1 10

عوارض فیلر چیست؟

آیا می‌دانید که عوارض فیلر چیست؟ آیا می‌خواهید فیلر بزنید اما از عوارض آن هراس دارید؟ معیارهای زیبایی از دید هر کسی متفاوت است. برخی از افرادی که دوست دارند پوستی حجیم‌تر و زیباتر داشته باشند، اقدام به انجام روش‌های درمانی و جوانسازی می‌کنند. تزریق فیلر یکی از همین روش‌ها است که با عوارض و خطراتی همراه است. اگرچه به هنگام فیلر زدن باید به مزایا و تاثیرات آن بیشتر توجه داشت؛ اما عدم توجه به عوارض فیلر می‌تواند باعث عدم اثر بخشی آن شود. به همین دلیل است که شما باید این عوارض را نیز بشناسید تا بتوانید بهتر تصمیم گیری کنید. چنانچه اطلاعات کافی ندارید، می‌توانید با مشاورین ما در کلینیک زیبایی آیشن تماس بگیرید و مشکلات خود را به کمک آن‌ها برطرف کنید. در ادامه نکاتی را در مورد این که عوارض فیلر چیست برایتان ذکر کردیم.

از آیشن بخواهید: خدمات تزریق فیلر( مشاوره رایگان+ تضمین کیفیت)

فیلر چیست؟

پیش از این که بدانیم عوارض فیلر چیست، می‌خواهیم با فیلر آشنایی بیشتری پیدا کنیم. کلاژن و اسید هیالورونیک دو نوع ماده اساسی در قسمت‌های پوستی بدن هستند که موجب جوان ماندن و شاداب ماندن پوست می‌شوند. زمانی که سن بالا می‌رود یا پوست در معرض اشعه‌های آفتاب قرار می‌گیرد، شادابی خود را از دست می‌دهد. یعنی میزان کلاژن و اسید هیالورونیک پوست کم می‌شود. بنابراین باید یک اقدام انجام شود تا جوان سازی پوست صورت بگیرد. این اقدام همان تزریق ژل‌ است. ژل‌ها باعث کلاژن سازی در پوست می‌شوند و اسید هیالورونیک از دست رفته را تشدید می‌کنند.

یکی از محبوب‌ترین راه‌ها برای حجم دادن به صورت و از بین بردن چین و چروک‌های آن همین تزریق ژل است. در سال ۲۰۱۷ در آمریکا حدود ۷ میلیون نفر ژل را تزریق کردند. این نشان از مزایای زیادی دارد که این روش‌ها با خود به ارمغان می‌آورند. با این وجود، شما باید بدانید که عوارض فیلر چیست، سپس در مورد استفاده کردن یا نکردن از این روش درمان تصمیم گیری کنید.

2 10

چه کسانی نباید فیلر بزنند؟

برای هر نوع عمل زیبایی محدودیت‌های خاصی در نظر گرفته می‌شود. یکی از این محدودیت‌ها به شرایط جسمانی افراد بر می‌گردد. یعنی افرادی که دارای شرایط خاص هستند، نمی‌توانند از یک روش درمان استفاده کنند. در رابطه با تزریق فیلر نیز همین طور است. متقاضیانی که شرایط زیر را دارند، نمی‌توانند از فیلر استفاده کنند:

  • افرادی که دارای بیماری‌های مختلف پوستی هستند، نباید فیلر بزنند. سندرم نفرونیک و لوپوس و روماتیسم از جمله این بیماری‌ها هستند.
  • افرادی که با اختلالات ایمنی بدن درگیرند، قادر به استفاده از فیلر نخواهند بود. همچنین اگر مطمئن هستید که به تبخال و باکتری‌های پوستی دچار هستید، فیلر نزنید.
  • افراد باردار و افرادی که در دوران شیردهی یا دوران پس از زایمان به سر می‌برند.
  • نوجوانانی که هنوز دوره بلوغ خود را رد نکرده‌اند و سن آن‌ها زیر ۱۸ سال است.
  • افرادی که به بیماری‌هایی همچون آسم، دیابت و آلرژی مبتلا هستند.
  • افرادی که بدن آن‌ها حساس است و نسبت به ترکیبات مختلف واکنش نشان می‌دهد، نباید از این روش استفاده کنند. اگر از داروهایی مثل آسپرین یا ایبوپروفن استقاده می‌کنید، آن را به پزشک اطلاع دهید و با او مشورت کنید.
  • افرادی که بیماری‌های قلبی دارند و از داروهای مختلف قلب و عروق استفاده می‌کنند، نباید فیلر بزنند.‌

در آیشن بخوانید: بهترین مرکز تزریق فیلر در هروی

عوارض فیلر چیست؟

این که عوارض فیلر چیست و چگونه بروز پیدا می‌کند، بسیار اهمیت دارد. باید بدانید که عوارض فیلر در تمامی افرادی که این روش جوانسازی را انتخاب می‌کنند، یکسان نیست. این عوارض معمولا به اشکال گوناگونی بروز پیدا می‌کنند. تورم، کبودی، قرمزی و سوزش پوست جزو متداول‌ترین عوارضی هستند که ممکن است تا چند روز بعد از فیلر زدن نیز وجود داشته باشند. این عوارض طبیعی هستند و ماندگاری آن‌ها هم کم است. روی صحبت ما با آن دسته از عوارضی است که ماندگاری طولانی مدتی دارند و می‌توانند زیبایی پوست را به چالش بکشند. اگر شما نیز منتظر آن هستید که بدانید عوارض فیلر چیست، با ما همراه باشید.

3 9

1. عدم تقارن

شاید شنیده باشید که می‌گویند برای تزریق فیلر باید بهترین و معتبرترین مراکز را انتخاب کنید. ناهماهنگی تاثیرات فیلر در نواحی که فیلر در آن‌ها انجام شده است، از جمله مهم‌‌ترین عوارضی است که در این روش به وجود می‌آید. افراد برای از بین بردن اختلالات پوستی خود ژل می‌زنند. حال اگر خود ژل عاملی برای تخریب زیبایی پوست باشد، تزریق آن به چه دردی می‌خورد؟ به همین دلیل باید زیر نظر یک پزشک باتجربه و ماهر فیلر بزنید تا عدم تقارن متوجه شما نشود‌.

علاوه بر سهل انگاری و بی دقتی پزشک، عدم مهارت تکنسین‌ها نیز می‌تواند عاملی برای به وجود آمدن این عارضه باشد. گونه‌ها، باسن و سینه جزو مناطقی هستند که مستعد ابتلا به این عارضه می‌باشند. پزشکانی که در کلینیک زیبایی آیشن فعال هستند، به دلیل مهارت و تجربه کاری بالای خود، تا حد زیادی از به وجود آمدن نامتقارنی در بدن جلوگیری می‌کنند. پس یکی از کلینیک‌های برتر برای دریافت خدمات فیلر، آیشن است.

2. تخریب پوست

ممکن است برخی از افراد پس از این که ژل را تزریق کردند، متوجه تخریب بافت‌های پوستی خود بشوند. این عارضه به دو دلیل انفاق می‌افتد. یا بدن فرد نسبت به تزریقات ژل حساسیت نشان می‌دهد، یا بافت‌های تزریق شده برای یک پوست مناسب نیستند. یعنی این بافت‌ها شیمیایی بوده یا حتی تاریخ مصرف ندارند. در چنین مواردی فرد نباید فیلر زدن را ادامه دهد؛ بلکه باید سریعا به فکر از بین بردن پوست حساس خود باشد.

3. به وجود آمدن آلرژی

از دیگر عوارضی که با تزریق ژل خود را نشان می‌دهند، آلرژی‌ها هستند. ناسازگار بودن پوست با ابزارها و مواردی که تزریق می‌شود، عامل اصلی به وجود آمدن آلرژی در پوست است. معمولا پزشکان قبل از این که فیلر تزریق کنند، در مورد حساسیت‌های بدن یک فرد از او سوال می‌کنند. حتی اگر این اتفاق نیفتد و بدن شما آلرژی بگیرد، باید با راه درمان آلرژی پس از فیلر آشنا باشید. یعنی چنین نیست که فقط بدانید عوارض فیلر چیست بلکه باید راهکارهای از بین بردن عوارض را نیز بدانید. عدم توجه پزشک به بهداشت، آلودگی‌های محیطی، سرنگ و سوزن آلوده و مواردی از این قبیل زمینه ساز آلرژی‌های غیر طبیعی در بدن یک فرد خواهند بود.

4. عفونت کردن پوست

شاید بتوان گفت که یکی از خطرناک‌ترین عوارض فیلر، عفونت کردن پوست است. عفونت کردن پوست امر ساده‌ای نیست که به راحتی بتوان از آن گذر کرد. چرا که ممکن است خطرات جبران ناپذیری را با خود به همراه بیاورد. عفونت پوست علت‌ها و دلایل مختلفی دارد. یکی از این دلایل، عدم انتخاب صحیح ژل و فیلر است. به همین دلیل است که ما تاکید می‌کنیم که بهترین پزشک، بهترین مواد و بهترین مراکز را برای تزریق فیلر انتخاب کنید تا به این عوارض مبتلا نشوید. عفونت ‌ممکن است با کبودی و تورم در پوست نیز همراه باشد. اگر متوجه عفونت شدید، باید سریعا آن را به پزشک خود اطلاع دهید‌.

5. احساس خارش و قرمز شدن پوست

یکی از شایع‌ترین عوارضی که پس از تزریق ژل و فیلر متوجه یک فرد می‌شود، احساس خارش در پوست و قرمز شدن پوست است. این عوارض دور از انتظار نیستند و عوارض طبیعی به شمار می‌آیند. عموما به دلیل استفاده از مواد نامرغوب، حساسیت نشان دادن پوست یا عدم مهارت پزشک در تزریق فیلر این عوارض خود را نشان می‌دهند. به همین دلیل شما باید پزشکانی ماهر را انتخاب کنید و در مورد این که عوارض فیلر چیست با او مشورت کنید. این موضوع باعث می‌شود که این عوارض خود را نشان ندهند یا حتی اگر خود را نشان دادند، سریعاً برطرف شوند و خطرزا نباشند.

در آیشن بخوانید: فیلر بهتر است یا بوتاکس

مراقبت‌‌های قبل از فیلر زدن

پس از این که دانستید عوارض فیلر چیست، باید با نکات مراقبتی در این زمینه آشنایی کامل پیدا کنید. فرقی ندارد که در مرحله قبل از فیلر زدن هستید یا در مرحله بعد از فیلر به سر می‌برید. در هر صورت نکات قبل و بعد فیلر زدن می‌تواند به کاهش عوارض فیلر کمک شایانی کند. قبل از فیلر لازم است که:

  1. حداقل به مدت ده روز از مصرف داروهای حساسیت را مثل ایبوبروفن و آسپرین و ژلوفن خودداری کنید. همچنین استفاده از داروهایی که باعث رقیق شدن خون می‌شوند در قبل از فیلر زدن ممنوع است.
  2. دو یا سه هفته قبل از این که فیلر بزنید، دندان خود را ترمیم نکنید. ممکن است فیلر زدن به صورت به خصوص لب‌ها باعث ایجاد واکنش‌های منفی در ناحیه صورت شود.
  3. اگر از بیماری‌های مختلف پوستی رنج می‌برید یا همواره به تبخال مبتلا می‌شوید، آن را به پزشک خود خبر دهید.
  4. استفاده از سیگار، دخانیات، مواد مخدر و استفاده از مشروبات الکلی حداقل ۲۴ ساعت قبل از فیلر زدن ممنوعیت دارد.
  5. بهتر است قبل از فیلر غذاهای سبک مصرف کنید و میکاپ پوست خود را به طور کامل شستشو دهید. توجه به این نکات نه تنها باعث کاهش خطرات فیلر شده بلکه ماندگاری آن را نیز افزایش خواهد داد.

4 4

مراقبت‌‌های بعد از فیلر زدن

به همان اندازه که مراقبت‌های قبل از فیلر زدن اهمیت دارد، مراقبت‌های بعد از فیلر زدن نیز مهم است. در واقع اگر می‌خواهید بدانید که راه کاهش عوارض فیلر چیست، باید به این مراقبت‌ها توجه کنید. برخی از آن‌ها عبارتند از:

  1. تا ۲۴ الی ۴۸ ساعت بعد از فیلر زدن از شستشوی پوست با آب گرم دست نگه دارید. فشار وارد کردن به ناحیه‌ای که درمان شده است، به منزله کاهش تاثیر فیلر است. پس اگر خواهان مطلوب‌ترین نتایج هستید، باید مراقب این ناحیه باشید.
  2. غذاهای سفتی که باید جویده شوند، تا ۲۴ ساعت بعد از فیلر ممنوع هستند.
  3. لازم است که تا ۴۸ ساعت از انجام ورزش‌های سنگین خودداری کنید. ورزش‌های سنگین ممکن است سبب تحرک فیلر در زیر پوست شوند و نامتقارن بودن را به دنبال بیاورند.
  4. از قرار گرفتن در فضاهایی که گرمای آن‌ها زیاد است خودداری کنید. برای مثال اگر قرار است به سونا بروید، آن را به تعویق بیندازید. حتی اگر مجبور به قرار گرفتن در نور آفتاب هستید، بهتر است که پوست درمان شده را بپوشانید.
  5. اگر فیلر را به دست خود تزریق کرده‌اید، از مواد ضد عفونی کننده و باکتری زا برای از بین بردن میکروب‌های دست استفاده کنید.
  6. توصیه پزشکان این است که برای از بین بردن یا کم ‌کردن میزان کبودی بعد از فیلر، کمپرس یخ استفاده کنید. این کمپرس را هر چند ساعت یکبار بر روی ناحیه تحت درمان قرار دهید.

در مجله زیبایی آیشن بخوانید: بوتاکس بهتره یا تزریق چربی

هزینه فیلردر کلینیک زیبایی آیشن

افزون بر این که باید بدانید عوارض فیلر چیست، باید با میزان هزینه‌های آن نیز آشنا باشید. به طور کلی هزینه‌های تزریق فیلر را یکسان در نظر نمی‌گیرند. این چند دلیل دارد.

  1. دلیل اول این است که ناحیه‌‌ای که قرار است درمان شود، همیشه یکسان نیست. برخی از افراد دست خود را فیلر می‌زنند، برخی باسن را فیلر می‌زنند و برخی هم گونه را فیلر می‌زنند.
  2. دلیل دیگر، استفاده از فیلر در حجم‌های گوناگون است. با توجه به این که هر ناحیه میزان خاصی از فیلر را می‌زند، نمی‌توان حجم ثابتی را برای آن در نظر گرفت. به هر میزان که این حجم افزایش پیدا کند، هزینه‌های تزریق فیلر نیز افزایش پیدا می‌کند.
  3. دستمزد پزشک نیز روی این هزینه‌ها محاسبه می‌شود. هر که پزشک باتجربه‌تر و ماهرتری را انتخاب کنید، مسلما باید پول بیشتری را بپردازید. البته در این شرایط نتایج بهتری هم دستگیر شما خواهند شد.

پس برای برآورد هزینه‌های تزریق فیلر باید به چند عامل مهم توجه داشته باشید. اگر یک کلینیک معتبر را برای دریافت خدمات تزریق فیلر انتخاب کنید، ممکن است هزینه‌هایی که صرف می‌کنید هم کمتر باشد. آیشن یکی از همین مراکز است که تکنسین‌های مجرب آن هزینه‌های مناسبی را برای ارائه خدمات فیلر برایتان در نظر گرفته‌اند. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با آیشن در ارتباط باشید.

5 4

سخن پایانی عوارض تزریق فیلر

ما در این مطلب ذکر کردیم که عوارض فیلر چیست و چرا بروز پیدا می‌کند. هر نوع اقدام درمانی چه برای زیبایی باشد و چه برای سلامت بدن صورت بگیرد، عوارض خاص خود را دارد. فیلر زدن هم که یکی از پرطرفدارترین اقدامات زیبایی به شمار می‌آید، دارای عوارض خاص خود است. شاید این عوارض در مقایسه با سایر روش‌های جوانسازی کمتر باشند اما چنین نیست که وجود نداشته باشند. باید توجه داشت که این عوارض در افراد مختلف به یک شکل بروز نمی‌کنند. التهاب، کبودی، خونریزی، تورم و … از جمله مهم‌ترین عوارض پس از تزریق فیلر هستند. عفونت و حساسیت و عوارض این چنینی که نادر هستند را نیز می‌توان از عوارض فیلر دانست. برای از بین بردن این عوارض یا دست کم کاهش دادن آن‌ها، با مشاورین ما در کلینیک زیبایی آیشن در ارتباط باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *