1 17

مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس

این که بوتاکس کنید اما به مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس توجه نداشته باشید، میزان اثر گذاری این روش درمان را کاهش می‌دهد. در دنیای امروزی ما، زیبایی ظاهر بسیار اهمیت پیدا کردن است. به همین دلیل افرادی که آثار پیری را در بدن خود می‌بیند، به دنبال این هستند که این آثار را از بین ببرند. به همین دلیل از روش‌های مختلف استفاده می‌کنند. در تزریق بوتاکس نوعی ژل وارد بافت‌های پوستی می‌شود که عضلات را فلج کرده و چین و چروک را از بین می‌برد. گرچه بوتاکس نتایج ویژه‌ای دارد؛ اما باید به نکات مراقبتی بعد از آن هم توجه داشت. در این صورت هم ماندگاری بوتاکس بیشتر خواهد شد و هم عوارض آن کاهش پیدا خواهند کرد. در ادامه در مورد مراقبت‌های بعد از بوتاکس با شما صحبت خواهیم کرد.

فواید بوتاکس چیست؟

اهمیت بوتاکس زمانی نشان داده می‌شود که چین و چروک‌های پوستی به طور کامل از بین بروند. بوتاکس زدن یکی از مقرون به صرفه‌ترین و موثرترین روش‌ها برای از بین بردن چین و چروک‌های پوستی است. این روش می‌تواند مزایای زیادی را به همراه بیاورد. اصلی‌ترین مزیتی که تزریق بوتاکس دارد در افزایش اعتماد به نفس است. بوتاکس باعث می‌شود که یک فرد حالت جوان و شاداب خود را بازیابد و چهره و پوستی زیباتر داشته باشد. این روش بدون جراحی انجام می‌شود و نتایج آن بلافاصله خود را نشان می‌دهند. پس می‌توان روی آن حساب باز کرد. در ضمن عوارض آن نیز چندان زیاد نیستند. حتی اگر متقاضیان به مراقبت‌های بعد از  تزریق بوتاکس توجه کنند، می‌توانند این عوارض را به حداقل برسانند. عملکرد بوتاکس این گونه است که باعث فلج شدن عضلات می‌شود. در واقع عضلاتی که زیر پوست وجود دارند، عامل اصلی چین و چروک هستند. این عضلات با حرکت کردن ظاهر زیبای پوست را دچار چالش می‌کنند. حال اگر عضلات حرکت نکنند، چین و چروک از بین خواهد رفت. با استفاده از این روش سریعتر از آن زمانی که فکرش را بکنید، جوان‌تر خواهید شد.

2 3

مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس

مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس تنها محدود به یک یا چند نکته خاص نمی‌شود؛ بلکه طیف وسیعی از اقدامات را در بر می‌گیرد. این که شما چگونه حمام کنید، این که چه چیزی را بخورید، این که چگونه اصلاح شوید، این که چگونه ورزش کنید و این که از که داروهایی استفاده نمایید، همگی در نکات مراقبتی بعد از تزریق بوتاکس نهفته شده‌‌اند. در ادامه با این نکات آشنایی بیشتری پیدا خواهید کرد.

1. ورزش کردن پس از بوتاکس

یکی از مهم‌ترین مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس این است که ورزش‌های سنگین را انجام ندهید. البته چنین نیست که فرد قادر به انجام هیچ فعالیت ورزشی نباشد. با توجه به این که بوتاکس زدن یک اقدام سرپایی است، فرد می‌تواند با رعایت نکات به فعالیت‌های روزانه خود ادامه بدهد. در این شرایط نباید کارهایی انجام شوند که پوست را تحریک می‌کنند. به همین دلیل تا چند روز بعد از تزریق بوتاکس ورزش‌های سنگین و هوازی ممنوعیت دارند. اگر به این نکته مهم توجه نکنید، ممکن است کبودی ناحیه تزریق بوتاکس افزایش پیدا کند و بوتاکس به سایر قسمت‌های پوست برود. علاوه بر آن، ورزش‌های شدید می‌توانند میزان ضربان قلب را افزایش بدهند و جریان خون را بیشتر کنند. پس اگر ورزشکار هستید، انجام ورزش را به یک هفته بعد از بوتاکس بیندازید.

در آیشن بخوانید: مرکز تزریق بوتاکس در پاسداران

2. حرکات صورت بعد از بوتاکس

چنین نیست که بعد از تزریق یوتاکس هیچ اجازه‌ای از بابت ماساژ دادن ناحیه تحت درمان نداشته باشید. شما می‌توانید این ناحیه را ماساژ دهید اما باید آن را کمی به تعویق بیندازید. بهتر است تا ۶ ساعت پس از این که بوتاکس زدید، به پوست خود فشار وارد نکنید. همچنین تا ۲۴ ساعت بعد از تزریق بوتاکس این پوست را لمس نکنید. در مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس ذکر شده است که شما باید پوست خود را تمیز نگه دارید و آن را شستشو دهید. با این حال استفاده از انواع و اقسام کرم‌های شستشو دهنده یا حتی آب باید بدون لمس ناحیه تحت درمان صورت بگیرد. در این صورت نتایج فوق العاده‌‌ای هم از تزریق بوتاکس به دست خواهند آمد.

3. بعد از بوتاکس چه چیزی نخوریم؟

در مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس توجه به تغذیه بسیار مورد تاکید قرار گرفته است. ممکن است بعد از تزریق بوتاکس دچار سرگیجه و سردرد بشوید. این زمانی اتفاق می‌افتد که تغذیه مناسب نداشته باشید. قبل از تزریق بوتاکس باید از غذاها و نوشیدنی‌های سالم استفاده کنید. استفاده از خوراکی‌های الکل دار در روز قبل بوتاکس بسیار مضر است. بهتر است غذاها و نوشیدنی‌های سالمی را که باعث تقویت ایمنی بدن شما می‌شوند را انتخاب نمایید.

4. استفاده از دارو بعد از تزریق بوتاکس

ممکن است شما نیز به دلیل شرایط جسمانی خاصی که دارید، مجبور به استفاده کردن از داروها هم قبل از بوتاکس و هم بعد از بوتاکس باشید. اگر از آسپرین و ایبوپروفن استفاده می‌کنید، یک هفته قبل از بوتاکس باید آن را کنار بگذارید. این داروها باعث می‌شوند که خون رقت بیشتری پیدا کند و کبود شود. بعد از بوتاکس شاید بتوان این داروها را استفاده کرد؛ اما باید قبل از آن با پزشک مشورت نمود. در واقع پزشک شما را راهنمایی می‌کند که کدام داروها را بعد از بوتاکس قطع کنید و کدام یک از آن‌ها را مصرف نمایید. توجه داشته باید که افراد بیمار قلب و عروق و افراد سرطانی و خاص نمی‌توانند بوتاکس بزنند. چرا که با تزریق بوتاکس و عدم مصرف دارو سلامت جسمانی آن‌ها به خطر می‌افتد.

5. نحوه خوابیدن بعد از بوتاکس

یکی از رایج‌ترین سوالات در مورد مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس به چگونگی خواب پس از بوتاکس بر می‌گردد.‌ معمولا افراد پس از این که بوتاکس را تزریق می‌کنند، احساس گیجی دارند یا خواب آلوده هستند.  گاهی اوقات نیز ممکن است بوتاکس باعث بی خوابی شود. بهتر است شش ساعت پس از این که بوتاکس را تزریق کردید، به صورت نشسته استراحت کنید و دراز نکشید. این کار می‌تواند به بافت‌های پوست آسیب بزند و تاثیر بوتاکس را نیز معکوس کند. برای خوابیدن نیز بهتر است اقدامات زیر را انجام دهید:

  • اولین کاری که باید انجام دهید این است که سر خود را بالا نگه دارید.
  • از بالشت به عنوان تکیه گاه استفاده کنید.
  • تا دو شب پس از این که بوتاکس کردید، به پشت بخوابید. این کار باعث می‌شود که مایع بوتاکس جا به جایی نداشته باشد.
  • قبل از خواب تحرک نداشته باشید.

6. شستن و اصلاح صورت بعد از تزریق بوتاکس

در مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس نکاتی در رابطه با چگونگی اصلاح صورت و شستن صورت ذکر شده‌اند. بسیاری از پزشکان ایرانی که به تزریق بوتاکس می‌پردازند بر این باورند که شستن بوتاکس تا ۲۴ ساعت بعد از تزریق این ژل ممنوع است. اگر شما در شرایط ضروری قرار گرفتید، می‌توانید با رعایت نکاتی مثل عدم وارد کردن فشار به ناحیه بوتاکس شده یا استفاده از اسفنج برای شستشوی این ناحیه، آن را بشویید. اصلاح کردن بعد از بوتاکس نیز مضر است. چرا که با اصلاح کردن به پوست فشار وارد می‌شود و جریان خون در محل تزریق افزایش پیدا می‌کند. افزایش جریان خون همانا و کبود شدن ناخن تحت درمان نیز همانا! به همین دلیل شما باید کاری کنید که پوست فشار زیادی نبیند. بهتر است اصلاح کردن پوست را تا یک هفته و شستن پوست را تا چند روز به تعویق بیندازید.

7. حمام کردن پس از بوتاکس

فردی که هم اکنون بوتاکس می‌کند، باید دو یا سه روز بعد به حمام برود. برای حمام کردن نمی‌توانید هر طور که دلتان می‌خواهد عمل کنید بلکه باید به مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس در این رابطه توجه داشته باشید. این نکات مراقبتی عبارتند از:

  • به هنگام استحمام آب را بیش از حد داغ نکنید و اجازه ندهید در حمام بخار ایجاد شود.
  • فشار آب را کم کنید چرا که فشار بالای آب به پوست ضربه زده و اثر بوتاکس را از بین می‌برد.

در مجله زیبایی آیشن بخوانید: بوتاکس بهتره یا تزریق چربی

8. مسکن بخورید!

یکی از سوالات متداولی که ممکن است برای شما به عنوان یک متقاضی بوتاکس به وجود بیاید، این است که آیا بوتاکس درد دارد یا نه. نمی‌شود که یک روش درمانی اتخاذ شود اما پوست و بدن هیچ دردی را تحمل نکند. پس روش بوتاکس نیز درد خواهد داشت اما درد آن در مقایسه با سایر روش‌های زیبایی پوست بسیار کمتر است. شاید این درد تنها به زمانی که سوزن وارد بدن می‌شود، محدود شود.

با توجه به مکانیزم بدن هر فرد میزان درد بوتاکس متفاوت خواهد بود. برای این که این درد کاهش یابد، می‌توانید از مسکن استفاده کنید. البته مصرف مسکن باید زیر نظر پزشک باشد. یعنی تا زمانی که پزشک به شما اجازه نداده است، نمی‌توانید از مسکن بهره مند شوید. در کل نگرانی از بابت درد بوتاکس بیجا است چرا که این روش یکی از کم تهاجم‌ترین روش‌ها برای جوانسازی پوست است.

چه افرادی نباید بوتاکس بزنند؟

ممکن است شرایط جسمانی شما به گونه‌ای باشد که بوتاکس زدن برایتان خوب نباشد. به همین دلیل باید قبل از تزریق بوتاکس با پزشک خود صحبت کنید و از او مشورت بگیرید. در کل افرادی که باردار هستند یا شیر می‌دهند، افرادی که لک و آکنه و تبخال و زگیل دارند و افرادی که از مشکلات مختلف پوستی رنج می‌برند، افراد مناسبی برای تزریق بوتاکس نیستند. در مواقعی پزشک توصیه می‌کند که به کمک مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس این روش را انجام دهید. یعنی اگر یک سری نکات مراقبتی را رعایت کنید، بوتاکس هیچ آسیبی به جسم شما نمی‌رساند. توجه داشته باشید که تزریق بوتاکس بر اساس نوع عضلات و ساختاری که پوست یک فرد دارد، نتیجه بخش است. به هر میزان که بوتاکس را زودتر آغاز کنید، پاسخ بهتری هم از آن خواهید گرفت. البته افرادی که در دوران بلوغ به سر می‌برند نباید بوتاکس بزنند.

3 15

عوارض بوتاکس چیست؟

همه ما می دانیم که تزریق بوتاکس یک روش درمانی کم عارضه و کم خطر است که هیچ تهاجمی را به دنبال ندارد. در این روش به دلیل این که برش پوستی ایجاد نمی‌شود و بخیه هم روی پوست به وجود نمی‌آید، خبری از خونریزی نیست. پس بیمار درد کمی را هم تحمل خواهد کرد. شاید این درد تنها در زمان وارد کردن سوزن تزریق بوتاکس به پوست حس بشود. یکی از مهم‌ترین عوارضی که بوتاکس زدن دارد، عفونت کردن و حساسیت نشان دادن پوست است. این عوارض در مواقعی ممکن است خطر ساز نیز باشند. به همین دلیل به محض این که این عوارض را مشاهده کردید، باید با پزشک خود تماس بگیرید. پزشک با تجویز داروهای مختلف تلاش می‌کند که شدت عوارضی را که در این دوران به وجود می‌آیند را کاهش دهد.

با پزشک خود مشورت کنید!

یکی از مراقبت‌های پس از تزریق بوتاکس که خیلی از متقاضیان نسبت به آن بی توجه هستند، مشورت کردن با پزشک است. برخی از افراد تصور می‌کنند که هر مشکلی که پس از تزریق بوتاکس به وجود بیاید، طبیعی است و هیچ آسیبی به بدن نمی‌رساند. شاید خیلی از عوارض طبیعی باشند اما برخی از آن‌ها نیز غیر طبیعی هستند. چنانچه متوجه بروز علائم غیر طبیعی بر روی پوست خود شدید، باید سریعا با پزشک خود تماس بگیرید. در واقع محکم کاری بهتر است تا این که در صورت بی توجهی خطرات بزرگتری برایتان به وجود بیایند. در این رابطه می‌توانید با پزشکان ماهری که در کلینیک زیبایی آیشن فعالیت دارند، در ارتباط باشید.

در آیشن بخوانید: مجهزترین کلینیک تزریق بوتاکس در هروی

سخن پایانی برای مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

ما در این مطلب در مورد مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس با شما صحبت کردیم. چنانچه به نکات مراقبتی توجه نشود، ممکن است عوارض بوتاکس افزایش یابد. بسیاری از پزشکان توصیه می‌کنند که پس از بوتاکس زدن به چگونگی خواب، استحمام، ورزش کردن و این که چه چیزهایی باید خورده شوند، توجه کنید. متاسفانه خیلی از افرادی که بوتاکس می‌کنند، به این نکات توجهی ندارند. به همین دلیل است که با عوارض شدیدی را تجربه می‌کنند و یا نتایج خوبی را نمی‌بینند. آنچه که اهمیت دارد، این است که این نکات آگاه باشید و از آن‌ها استفاده کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر نیز می‌توانید با کارشناسان ما در آیشن در ارتباط باشید. این کارشناسان در مورد مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس شما را راهنمایی خواهند کرد. در ضمن، شما می‌توانید با یک تماس از خدمات آیشن بهره مند شوید. همین حالا جهت رزرو تایم با ما تماس بگیرید!

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *