5 3

مراقبت‌‌های قبل از لیزر موهای زائد

برای این که نتایج مطلوبی را بعد از انجام یک روند درمان به دست بیاورید، لازم است که تحقیقات کافی در مورد آن روش داشته باشید. به هر میزان که آگاهی شما در مورد نکات قبل و بعد از انجام یک درمان خاص افزایش یابد، تصمیم گیری شما نیز بهبود پیدا خواهد کرد. اگر شما نیز جزو متقاضیانی هستید که می‌خواهید لیزر کنید، باید مراقبت‌‌های قبل از لیزر موهای زائد را بدانید. ممکن است در برخی از مواقع تبلیغات اغراق آمیز و دروغین باعث شوند که شما گول بخورید و کاری را انجام دهید که به سودتان نیست. با استفاده از نکات مراقبتی قبل و بعد از انجام اقدامات درمانی می‌توانید درصد و میزان موفقیت یک نوع از جراحی را بالا برید. در ادامه می‌خواهیم نکاتی را در رابطه با اقدامات قبل از لیزر برایتان بیان کنیم. اگر می‌خواهید نتایج خوبی را به دست بیاورید، پس باید با این نکات هم آشنا باشید.

لیزر موی زائد برای چه کسی مناسب است؟

یکی از نکات بسیار مهمی که به هنگام لیزر کردن باید به آن توجه کنید، شرایط جسمانی شما است. در واقع شرایط جسمی برخی از افراد به گونه‌ای است که این افراد قادر به لیزر نخواهند بود. حتی اگر از لیزر استفاده کنند به آن‌ها آسیب نیز خواهد رسید. افرادی که شرایط زیر را دارند، نباید از لیزر موی زائد استفاده نمایند:

  • مادرانی که در دوران بارداری به سر می‌برند و مادرانی که به تازگی زایمان کرده و در دوران شیردهی به سر می‌برند، قادر به لیزر کردن موی زائد بدن خود نخواهند بود.
  • افرادی که سرطان دارند و در حال حاضر شیمی درمانی می‌شوند، نباید موی زائد خود را لیزر کنند. استفاده از اشعه‌های دستگاه لیزر در این افراد باعث عدم تاثیر شیمی درمانی خواهد شد.
  • افرادی که از داروهای تیروئید استفاده می‌کنند و افرادی که در پی درمان ناباروری هستند، نباید لیزر کنند.
  • به دلیل این که لیزر با هورمون درمانی تداخل دارد، نمی‌توان همزمان از این روش درمان با هورمون درمانی استفاده کرد. پس اگر اختلالات هورمون در جسم شما دیده می‌شوند، باید ابتدا دوره درمان آن‌ها را پشت سر بگذارید.

 

2 9

مراقبت‌‌های قبل از لیزر موهای زائد

ممکن است شما به هنگام انجام لیزر برای بار اول درد داشته باشید. در این صورت باید از پوست خود به خوبی مراقبت کنید. یعنی قبل از لیزر باید به فکر درد پس از لیزر باشید. در این شرایط پزشکان استفاده از استامینوفن و ایبوپروفن را به شما تجویز می‌کنند. با این حال لازم است که به نکات مراقبتی پوستی که در ادامه ذکر می‌شوند نیز توجه کنید.

در آیشن بخوانید: بهترین کلینیک لیزر موهای زائد در هروی

1. عدم استفاده از مرطوب کننده

گاهی اوقات ممکن است مواد شیمیایی که در مرطوب کننده‌های پوستی وجود دارند، باعث شوند که لیزر نتواند به خوبی مو را سست کند. حتی اگر لیزر تاثیرات خود را نیز بگذارد، باز هم کند عمل خواهد کرد. شما باید محصولاتی را برای مرطوب کردن پوست خود مورد استفاده قرار دهید که به پوست تازگی بدهد. تا چند روز قبل از لیزر موهای زائد نباید از لوسیون، کرم یا هر چیز دیگری که موجب چرب شدن پوست می‌شود، استفاده نمایید.

2. استفاده از تیغ و ژیلت

به هر میزان که ناحیه تحت درمان بیشتر شیو شده باشد، امکان این که لیزر تاثیر بیشتری بگذارد هم وجود دارد. شما باید قبل از لیزر موی بدن خود را طوری شیو کنید که هیچ نوع ساقه‌ای در مو دیده نشود. باقی ماندن مو ممکن است باعث شود که سوختگی ناشی از لیزر زیاد شود. در صورتی که نمی‌توانید از ژیلت و تیغ استفاده کنید، از ماشین اصلاح بهره ببرید.در این زمینه توجه داشته باشید که ‌چند ساعت قبل از لیزر پوست نباید تحریک شود. پس شیو کردن بدن را حدود ۲۴ ساعت قبل از لیزر کردن انجام دهید.

3. برنزه کردن پوست ممنوع!

برای این که لیزر کنید، بهتر است پوست بدن خود را در روشن‌ترین حالت نگه دارید. به همین دلیل تا یک ماه قبل از این که درمان لیزری خود را آغاز نمایید، باید از اسپری‌ها و مواد مناسب برای برنزه کردن استفاده نکنید. حتی اگر در مواقعی ممکن است پوست ناحیه درمان تحت تاثیر نور آفتاب قرار بگیرد، آن را بپوشانید. به طور دقیق‌تر اگر بخواهیم بگوییم، تا چهار روز قبل از لیزر برنزه کردن با استفاده از کرم را به تعویق بیندازید. اگر با استفاده از آفتاب قرار است پوست خود را برنزه کنید، آن را یک هفته قبل از لیزر درمانی متوقف نمایید. در کل نباید اثر برنزگی بر روی پوست شما وجود داشته باشد.

4. مراقبت‌های چند ساعت قبل از لیزر

اصلی‌ترین بخش از مراقبت‌‌های قبل از لیزر موهای زائد به چند ساعت قبل از لیزر بر می‌گردد. در چند ساعت قبل از لیزر بهتر است از لوسیون‌ها و خوشبو کننده‌های پوستی استفاده نکنید. اگرچه این مواد باعث خوشبو شدن بدن می‌شوند اما ممکن است با ژل‌های لیزر سازگار نباشند و روی پوست واکنش نشان دهند. همچنین، پزشکان توصیه می‌کنند که چند ساعت قبل از لیزر لباس‌های گشاد بپوشید. در این صورت ناحیه مورد نظر برای لیزر درمانی درد نخواهد کرد. در ضمن خود متقاضی نیز احساس راحتی می‌کند.

اگر مطمئن هستید که پوست شما حساس است، باید از کرم‌‌های مخصوص که سوزش لیزر را از بین می‌برند استفاده کنید. برای استفاده از این کرم‌ها سی دقیقه قبل در محل لیزر حاضر شوید.

3 4

آیا لیزر موهای زائد درد دارد؟

یکی از مهم‌ترین نکات در رابطه با مراقبت‌‌های قبل از لیزر موهای زائد، دانستن میزان درد آن است. شاید برخی از افراد تصور کنند که میزان درد لیزر موی زائد زیاد است. به همین دلیل از انجام این روش درمان هم صرف نظر می‌کنند. با این حال، نیاز به نگرانی نیست؛ چرا که لیزر موی زائد بدن درد چندانی را به شما تحمیل نخواهد کرد. ممکن است پوست شما التهاب پیدا کند یا قرمز بشود. شما می‌توانید از کمپرس‌های یخ برای از بین بردن آن استفاده کنید. همچنین با مشورت با پزشک خود قبل از لیزر چند داروی مسکن را مورد استفاده قرار دهید تا بتوانید درد را کاهش دهید.

در آیشن بخوانید: لیزر موهای زائد در پاسداران تهران

انتخاب یک کلینیک مناسب قبل از لیزر

شاید تصور کنید که تمامی مراقبت‌‌های قبل از لیزر موهای زائد به مراقبت از پوست باز می‌گردد. اما حقیقت چیز دیگری است. قبل از این که لیزر کنید، باید به دنبال یک کلینیک معتبر باشید. چرا که دستگاه‌های لیزر تنوع بالایی دارند و هر فردی نوعی از پوست را دارد. به همین دلیل نمی‌توان تمامی دستگاه‌ها را برای یک نوع از پوست مناسب دانست. در واقع نمی‌توان گفت که نوع نوری که پوست شما را بهبود می‌دهد، برای فرد دیگر هم مناسب است. پس از همان ابتدای کار باید به فکر یک کلینیک معتبر باشید. معمولا در کلینیک‌های معتبر پزشکان و تکنسین‌های ماهری فعال هستند. این افراد شما را در مورد استفاده از بهترین دستگاه لیزر مشاوره می‌دهند ‌و نکات مراقبتی قبل و بعد از لیزر را در اختیارتان قرار می‌دهند. کلینیک زیبایی آیشن یکی از همین مراکز است که شما می‌توانید به راحتی از خدمات مجازی و حضوری آن برخوردار شوید. پس همین حالا با مشاورین ما در ارتباط باشید.

چه زمانی نباید لیزر کنیم؟

طبق مراقبت‌های قبل از لیزر موهای زائد، افراد نمی‌توانند لیزر کنند تا زمانی که زائدات پوستی بر روی پوست آن‌ها دیده می‌شود. کهیر، زگیل، اگزما و تبخال از جمله این زائده‌های پوستی هستند که اگر در ناحیه تحت درمان بروز پیدا کنند، باید برطرف شوند.‌ حتی اگر پس از انجام لیزر هم متوجه شدید که زائده پوستی بر روی پوست شما به وجود آمده است، باید صبر کنید تا این زائده پوستی از بین برود. سپس نسبت به انجام لیزر در جلسه بعد اقدام کنید.

4 3

نکات مراقبتی بین جلسات لیزر

دیگر تا کنون شما می‌دانید که لیزر موهای زائد تنها با یک بار انجام شدن تاثیرات خود را بر جای نمی‌گذارد. علاوه بر مراقبت‌‌های قبل از لیزر موهای زائد، باید بین جلسات لیزر نیز به چندین نکات مراقبتی توجه کنید. این نکات عبارتند از:

  1. تا چند روز بعد از درمان از قرار دادن پوست خود در معرض نور آفتاب خودداری کنید. بهتر است پنج روز پس از این که جلسه اول را سپری کردید، از قسمت تحت درمان لایه برداری کنید. اگر پوست شما خشک شده باشد، ممکن است قرمزی در ناحیه مد نظر به وجود بیاید. در این صورت در جلسات بعد لیزر موهای زائد اذیت خواهید شد. پس این نکته را فراموش نکنید.
  2. اگر بین جلسات لیزر مجبور به استفاده کردن از دارو هستید، بهتر است آن را به پزشک خود اطلاع دهید. ممکن است برخی از داروها با اشعه‌های لیزر تداخل داشته باشند.
  3. بیمارانی که می‌دانند بدن آن‌ها نسبت به نور حساس است و ‌ممکن است واکنش نشان دهد، باید آن را به پزشک خود اطلاع دهند.

در مجله زیبایی آیشن بخوانید: لیزر موهای زائد با ژل بهتر است یا بدون ژل

سخن آخر

ما در این مطلب در مورد مراقبت‌‌های قبل از لیزر موهای زائد با شما صحبت کردیم. به طور کلی قبل یا بعد از هر روش درمان، باید به نکات مراقبتی توجه کنید؛ البته اگر می‌خواهید به نتایج مطلوبی برسید. در رابطه با مراقبت‌های قبل از لیزر باید بگوییم که مصرف برخی از داروها منع شده است و برنزه کردن پوست نیز ممنوع شده است. ممکن است برخی از افراد به دلیل شرایط جسمانی خود نتوانند از لیزر استفاده کنند. شما باید به تمامی این نکات آگاه باشید تا بهترین نتیجه را پس از لیزر موی زائد خود به دست بیاورید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *