1 7

لیزر موهای زائد با ژل بهتر است یا بدون ژل

لیزر موهای زائد یکی از تضمینی‌ترین روش‌ها برای از بین بردن موی زائد به شمار می‌آید. این روش همچنین یکی از متداول‌ترین روش‌ها برای حذف موهای زائد از بدن است. حال افرادی که می‌خواهند لیزر موی زائد کنند، نمی‌دانند که لیزر موهای زائد با ژل بهتر است یا بدون ژل. قبل از این که لیزر موی زائد انجام شود، پوست باید خنک سازی شود. این خنک سازی توسط روش‌های مختلف انجام می شود. یکی از سوالات متداولی که خیلی از کاربران می‌پرسند این است که ‌چگونه لیزر را انجام دهیم. آیا لیزر موهای زائد بدون ژل تاثیری دارد؟ آیا لیزر با ژل خطری برای پوست دارد؟ چگونه بهترین روش را انتخاب کنیم؟ چرا پزشکان روش لیزر با ژل را پیشنهاد می‌کنند؟ در این زمینه باید اطلاعات کافی را کسب کنید تا به پاسخ سوالات خود برسید و به خوبی تصمیم گیری کنید. در ادامه این اطلاعات را در اختیارتان قرار خواهیم داد. با کلینک زیبایی آیشن همراه باشید.

لیزر موی زائد چیست؟

یکی از مهم‌ترین فرآیندهای پزشکی که با استفاده از اشعه‌های ماورائی پوست را بهبود می‌دهد، لیزر کردن است. در این روش دستگاه‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرند که قادرند اشعه‌های خود را پرتاب کنند. با پرتاب این اشعه‌ها و جذب آن‌ها توسط پوست، فولیکول مو ضعف پیدا می‌کند. در نتیجه مو می‌ریزد و پوست پاکسازی می‌شود. به دلیل این که لیزر می‌تواند به پوست آسیب برساند و آن را بسوزاند، باید لایه‌های مختلف پوست خنک بشوند. این خنک کاری پوست به کمک ژل انجام می‌گیرد. شما قبل از این که بدانید لیزر موهای زائد با ژل بهتر است یا بدون ژل، باید اهمیت استفاده از ژل را نیز درک کنید.

2 7

اهمیت خنک ‌کردن پوست برای لیزر

اشعه‌هایی که از دستگاه لیزر خارج می‌شود، به طور مستقیم باعث ایجاد گرمای شدید در بافت‌های پوستی می‌شود.‌ برای این که آسیب ناشی از حرارت این دستگاه را کاهش دهند، از روش‌های مختلفی که استفاده از ژل یکی از آن‌ها است، استفاده می‌شود. در واقع اپراتور لیزر است که انتخاب می‌کند شما چگونه پوست خود را خنک سازی کنید. در اینجا سوال پیش می‌آید که لیزر موهای زائد با ژل بهتر است یا بدون ژل، هر کدام از این روش‌ها مزایا و مناسب خاص خود را دارند که با آگاهی از آن‌ها می‌توانید بهترین تصمیم را بگیرید. حتی اگر اطلاعات کافی را در این زمینه کسب نکرده‌اید، مشاورین آیشن اینجا هستند تا این اطلاعات را در اختیار شما قرار دهند. کافیست با آن‌ها تماس حاصل کنید!

لیزر با ژل یا بدون ژل؟

در ادامه به توضیح لیزر با ژل و همچنین به لیزر بدون ژل می پردازیم و معایب و مزایای هر کدام را برای شما بیان می کنیم. اگر شما نیز می خواهید بدانید که آیا لیز با ژل بهتر است یا بدون ژل، ادامه مطلب را با دقت بخوانید.

1.لیزر موی های زائد با ژل

همه ما می‌دانیم که لیزر موهای زائد یکی از بهترین روش‌هایی است که به طور قطعی موی زائد بدن را از بین می‌برند. با این حال خیلی از افراد هنوز که هنوز است نمی‌دانند که لیزر موهای زائد با ژل بهتر است یا بدون ژل، حتی اگر تمامی بدن خود را نیز لیزر کرده باشند! اگر قبل از استفاده از لیزر از ژل مناسب لیزر استفاده شود، پوست خنک می‌شود. پس صدمه چندانی هم به پوست نخواهد رسید. بین ده الی پانزده دقیقه قبل از این که پوست را لیزر کنند، ژل مخصوصی را بر روی پوست می‌ریزند. این ژل می‌تواند فولیکول‌های ناحیه مورد نظر شما را تحت تاثیر قرار دهد  و تاثیر لیزر را بیشتر از قبل کند. اما این تمام ماجرا نیست. هنوز برای تصمیم گیری زود است. شما باید با مزایا و معایبی که روش عدم استفاده از ژل دارد نیز آشنا باشید.

در آیشن بخوانید: لیفت با نخ یا هایفوتراپی

2.لیزر موهای زائد بدون استفاده از ژل

پس از این که تکنولوژی‌های مربوط به ساخت دستگاه‌های لیزری ارتقا پیدا کردند، دستگاه‌های جدیدی روی کار آمدند. این دستگاه‌ها بدون ژل می‌توانستند پوست را خنک کنند و فولیکول‌های مو را از بین ببرند. در واقع دستگاه‌های بدون ژل با هدف قرار دادن لایه اپیدرم در پوست، درد را کاهش می‌دهد و درمان را تسریع می‌دهد. دستگاه‌های لیزری الکساندریت یکی از متداول‌ترین دستگاه‌هایی هستند که بدون ژل می‌توانند پوست بدن را لیزر کنند.

حال ممکن است فکر کنید که هیچ تفاوتی بین این دو روش وجود ندارد. یعنی فرقی نمی‌کند که لیزر موهای زائد با ژل بهتر است یا بدون ژل، در هر صورت تاثیرات خوبی دیده می‌شوند.‌ اما حقیقت چیز دیگری است. با بررسی مزایای این دو روش می‌توانید بهتر متوجه این امر شوید.

3 7

فواید استفاده از ژل خنک کننده برای لیزر موی زائد

اولین گامی که برای تشخیص این که لیزر موهای زائد با ژل بهتر است یا بدون ژل باید بردارید، این است که فواید روش‌های مختلف را بشناسید. برخی از فوایدی که متوجه لیزر با ژل شده‌اند، عبارتند از:

1.کاهش عوارض جانبی

به دلیل این که ‌مکانیزم دستگاه‌های لیزری سوزاندن موی ناحیه تحت درمان است، ممکن است متقاضی متوجه قرمزی، تاول یا تورم پس از استفاده از لیزر بشود. برای این که میزان عوارض را کاهش دهند، از ژل استفاده می‌کنند. ژل باعث می‌شود که التهاب پوست کاهش یابد و پوست تسکین پیدا کند.

2.بهبود کارایی

ممکن است بیش از حد داغ شدن پوست باعث کاهش تاثیر گذاری لیزر بشود. یا حتی در فرآیند از بین بردن موی زائد اختلال به وجود بیاید‌. با این حال باید از ژل خنک کننده برای کاهش دمای پوست استفاده شود.‌ پس فولیکول مو بهتر تحت تاثیر قرار گرفته و مو سریعتر از بین می‌رود.

3.کاهش درد

معمولا برای این که میزان درد ناشی از اشعه‌های لیزری را کاهش دهند، از روش لیزر با ژل استفاده می‌کنند. در نتیجه لیزر راحت‌تر انجام خواهد شد و درد متقاضی به حداقل خواهد رسید. ممکن است تنها سوزش‌های ریز به هنگام لیزر کردن به سراغتان بیایند که آن‌ها نیز کمی بعد از بین خواهند رفت.

4 1

معایب لیزر کردن موی زائد با استفاده از ژل

در کنار مزایای زیادی که روش استفاده از ژل برای دست به ارمغان می‌آورد، نباید از معایب این روش نیز غافل شد. با توجه به این که ژل باعث خنک شدن پوست می‌شود و لیزر پوست را گرم می‌کند، تداخل عملکرد در پوست به وجود می‌آید. پس در روش استفاده از ژل دمای پوست یکسان نخواهد بود و نتیجه‌های خوبی نیز به وجود نخواهند آمد. یعنی یکی از مهم‌ترین معایبی که این روش دارد این است که تاثیر گذاری آن نسبت به روش لیزر بدون ژل کمتر است.‌

از دیگر معایبی که این روش از لیزر دارد، محدود بودن آن است. شاید بپرسید محدود بودن یعنی چه، یعنی شما نمی‌توانید برای قسمت‌های وسیع پوستی مثل کمر یا پا از این روش استفاده کنید. معمولا قسمت‌های ظریف مثل صورت، زیر بغل یا بیکینی را با استفاده از روش بدون ژل درمان می‌کنند.

در آیشن بخوانید: آر اف بهتر است یا هایفوتراپی

مزایا و معایب عدم استقاده از ژل برای لیزر

اگرچه مزایای روش بدون ژل لیزر نسبت به استفاده از ژل کمتر است، اما خالی از مزیت نیست. برای این که بهتر متوجه شوید که لیزر موهای زائد با ژل بهتر است یا بدون ژل باید به این مزایا هم توجه داشته باشید. لیزرهای بدون ژل معمولا با استفاده از دستگاه‌های فوق پیشرفته انجام می‌شوند. شما به هنگام انجام لیزر با استفاده از این روش‌ها می‌توانید دمای پوست خود را در حد متعادل نگه دارید و درد را کاهش دهید.

بارزترین و مهم‌ترین ویژگی که این دستگاه‌ها دارند این است که به صورت بهداشتی انجام می‌شوند. پس می‌توان به خوبی به آن‌ها اعتماد کرد. در ضمن دستگاه‌های بدون ژل سریعتر پاسخدهی دارند و می‌توانند به صورت یکنواخت مو را از روی پوست محو‌ کنند. با توجه به این مزایا و با مشورت با یک پزشک می‌توانید بفهمید که لیزر موهای زائد با ژل بهتر است یا بدون ژل باید لیزر را انجام داد!

3 نکته برای لیزر موی زائد با استفاده از ژل خنک کننده

معمولا پزشکان توصیه می‌کنند که برای این که تاثیر گذاری لیزر را افزایش دهید و نتایج بهتری را به دست بیاورید، از روش لیزر با ژل استفاده کنید. این ژل باید یک ژل مناسب باشد و استاندارد کافی را داشته باشد. پس به نکات زیر در این رابطه توجه داشته باشید:

  1. قبل از این که عمل لیزر را انجام دهید، با پزشک خود در مورد به کار گیری بهترین ژل خنک کننده پوست صحبت کنید.
  2. قبل از این که ژل خنک کننده را به ناحیه تحت درمان بمالید، طبق دستور العمل‌های استفاده از آن ژل پیش بروید. شاید برخی از این ژل‌ها به گونه‌ای باشند که روش خاصی برای استفاده از آن‌ها در نظر گفته شده باشد.
  3. پس از این که ژل را به کار بستید، پوست خود را شستشو دهید تا بهبودی شما سریعتر صورت بگیرد.

5 1

 

4 نکته برای لیزر موی زائد بدون استفاده از ژل خنک کننده

اگر شما هم روش استفاده از ژل را نمی‌پسندید و متقاضی استفاده از دستگاه‌های بدون ژل هستید، پس باید به چند نکته مهم در این رابطه توجه باشید. در این صورت خطرات و عوارض این روش کاهش پیدا خواهد کرد:

  1. قبل از این که لیزر را انجام دهید، باید از داروهای ضد درد یا کرم‌های مخصوص استفاده کنید. در این صورت خطر سوختگی پوست کاهش پیدا خواهد کرد.
  2. برای این که آبرسانی پوست پس از لیزر کردن را بهبود دهید، از مرطوب کننده‌های ملایم استفاده کنید.
  3. ممکن است قرار گرفتن پوست در معرض نور خورشید باعث بیشتر شدن آسیب‌ها در این روش بود. پس حد الامکان پوست خود را از قرار گرفتن در مقابل اشعه نور خورشید محافظت کنید
  4. قبل از استفاده از روش لیزر بدون ژل، از اپراتور سوال کنید که نتایج لیزر موهای زائد با ژل بهتر است یا بدون ژل می‌توان نتایج خوبی را به دست آورد. بهتر است به نظر او اعتماد کنید؛ چرا ک تجربه این فرد نسبت به شما خیلی بیشتر است.

در آیشن بخوانید: مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد

لیزر با ژل بهتر است یا بدون ژل؟

لیزر با ژل بهتر است یا بدون ژل؟ در راستای پاسخ به این سوال حال باید یک نتیجه کلی بگیرید. این که لیزر موهای زائد با ژل بهتر است یا بدون ژل. در حالی که از نظر فنی و عملکرد می‌توان به روش لیزر بدون ژل اعتماد کرد، اما نظر پزشکان چیز دیگری است. پزشکان معتقدند که لیزر بدون استفاده از ژل می‌تواند خطرات و عوارض بیشتری را متوجه پوست کند. افزایش درصد سوختگی در پوست و تاول تاول شدن پوست منجر به کاهش زیبایی پوست نیز خواهد شد. این در حالی است که افراد عمدتا برای زیبا کردن پوست بدن خود از این روش استفاده می‌کنند. با این وجود می‌توانیم نتیجه بگیریم که لیزر کردن با استفاده از ژل به طبیعت از بین بردن فولیکول‌های مو و عملکرد بهینه پوست کمک خواهد کرد.

 

6

 

بهترین ژل خنک کننده برای لیزر کدام است؟

ژل خنک کننده یکی از مواردی است که باعث راحتی پوست حین لیزر کردن شده و به آبرسانی بهتر پوست کمک می‌کند. شما باید بدانید که کدام نوع از ژل‌ها را انتخاب کنید تا فرایند لیزر موی زائد به خوبی پیش برود.‌ بهتر است ژل‌‌هایی که از آلوئه ورا تهیه شده‌اند را انتخاب و ‌خریداری کنید. این ژل‌‌ها به عنوان یک روان کننده بی نظیر عمل می‌کنند و از تحریک شدن پوست جلوگیری می‌کنند. برای هر قسمتی از پوست که نیاز به خنک شدن دارد، ژل‌های آلوئه ورا را مناسب می‌دانند. می‌توانید این ژل‌ها را قبل، بعد و حین لیزر استفاده کنید. به طور کلی برای این که پوست سلامت خود را حتی پس از لیزر شدن حفظ کند، نیاز است که چنین ژل‌هایی به کار گرفته شوند.

سخن پایانی برای لیزر موهای زائد با ژل بهتر است یا بدون ژل

ما در این مطلب در مورد این که لیزر موهای زائد با ژل بهتر است یا بدون ژل با شما صحبت کردیم. لیزر موهای زائد با استفاده از ژل از سال‌ها پیش متداول بوده است اما روش بدون ژل چند سالی است که روی کار آمده است. دلیل آن هم به روز رسانی دستگاه‌ها و تکنولوژی‌های لیزری است. شما باید با تحقیق فراوان متوجه مزایا و معایب هر کدام از این روش‌ها شوید، سپس یکی از بهترین آن‌ها را انتخاب کنید. به نظر می‌رسد که روش استفاده از ژل بهتر از روش عدم استفاده از ژل است. چرا که پوست پس از برخورد با اشعه‌های لیزر، داغ شده و سوختگی پیدا می‌کند. مکانیرم ژل نیز به گونه‌ای است که میزان حرارت پوست را کاهش می‌دهد. پس عوارض و مشکلاتی که در روش استفاده از ژل به وجود خواهند آمد، بسیار کمتر از عوارض و  مشکلاتی هستند که در روش عدم استفاده از ژل وجود دارند. البته اگر باز هم در این زمین سردرگم هستید، می‌توانید با کارشناسان ما در کلینیک زیبایی آیشن تماس بگیرید و سوالات خود را از آن‌ها بپرسید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *