعد مزوتراپی پیاده روی می‌تواند اثر بخش باشد.

7. قرار نگرفتن در معرض نور خورشید

نور خورشید سرشار از اشعه‌های مضری است که به پوست بدن آسیب می‌رسانند. تا چند روز پس از مزوتراپی نباید پوست در مواجهه با نور آفتاب قرار بگیرد. استفاده کردن از دستگاه‌های سولار و برنزه نیز ممنوع است. در غیر این صورت ممکن است خطرات ‌جدی پوست شما را تهدید کنند.

8. تغذیه پس از مزوتراپی لاغری

لاغری موضعی با مزوتراپی اگرچه روشی عالی و ثمر بخش است اما زمانی نتایج خوبی را به بار می‌آورد که نکات تغذیه‌ای پس از مزوتراپی رعایت شوند. اگر بعد از انجام مزوتراپی همچنان به خوردن غذاهای چرب بپردازید، مسلما نتایج خوبی هم دریافت نخواهید کرد. بد نیست ویتامین‌ها و پروتئین‌ها را جایگزین غذاهای چرب کنید. البته نگران نباشید چرا که در اکثر افراد چاقی از دست رفته دیگر بر نمی‌گردد. شما می‌توانید در ۷۲ ساعت ابتدایی پس از مزوتراپی از ویتامین‌ها، سبزیجاتی مثل گوجه فرنگی و سموم استفاده کنید. این مواد باعث می‌شوند که چربی‌های اضافه بدن دفع شوند.

9. استحمام پس از مزوتراپی لاغری

طبق توصیه پزشکان تا ۲۴ ساعت پس از این که مزوتراپی انجام شد، نباید حمام کنید. فرقی ندارد که با استفاده از مزوتراپی کدام ناحیه را درمان کرده‌اید. در هر صورت برخورد این ناحیه با آب می‌تواند مشکل ساز باشد. حمام کردن را به ۴۸ ساعت بعد از مزوتراپی موکول کنید. هنگام حمام کردن نیز از آب خیلی گرم استفاده نکنید. بهتر است آب ولرم باشد.

5 6

تعداد جلسات مزوتراپی چقدر است؟

فارغ از این که مراقبت‌های بعد از مزوتراپی لاغری چیست، باید به تعداد جلسات نیز آگاه باشید. مزوتراپی متدی نیست که با یک بار انجام شدن نتایج اصلی خود را به نمایش بگذارد. دست کم ۶ تا ۸ جلسه باید مزوتراپی لاغری انجام شود تا چربی‌ها به طور کامل از بین بروند. پس به عنوان یک ‌نکته مهم به یاد داشته باشید که در طول جلسات مزوتراپی باید چه اقداماتی را انجام دهید. به هر میزان که نکات مراقبتی رعایت شوند، به همان میزان هم اثر گذاری این روش بیشتر خواهد بود.

از آیشن بخواهید: خدمات مزوتراپی با بهترین کیفیت و خدمات VIP

سخن پایانی

مراقبت‌های بعد از مزوتراپی لاغری همواره مهم هستند چرا که نتیجه اصلی مزوتراپی به کمک این مراقبت‌ها خود را نشان می‌دهد. پس از این که مزوتراپی لاغری را انجام دادید، باید سبک زندگی خود را تغییر دهید و رژیم غذایی خوب و سالمی داشته باشید. برای کاهش عوارض این روش می‌توانید از کمپرس یخ یا داروهای مسکن استفاده کنید. برای ورزش کردن و خواب فرد تحت درمان نیز محدودیت‌هایی در نظر گرفته شده‌اند. شما باید دوره نقاهت خود را با توجه به این محدودیت‌ها پشت سر بگذارید. کلینیک زیبایی آیشن یکی از برترین کلینیک‌های خدمات دهنده مزوتراپی و نیدلینگ است که می‌توانید نکات مراقبتی را از کارشناسان آن دریافت کنید. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراقبت‌ها و دریافت خدمات مخالف لاغری با قیمتی مناسب، آیشن انتخابی عالی برای شما به شمار می‌آید. پس همین حالا با ما در آیشن در ارتباط باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *