5 7

فرق پی آر پی و مزوتراپی

آیا می‌دانید که فرق فرق پی آر پی و مزوتراپی در چیست؟ آیا با مزایا و کاربردهای هر کدام از این روش‌ها آشنایی دارید؟ در تمامی فرهنگ‌ها داشتن موی بلند یکی از نشانه‌های جذابیت به شمار می‌آید. متاسفانه خیلی از افراد به دلیل شرایط جسمانی که دارند یا تحت تاثیر عوامل محیطی موی خود را از دست می‌دهند. در مواقعی هم ممکن است استرس، تغذیه، ژنتیک و برخی از بیماری‌ها باعث توقف رشد مو بشوند.‌ به دلیل از بین بردن این مشکلات، روش‌های متعددی روی کار آمده‌اند. این روش‌ها باعث احیا و تقویت رشد مو می‌شوند و ریزش مو را کم می‌کنند. مزوتراپی و پی آر پی از جمله این روش‌ها هستند. این که کدام روش برای یک فرد بهتر است، زمانی مشخص خواهد شد که افراد فرق پی آر پی و مزوتراپی را بدانند. در ادامه در این باره با شما صحبت کرد.

پی آر پی (prp) چیست؟

یکی از روش‌های کلینیکال و غیر جراحی برای از بین بردن مشکلات مو، روش پی آر پی است. برای پر پشت کردن مو یا احیای موی از دست رفته می‌توان از این روش استفاده کرد. در این روش ابتدا نمونه خون از بدن انسان گرفته می‌شود. سپس پلاکت‌ها و پروتئین‌هایی که برای رشد مو ‌مفید هستند، از خون‌ جدا می‌شوند. این کار به وسیله دستگاه سانتریفیوژ انجام می‌گیرد. حال مواد مقوی گرفته شده از خون با استفاده از سرنگ وارد پوست سر می‌شوند. این روش به دلیل این که فولیکول‌های مو را تحت تاثیر قرار می‌دهد، باعث ضخیم‌تر شدن مو نیز خواهد شد. معمولا بیماران به سه الی چهار جلسه درمان نیاز دارند تا از تاثیرات مطلوب روش پی آر پی استفاده کنند.

2 14

مزایا و معایب پی آر پی چیست؟

برای اینکه به انتخاب درستی بزنید، باید با مزایا و معایب پی آر پی آشنا شوید. در ادامه قصد دارم به عوارض پی آر پی و مزایای آن اشاره کنیم.

1. مزایای پی آر پی

قبل از این که با فرق پی آر پی و مزوتراپی آشنا شویم، باید بدانیم که مزایای هر کدام از این روش‌ها چیست. به دلیل این که در روش prp خون بیمار مورد استفاده قرار می‌گیرد، هیچ نوع واکنش آلرژیکی متوجه بدن فرد نخواهد شد. پی آر پی را یک روش تضمینی برای از بین بردن ریزش مو ‌می‌دانند. این روش بدون این که به جراحی نیاز داشته باشد، انجام می‌شود. تزریقات در این روش آسان هستند و نتایج نیز به شکلی طبیعی بروز پیدا می‌کنند. شما می‌توانید پی آر پی را بدون این که درد و خونریزی داشته باشید، به پایان برسانید. از دیگر مزایایی که این روش دارد این است که می‌تواند با سایر روش‌ها ترکیب شود. در این صورت ترمیم مو بهبود یافته و زمان درمان کاهش پیدا می‌کند. شاید دلیل این که روش پی آر پی پرکاربردتر از قبل شده است، وجود همین مزایا باشد.

2. عوارض پی آر پی

اگرچه روش پی آر پی دارای مزایای زیادی است اما معایبی هم دارد. شما به هنگام انتخاب بهترین روش درمان رشد موی خود باید به این معایب نیز توجه کنید‌. اگر روش پی آر پی توسط یک فرد ماهر در کار انجام شود، عوارض و معایب چندانی را به دنبال نخواهد داشت. به دلیل این که ساختار بدنی هر فرد با فرد دیگر متفاوت است، عوارض این روش در هر فرد یکسان نخواهد بود. برخی از افراد به عفونت و درد دچار می‌شوند. برخی دیگر ممکن است بافت‌های پوستی خود را در خطر ببینند و برخی دیگر واکنش‌های آلرژیک نشان می‌دهند. در کل آنچه مهم است، این است که افراد بر اساس شرایط بدنی خود از این روش استفاده کنند. افرادی که به بیماری‌های خاص پوستی دچار هستند، بهتر است این امر را قبل از پی آر پی با پزشک خود در میان بگذارند.

در مجله زیبایی آیشن بخوانید: 9 نکته برای مراقبت های بعد از مزوتراپی لاغری

مزایا و معایب مزوتراپی چیست؟

مورد دیگری که در بحث فرق پی آر پی و مزوتراپی باید به آن بپردازیم، مزوتراپی است. مزوتراپی نیز از دیگر روش‌های کم تهاجم برای از بین بردن مشکلات مو است. در این روش موادی مغذی وارد لایه میانی پوست می‌شوند و مو را رشد می‌دهد. این مواد حاوی مقادیر زیادی از ویتامین و پروتئین‌ها هستند و می‌توانند گردش خون در زیر پوست را بهبود دهند. در واقع تحریک کلاژن در مزوتراپی و بهبود متابولیسم بدن باعث رشد بهتر موها می‌شود.‌ برای این که نتایج مزوتراپی خود را نشان دهند، به طور میانگین به ۸ جلسه درمانی نیاز دارید. میزدن موفقیت این روش بین ۹۰ تا ۹۲ درصد برآورد شده است. شما با نکات مراقبتی و استفاده از داروهای تجویز شده از سوی پزشک می‌توانید میزان اثر گذاری این روش را بیشتر کنید.

1.فواید مزوتراپی

یکی از روش‌های مدرن برای از بین بردن مشکلات مو، روش مزوتراپی است. این روش نیز مانند پی آر پی مزایای خاص خود را دارد. نیازی نیست که برای هر جلسه وقت زیادی بگذارید. از آنجایی که مزوتراپی مو به صورت بدون درد، بدون خونریزی و بدون جراحی انجام می‌شود، بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه تایم نیاز است. بر اساس نظر بسیاری از پزشکان، بیمار پس از مزوتراپی می‌تواند فعالیت روزانه خود را از سر بگیرد. یعنی چنین نیست که نیاز به مراقبت خاصی باشد. دوره بهبود مزوتراپی بسیار سریع و آسان است. هزینه‌های این روش نیز نسبتا مقرون به صرفه است. به همین دلیل مورد استقبال متقاضیان زیادی قرار گرفته است.

2.عوارض مزوتراپی

مزوتراپی مو نیز مانند سایر روش‌های درمانی دارای عوارض و معایب خاص خود است. البته این عوارض آنقدر نادر هستند که جای هیچ نگرانی را باقی نمی‌گذارند. اولین و مهم‌ترین عارضه‌ای که پس از مزوتراپی ممکن است خود را نشان دهد، عفونت است. افرادی که پوست آن‌ها حساسیت زیادی دارد، ممکن است با عفونت مواجه شوند. افزون بر آن، کبودی، تورم و خارش و قرمزی و اسکار از عوارض این روش درمان هستند. تعدادی از متقاضیان این روش هم سردرد را گزارش می‌کنند. معمولا پزشکان برای این که میزان عوارض این روش را کاهش دهند، از داروهای مسکن استفاده می‌کنند.

3 14

مقایسه تفاوت‌های پی آر پی و مزوتراپی

فرق پی آر پی و مزوتراپی مو با آگاه بودن بر ویژگی‌های این دو نمایان می‌شود. هر دو روش مزوتراپی و پی آر پی روش‌هایی کم تهاجم هستند که به صورت غیر جراحی انجام می‌شوند. میزان دردی که در هر دوی این روش‌ها باید تحمل شود، کم است. به همین دلیل افراد سردرگم هستند که کدام یک را انتخاب کنند. فرق پی آر پی و مزوتراپی در ویژگی‌های مختلف آن‌ها دیده می‌شود. پس این تفاوت‌ها از جنبه‌های گوناگون قابل بررسی هستند. در ادامه برخی از تفاوت‌های مهم در میان این دو را بررسی می‌کنیم.

1. تعداد جلسات پی آر پی و مزوتراپی

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌هایی که بین این دو روش وجود دارد، تفاوت در تعداد جلسات درمان است. هر دو روش به گونه‌ای انجام می‌شوند که نتایج آن‌ها به زودی قابل مشاهده است. با این حال تعداد جلساتی که برای تکمیل درمان در مزوتراپی طی می‌شوند بیشتر است. شما باید حدود ۸ جلسه را پشت سر بگذارید تا موی شما رشد پیدا کند. اما پس از یک بار تزریق در پی آر پی می‌توانید نتایج را سریعا مشاهده کنید. البته برخی از پزشکان توصیه می‌کنند که بین دو تا سه جلسه پی آر پی انجام شود.‌

2. تفاوت در مدت زمان هر جلسه

دیگر تفاوت پی آر پی و مزوتراپی در مدت زمان هر جلسه دیده می‌شود.‌ طبق نظر برخی از پزشکان مدت زمان جلساتی که برای مزوتراپی و پی آر پی دیده می‌شود، یکسان است. در مواقعی ممکن است پزشک یک مرحله بیشتر را در پی آر پی انجام دهد و این منجر به تفاوت در تایم انجام این روش بشود. در روش پی آر پی زمانی که خونگیری آغاز می‌شود تا زمانی که محتویات خون جدا می‌شود، ۱۵ دقیقه زمان نیاز است. برای این که بدانیم کدام یک از نظر مدت زمان بهتر است، باید تایم انتظار کلینیک و پزشک و ..  را نادیده بگیریم. پزشکان صورت پی آر پی نسبت به مزوتراپی برتری دارد، چرا که در تایم کمتری انجام می‌شود.

3. تفاوت در هزینه

به طور کلی باید بگوییم که مزوتراپی و پی آر پی نسبت به سایر روش‌های درمان مو از هزینه‌های مناسب‌تری برخوردار هستند. با این حال فرق پی آر پی و مزوتراپی در هزینه‌ها می‌تواند عاملی برای انتخاب روش درست توسط متقاضیان این روش‌ها باشد. امروزه به دلیل این که روش انجام این دو تکنیک را متفاوت می‌دانند، هزینه‌های آن‌ها را نیز با هم متفاوت می‌دانند. در کل مزوتراپی نسبت به پی آر پی هزینه‌های بیشتری دارد. البته تعیین دقیق هزینه‌ها راحت نیست. شما باید با پزشکان و مشاوران زیبایی در ارتباط باشید تا بتوانید با توجه به شرایط موی خود، هزینه‌های دقیق را برآورد کنید. لازم به ذکر است که کارشناسان کلینیک زیبایی آیشن شما را در این زمینه راهنمایی می‌کنند.

در آیشن بخوانید: بهترین روش لاغری موضعی شکم و پهلو

4. تفاوت در لایه‌های محل تزریق

فرق پی آر پی و مزوتراپی در لایه‌ای که مواد به آن‌ها تزریق می‌شود نیز مشهود است. در روش مزوتراپی از موادی که خارج از بدن انسان وجود دارند استفاده می‌شود. مجموعه‌ای از مواد ویتامین‌ دار، آنزیم، اسید آمینه و ویتامین‌های خاص مو در میان مواد مزوتراپی وجود دارد. در پی آر پی مواد از بدن خود فرد استخراج می‌شود. بدین صورت که خون از بدن گرفته شده و توسط دستگاه سانتریفیوژ منفک می‌شود. سپس این مواد وارد پوست سر شده و با بدن سازگاری پیدا می‌کنند.

5. تفاوت در کاندید

شاید برایتان جالب باشد که بدانید حتی افرادی که می‌توانند این روش‌ها را اتخاذ کنند نیز با هم متفاوت هستند. یعنی یکی از فرق پی آر پی و مزوتراپی در کاندیدایی است که برای انجام این روش‌ها در نظر گرفته می‌شوند.‌ روش پی آر پی اگرچه یک روش کاربردی برای درمان ریزش مو است اما افرادی که مواد مخدر استفاده می‌کنند، نمی‌توانند از این روش استفاده کنند. همچنین افرادی که سابقه استفاده از مشروبات الکلی را دارند، افرادی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می‌کنند و افرادی که دخانیات مصرف می‌کنند، کاندید خوبی برای روش پی آر پی نیستند. حتی اگر این افراد روش پی آر پی را هم انجام دهند، تاثیر گذاری آن چندان زیاد نخواهد بود.‌

برای مزوتراپی نیز محدودیت‌هایی در نظر گرفته شده است. افرادی که به بیماری‌هایی مثل سرطان و ایدز دچار شده‌اند، قادر به استفاده از روش مزوتراپی نخواهند بود. همچنین افرادی که طاسی گرفته‌اند، نمی‌توانند به خوبی از مزوتراپی نتیجه بگیرند. دیابت، هموفیلی و هپاتیت از دیگر بیماری‌هایی هستند که مانع نتیجه بخش بودن مروتراپی می‌شوند.

6. میزان ماندگاری

آخرین تفاوتی که بین روش مزوتراپی و روش پی آر پی وجود دارد، فرق در میزان ماندگاری است. اگر مزوتراپی را انتخاب کرده باشید، بین ۱۲ تا ۱۸ ماه شاهد تاثیرات بی نظیر آن خواهید بود. حال اگر سطح زندگی شما خوب باشد و تغذیه مناسبی داشته باشید، می‌توانید این ماندگاری را افزایش دهید. در واقع با توجه به نکات ویژه مراقبتی پس از مزوتراپی میزان ماندگاری آن افزایش پیدا می‌کند. روش پی آر پی نسبت به مزوتراپی ماندگاری کمتری دارد. در این روش نتایج بین ۴ تا ۶ ماه باقی می‌مانند. البته با توجه به شرایط بدنی هر فرد، میزان ماندگاری می‌تواند متغیر باشد. شما باید پس از اتمام این دوره، نسبت به ترمیم پوست سر خو اقدام کنید و مجددا پی آر پی انجام دهید.

4 9

پی آر پی بهتره یا مزوتراپی؟

در پاسخ به سوال پی آر پی بهتر است یا مزوتراپی باید بگوییم که ممکن است بپرسید که کدام روش برای شما بهتر است. بدون معاینه شرایط موی هر فرد نمی‌توان در این زمینه تصمیم گرفت. اگر فرق پی آر پی و مزوتراپی را بدانید و نوع اختلالات موی خود (ریزش مو، رشد مو، تقویت مو) را نیز بدانید، قطعا قادر خواهید بود که بهترین روش را انتخاب کنید. مشورت با یک پزشک باتجربه در این زمینه بی تاثیر نیست. شما عزیزانی که بین دو راهی هستید، می‌توانید از مشاورین ما در آیشن کمک بگیرید. کارشناسان آیشن با بیان تفاوت‌های روش‌های مختلف رشد مو، شما را راهنمایی می‌کنند. در نتیجه شما می‌توانید بهترین خدمات را با عالی‌ترین هزینه و کیفیت، از آیشن دریافت کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با آیشن در تماس باشید.

از آیشن بخواهید: خدمات مزوتراپی و نیدلینگ با بهترین کیفیت و کادر مجرب و حرفه ای

سخن پایانی برای فرق پی آر پی و مزوتراپی

در این مطلب در مورد فرق پی آر پی و مزوتراپی بحث شد. هر دوی این روش‌ها روشی موثر و تضمین شده برای رشد مو و‌ جلوگیری از ریزش مو هستند. اما هر دوی آن‌ها برای تمامی افراد مناسب نیستند. متقاضیان می‌توانند با بررسی تفاوت‌های این روش‌ها یکی را برگزینند. اگر اطلاعات کافی ندارید، در این رابطه با آیشن مشورت کنید و در نهایت بهترین روش را انتخاب نمایید. آیشن محیطی آرام با تجهیزات پیشرفته را برای درمان متقاضیان رشد مو در نظر گرفته است. کارشناسان آیشن برترین نکات راهنمایی و مراقبتی را در اختیار شما قرار می‌دهند تا بتوانید زیبایی موی خود را احیا کنید. جهت رزرو وقت یا اطلاع از هزینه مزوتراپی و نیدلینگ با ما در تماس باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *