1 13

بوتاکس بهتره یا تزریق چربی

دو نوع از انواع روش‌‌های جوانسازی پوستی که هم اکنون به طور متداول به کار گرفته می‌شوند، بوتاکس کردن و تزریق چربی است. پوست انسان در تمامی مراحل زندگی قادر به حفظ حالت با نشاط و سرحال خود نیست. پس از این که کلاژن سازی پوست متوقف شود، پوست حالت ارتجاعی به خود می‌گیرد و دیگر سفت نیست. در نتیجه چین و چروک‌های زیادی در سطح پوست نمایان می‌شوند. این باعث شده است که افراد اعتماد به نفس خود را از دست بدهند. به همین دلیل میلیون‌ها نفر برای بازیابی زیبایی از دست رفته خود از روش‌هایی همچون بوتاکس و تزریق چربی استفاده می کنند. نکته مهمی که در اینجا وجود دارد این است که  بوتاکس بهتره یا تزریق چربی؟ هر کدام از آن‌ها مزایا و ویژگی‌های خاص خود را دارند که در موردشان صحبت خواهیم کرد.

تزریق چربی چیست؟

یکی از روش‌‌های فوق العاده مناسب و تضمینی برای از بین بردن چین و چروک‌ها یا شاداب کردن پوست، روش تزریق چربی است. شما عزیزانی که می‌خواهید بدانید  بوتاکس بهتره یا تزریق چربی ، باید با این روش کاملا آشنا باشید. در روش تزریق چربی از قسمت‌های مختلف بدن مثل ران و باسن چربی برداشته می‌شود. سپس برای حجم دهی به سایر قسمت‌ها و بهبود و ترمیم پوست آن را به ناحیه مورد نظر تزریق می‌کنند. ‌اگر شما نیز به دلایل مختلف دچار افتادگی پوست شده‌اید یا اصلا چهره شما فرو رفتگی دارد، روش تزریق چربی می‌تواند برایتان مناسب باشد. در این روش شما می‌توانید با انجام اقدامات درمانی حتی پوست خود را لیفت کنید.

در مجله زیبایی آیشن بخوانید: بهترین کلینیک تزریق بوتاکس در پاسداران

مزایای تزریق چربی چیست؟

در پاسخ به سوال  بوتاکس بهتره یا تزریق چربی  نگاهی به مزایای تزریق چربی می‌تواند شما را بهتر راهنمایی کند. در واقع با توجه به مزایای هر کدام از این روش‌ها است که بهترین نوع از روش‌های جوانسازی را انتخاب خواهید کرد. با تزریق چربی علاوه بر این که جوان‌تر نشان داده می‌شوید و به حالت طبیعی پوست خود دست می‌یابید، هیچ واکنش آلرژیکی را نیز تجربه نخواهید کرد. چرا که چربی که به بدن تزریق می‌شود، از خود بدن ‌گرفته می‌شود. پس با بافت‌های پوست به طور کامل سازگار است. در این روش میزان عوارض کمتر از سایر روش‌ها است و دوام آن نیز بیشتر است. چنانچه از ظاهر ناحیه درمان شده راضی نباشید، می‌توانید تزریق چربی را مجدد انجام دهید. برای مثال اگر به باسن چربی زده‌اید و این قسمت متقارن نیست، می‌توانید عیوب آن را به راحتی از بین ببرید.

2 13

بهترین کاندید برای تزریق چربی چه کسی است؟

به طور کلی برای این که بتوانید اقدامات درمانی را انجام دهید، باید در سلامت کامل جسمانی به سر ببرید. برای تزریق چربی نیز همین طور است. پس از این که دانستید بوتاکس بهتره یا تزریق چربی و تزریق چربی انتخاب شما بود، باید به یک نکته مهم توجه کنید. این که آیا کاندیدای خوبی برای تزریق چربی هستید یا نه. در ادامه افرادی را که قادر  به استفاده از این نوع از روش جوانسازی نیستند، معرفی می‌کنیم:

  • افرادی که گردش خون در بدن آن‌ها مناسب نیست.
  • افرادی که به هر دلیلی در ایمنی کلی بدن خود دچار ضعف و اختلال هستند. در واقع ضعف در خود ایمنی باعث عدم تاثیر گذاری تزریق ژل خواهد شد.
  • افرادی که روحیه آن‌ها منفی است یا انتظارات واقع گرایانه‌ای ندارند.
  • افرادی که در نواحی مختلف چهره یا پوست خود دچار فرورفتگی و چین و چروک شده‌اند.

بوتاکس چیست؟

بوتاکس نوعی سم و یک دارو برای از بین بردن چین و چروک‌ها است. پوست انسان به طور طبیعی دارای مقادیر زیادی از اسید هیالورونیک است. زمانی که میزان این اسید در پوست کم می‌شود، پوست نیز حالت ارتجاعی پیدا می‌کند. در نتیجه شل و افتاده خواهد شد. برای از بین بردن این مشکل، از ماده بوتاکس استفاده می‌کنند. در این روش ناحیه تحت درمان پر از بوتاکس شده و پس از مدت کوتاهی سفت می‌شود. مکانیزم اصلی این ماده به گونه‌ای است که ابتدا باعث فلج شدن عضلات می‌شود. همین که عضلات حالت فلج بودن پیدا کنند، دیگر حرکت نخواهند کرد. پس دیگر عاملی هم ‌وجود نخواهد داشت تا پوست را چروک کند. تزریق بوتاکس نه تنها شادابی و طراوت پوست را به دنبال دارد؛ بلکه لطافت را نیز به پوست هدیه می‌کند. این روش به دلیل این که کم هزینه هم هست، از طرفداران زیادی برخوردار شده است.

مزایای بوتاکس چیست؟

همان طور که‌ گفتیم، برای این که بدانید  بوتاکس بهتره یا تزریق چربی باید نسبت به مزایای هر کدام از این روش‌ها آگاه باشید. به دلیل فواید و مزایای منحصر به فرد بوتاکس، در سر تا سر دنیا از آن استفاده می‌کنند:

  • این روش نسبت به سایر روش‌های پاکسازی مثل جراحی کم هزینه‌تر است و دوره نقاهت کمی دارد.
  • برای تزریق بوتاکس نیازی به بستری شدن یا تزریق داروهای بیهوشی نیست. این فرآیند کاملا سرپایی انجام می‌شود و بلافاصله تاثیرات شگفت انگیز خود را به نمایش می‌گذارد.
  • بوتاکس با عوارض کمی همراه است و درد کمی هم دارد.
  • نتایج بوتاکس معمولا مورد رضایت هستند. حتی اگر مورد رضایت هم نباشند، پس از مدتی این نتایج از بین خواهند رفت. پس جای هیچ ‌نگرانی نیست.

در مجله زیبایی آیشن بخوانید: بهترین مرکز بوتاکس در هروی

بهترین کاندید برای تزریق بوتاکس

این که بوتاکس بهتره یا تزریق چربی زمانی مشخص خواهد شد که شرایط بدنی شما مشخص گردد. چرا که هر نوع روش جوانسازی کاندیدای خاص خود را دارد.‌ تمامی افراد با هر جنسیتی که دارند، می‌توانند از بوتاکس استفاده کنند. این سم هیچ آسیبی به بدن نمی‌رساند و حساسیتی را هم برای پوست ایجاد نمی‌کند. بهترین کاندید برای تزریق بوتاکس، افرادی هستند که دوران بلوغ خود را پشت سر گذاشته‌اند و چین و چروک پوستی دارند. سن ۲۵ سالگی به بعد بهترین سن برای تزریق یک بوتاکس است. با این حال، برخی از افراد قادر به انجام بوتاکس نخواهند بود:

  • افرادی که از مشکلات قلبی رنج می‌برند.
  • افرادی که ‌مجبور به استفاده از داروهای رقیق کننده خون هستند.
  • افرادی که سیستم ایمنی بدن آن‌ها ضعیف است یا در دوران بارداری و شیردهی طی می‌کنند.
  • افرادی که به عفونت‌ها یا التهابات پوستی دچار هستند.
  • افرادی که آکنه و تبخال و زگیل پوستی دارند.
  • افرادی که از مشکلات عضلانی مثل ام اس رنج می‌برند.

3 12

6 تفاوت اصلی بوتاکس با تزریق چربی

ممکن است بپرسید که بوتاکس بهتره یا تزریق چربی؟ کدام روش را استفاده کنم؟ ماندگاری کدام بهتر است؟ کدام بهتر می‌تواند نیاز مرا برطرف کند؟ هیچ ‌گاه به پاسخ این سوالات خود نخواهید رسید تا زمانی که تفاوت بین بوتاکس و تزریق چربی را ندانید. از نظر عملکرد، میزان ماندگاری، دوره نقاهت، نواحی تزریق، کاربرد و عوارض و … می‌توان تفاوت‌هایی را بین این دو روش دید. با علم به این تفاوت‌ها، خواهید دانست که  بوتاکس بهتره یا تزریق چربی!

1. تفاوت در عملکرد

اولین و مهم‌ترین تفاوتی که بین بوتاکس و تزریق چربی دیده می‌شود، تفاوت در عملکرد است. همان طور که اشاره شد، بوتاکس نوعی ماده برای ریلکس‌تر کردن عضلات است که این عضلات را فلج می‌کند.‌ به کمک این روش جوانسازی موقت می‌توان چین و چروک‌های مختلفی که بر روی پوست صورت به وجود آمده است را از بین برد. در مقابل، تزریق چربی است که نوعی جراحی به حساب می‌آید. این در حالی است که در تزریق بوتاکس نیاز به هیچ گونه برشکاری احساس نمی‌شود‌. عملکرد تزریق چربی به گونه‌ای است که طی آن چربی از بدن استخراج شده و به بخش دیگر منتقل می‌شود.‌ با توجه به نوع عملکردی که این دو روش دارند، افراد بوتاکس را بهتر می‌دانند. با این حال نمی‌توان به طور کامل گفت که کدام بهتر است. این که بوتاکس بهتره یا تزریق چربی نیازمند کسب اطلاعات بیشتر در مورد تفاوت‌های آن‌ها است.

2. تفاوت در میزان ماندگاری

دومین تفاوتی که نشان می‌دهد بوتاکس بهتره یا تزریق چربی، تفاوت در میزان ماندگاری است. بسیاری از افراد به دنبال روش‌هایی هستند که نتایج آن‌ها ماندگار باشند. مدت زمان ماندگاری که برای بوتاکس در نظر گرفته شده است، بین چهار تا شش ماه است. فرد پس از این که این دوران را پشت سر گذاشت، باید نسبت به تزریق مجدد بوتاکس اقدام کند‌.

اما برای تزریق چربی نمی‌توان میزان ماندگاری  خاصی را در نظر گرفت. چرا که در هر فرد با توجه به شرایطی که دارد، این میزان متفاوت است. تنها چیزی که باید در این زمینه به آن توجه داشته باشید این است که تزریق چربی یک روش کاملا موثر است که میزان ماندگاری آن نسبت به بوتاکس بیشتر است. به همین دلیل افرادی که به دنبال ماندگاری بیشتر هستند، حاضرند مشقت‌های تزریق چربی را به جان بخرند. نوشیدن آب، کاهش وزن و رژیم تغذیه‌ای سالم در افزایش مدت زمان ماندگاری تزریق چربی اثر گذار است.

3. تفاوت از نظر دوران نقاهت

مورد دیگری که نشان می‌دهد بوتاکس بهتره یا تزریق چربی، دوران نقاهت آن‌ها است. به هر میزان که دوران نقاهت یک روش درمان و زیبایی کمتر باشد، آن روش را بهتر می‌دانند. مسلما به دلیل این که عملکرد بوتاکس و تزریق چربی یکسان نیست، میزان دوره نقاهت آن‌ها هم یکسان نخواهد بود. بوتاکس یک روش کم خطر و غیر تهاجمی است. در این روش برش کاری و بخیه و … انجام نمی‌شود. پس دوره نقاهت آن نیز به نسبت سایر روش‌ها کمتر است. در مقابل تزریق چربی قرار دارد. در این روش فرد باید فرآیند درمان سخت‌تری را پشت سر بگذارد. پس نیاز به مراقبت‌های بسیاری هم حس می‌شود. در مجموع دوران نقاهت تزریق چربی نسبت به بوتاکس بیشتر است. به طور میانگین زیباجویان پس از تزریق چربی به مدت ده روز باید استراحت کنند.

4. تفاوت در نواحی تزریق

نواحی تزریق بوتاکس و چربی با یکدیگر متفاوت است. بوتاکس نوعی ماده مفید و اثر گذار است که برای از بین بردن چین و چروک‌های عمقی به کار گرفته می‌شود. خط لبخند، خط اخم، چروک‌های پیشانی، چروک‌های اطراف چشم، چروک گردن و مواردی از این قبیل را به کمک ماده بوتاکس از بین می‌برند. تزریق چربی علاوه بر این که باعث افزایش جوانی و شادابی پوست می‌شود، یک مزیت دیگر را هم به همراه دارد. برای حجم دهی چهره می‌توان این روش را برگزید. در نواحی مثل باسن، سینه، لب، گونه و دست تزریق چربی را به کار می‌بندند.

در مجله زیبایی آیشن بخوانید: مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس چیست؟

5. تفاوت در عوارض

شاید برای شما جالب باشد که بدانید عوارض این دو روش هم با یکدیگر متفاوت هستند. در تزریق بوتاکس ممکن است تنها عوارض کلی در بدن شما بروز دهند. برای مثال کبودی، تورم، التهاب و در مواقع حساس‌تر عفونت این عوارض هستند. در روش تزریق چربی اما میزان عوارض بیشترند. به همین دلیل است که بیمار باید بیشتر مراقب بدن خود باشد. خونریزی، تورم، کبودی، حساسیت، عفونت و درد از رایج ترین عوارضی هستند که تزریق چربی به دنبال دارد.

6. تفاوت در میزان هزینه‌ها

مهم‌ترین تفاوتی که نشان می‌دهد بوتاکس بهتره یا تزریق چربی، تفاوت در هزینه‌ها است. این دو روش به دلیل تفاوت در مراحل انجام، تفاوت‌های زیادی در هزینه دارند. شما باید روشی را انتخاب کنید که در عین حال که تاثیرات زیادی را بر روی پوست دارد، هزینه‌های خوبی هم داشته باشد. هزینه تزریق بوتاکس تنها به هزینه‌های مربوط به خرید ماده بوتاکس، دستمزد پزشک و کلینیک محدود می‌شود. به همین دلیل، این روش را نسبت به تزریق چربی کم هزینه‌تر می‌دانند.

در روش تزریق چربی شما باید هزینه‌هایی را برای قبل از عمل و بعد از عمل کنار بگذارید. هزینه‌های دستمزد، کلینیک و مواردی از این قبیل نیز باید پرداخت شوند. در کنار همه این‌ها، خرید دارو و مراقبت‌های بهداشتی خالی از هزینه نیست. پس میزان مبلغی که متقاضی برای اثر بخشی این روش باید بپردازد از میزان هزینه‌ای که روش بوتاکس دارد، بیشتر خواهد بود. حال اگر بخواهیم بگوییم گه بوتاکس بهتره یا تزریق چربی، از نظر هزینه بوتاکس را انتخاب می‌کنیم.

4 6

کدام را انتخاب کنم؟ بوتاکس بزنم یا چربی تزریق کنم؟

حال به اصلی‌ترین قسمت مطلب رسیدیم. این که بوتاکس بهتره یا تزریق چربی. نمی‌توان به طور ثابت گفت که هر فردی باید از چه روشی استفاده کند. میزان چین و چروک و نواحی که ‌چین و چروک دارند، در تعیین نوع جراحی اثر گذار هستند. علاوه بر آن، هدف و بودجه‌ای که مخاطب دارد نیز بسیار مهم است. گاهی اوقات هدف تنها از بین بردن چین و چروک است. در این موارد باید از بوتاکس استفاده شود. در مواقعی هم هدف پر کردن فرورفتگی‌ها است که در این شرایط باید از چربی استفاده گردد.‌ علاوه بر این، شما باید به عوارض و کاندیدای مناسب برای هر کدام از این روش‌ها توجه کنید تا بهترین تصمیم را بگیرید. اگر اطلاعات کافی در مورد این که بوتاکس بهتره یا تزریق چربی ندارید، می‌توانید با آیشن که برترین کلینیک خدمات دهنده زیبایی است، در ارتباط باشید.

 

سخن پایانی برای بوتاکس بهتره یا تزریق چربی

ما در این مطلب در مورد این که بوتاکس بهتره یا تزریق چربی با شما صحبت کردیم. کارشناسانی که در آیشن فعالیت دارند، روش‌های مختلفی را برای افزایش جوانی پوست به کار می‌گیرند. روش بوتاکس دارای مزایای خاص خود است و روش تزریق چربی نیز فواید خاصی دارد. آنچه که مهم است، این است که شما برای انتخاب بهترین روش با ما در آیشن تماس بگیرید. از نظر هزینه‌ها و عملکرد و دوره نقاهت، روش بوتاکس بهتر است. از نظر میزان ماندگاری و عملکرد و مواردی از این قبیل نیز تزریق چربی مناسب است. برای این که بهترین روش را انتخاب کنید، ابتدا باید معاینه شوید. پس همین حالا برای رزرو وقت با آیشن در تماس باشید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *