1 6

سریع‌‌ترین روش از بین بردن خال

با پیشرفتی که تکنولوژی داشته است، دیگر از بین بردن و برداشتن خال و زگیل و میخچه از بدن آرزو و خیال نیست. شما می‌توانید با استفاده از روش‌های مختلفی که برای برداشتن خال روی کار آمده‌اند، این عارضه‌های پوستی را از بین ببرید و زیبایی را به پوست خود هدیه کنید. در ابتدا با استفاده از جراحی یا سوزاندن خال روی پوست را برطرف می‌کردند. پس از این که عرصه پزشکی به انواع فناوری‌‌ها دست یافت، دستگاه‌هایی روی کار آمدند که لیزری بودند و به کمک آن‌ها افراد می‌توانستند خال را بردارند. هم اکنون از این دستگاه‌ها به عنوان سریع‌ ترین روش از بین بردن خال در بدن استفاده می‌شود. شما می‌توانید با لیزر درمانی تمامی محتویاتی که به وجود آمدن خال شده‌اند را از پوست خارج کنید. از آنجایی که ‌وجود خال ممکن است اعتماد به نفس یک فرد را کاهش دهد، استفاده از روش‌های متعدد برای از بین بردن این عارضه‌های پوستی افزایش یافته است. شما عزیزانی که از وجود خال در صورت یا در سایر نقاط بدن خود رنج می‌برید، در ادامه با ما در آیشن همراه باشید تا سریع‌ ترین روش از بین بردن خال را بشناسید.

از آیشن بخواهید: برداشتن خال، زگیل و میخچه با بهترین کیفیت

خال چیست؟

شما متقاضیان برای این که خال روی پوست خود ر از بین ببرید، می‌توانید روش‌های مختلفی را انتخاب کنید. اما اصلی‌ترین نکته این است که کدام روش با چه ویژگی‌هایی می‌تواند سریع‌ترین و در عین حال موثرترین روش برای از بین بردن خال روی پوست باشد.

خال‌ها نوعی عارضه پوستی به شمار می‌آیند که در اثر تجمع سلول‌های تولید رنگدانه در پوست به وجود می‌آیند. خال‌ها دارای انواع مختلفی هستند. برخی از آن‌ها به صورت اکتسابی و برخی دیگر به صورت انتسابی روی پوست نمایان می‌شوند. وجود خال در برخی از قسمت‌های چهره ممکن است برای افراد ناخوشایند باشد. همچنین وجود خال در قسمت‌های مختلف بدن ممکن است زیبایی این قسمت‌ها را از بین ببرد. افراد باید سریع‌ ترین روش از بین بردن خال را بشناسند تا با استفاده از این روش بتوانند ظاهری زیبا را به پوست خود هدیه کنند.

2 6

چه زمانی باید برای برداشتن خال اقدام کنیم؟

برخی از خال‌هایی که بر روی پوست دیده می‌شوند، هیچ تاثیری در سلامت بدن ندارند. ممکن است این خال‌ها در نواحی باشند که قابل دید هم نیستند. پس نیاز چندانی به برداشت این خال‌ها نخواهید داشت. اما در مواقعی ممکن است برخی از خال‌های پوستی تغییرات غیر معمولی داشته باشند یا بیش از اندازه بزرگ شوند. در این صورت اولین کاری که شما باید انجام دهید این است که به یک پزشک ماهر مراجعه نمایید. این پزشک با معاینه پوست شما، در زمینه انتخاب بهترین زمان برای خال شما را راهنمایی می‌کند. چنانچه خال شما قابلیت سرطانی شدن داشته باشد، باید سریع‌ ترین روش از بین بردن خال را انتخاب کنید.

در مواقعی هم ممکن است افراد به دلیل وجود خال در یک ناحیه، زیبایی خود را از دست بدهند. همچنین لباس پوشیدن یا انجام کارهای روزانه برای آن‌ها سخت باشد. در این صورت می‌توان از روش‌های مختلف خالبرداری استفاده کرد. اگر متوجه شدید که:

  • خال شما حالت نامتقارن دارد
  • مرزهای بین خال نمایان نیستند
  • خال یک رنگ نیست و چند رنگ در خود جای داده است.
  • خال از ۶ میلی متر بزرگتر شده است

باید سریعا به یک پزشک مراجعه نمایید و اقدامات درمانی را تکمیل کنید.

در آیشن بخوانید: لیفت با نخ یا هایفوتراپی

انواع روش‌های از بین بردن خال

همان طور که گفتیم، تا به امروز پزشکان تحقیقات گسترده‌ای در زمینه از بین بردن خال انجام داده‌اند. نتیجه این تحقیقات به وجود آمدن روش‌های مختلف برای محو کردن خال است که برخی از آن‌ها سریع‌‌ ترین روش از بین بردن خال نیز شناخته شده‌اند.‌

1. برداشتن خال با جراحی

برخی از انواع خال‌‌هایی که بر روی پوست به وجود می‌آیند، ممکن است منجر به ایجاد خال‌های دیگر پوستی بشوند. به همین علت باید با استفاده از روش جراحی و بخیه این خال‌ها را از بین برد. در این روش یک برش کوچک روی پوست آسیب دیده به وجود می‌آید و مواد موجود در این زائده پوستی خارج می‌شود.

2. فریز کردن

یکی دیگر از انواع خالبرداری ،خالبرداری با روش فریز کردن است. خال‌هایی که احتمالاً شدت نخواهند یافت و ریشه آن‌ها چندان در پوست فرو نرفته باشد، با استفاده از این روش از بین می‌روند. در این روش نیتروژن مایع به پوست برخورد می‌کند و خال از بین می‌رود. ممکن است یک اسکار کوچک پس از انجام این روش بر روی پوست باقی بماند.

3. خالبرداری با روش آر اف

معمولا خال‌های تخت و خال‌های سطحی که روی پوست به وجود آمده‌اند را با روش آر اف از بین می‌برند. در این روش از دستگاه آر اف استفاده می‌کنند. می‌توان گفت که یکی از انواع راه‌های سریع برای از بین بردن خال در نقاط مختلف پوست این روش‌ است.

4. برداشتن خال با لیزر

اما سریع‌ ترین روش برداشتن خال، برداشتن خال با لیزر است. این روش به دلیل این که کاملا غیر تهاجمی است و برای بدن انسان هیچ ضرری ندارد، همواره از طرفداران زیادی برخوردار است. شما با انتخاب روش لیزر کردن می‌توانید در عرض ۳۰ تا ۴۰ دقیقه خال خود را از روی پوست محو کنید. برخی از افراد برای استفاده از این روش به عوارض توجه می‌کنند. در برخی موارد ممکن است خال بازگشت بخورد و یا رشد داشته باشد. البته این خیلی نادر است. پس اگر قرار است که در طی چند دقیقه خال روی پوست خود را از بین ببرید روشنی زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

3 6

 

خال برداری لیزری چگونه انجام می‌شود؟

در بیشتر موارد زمانی که بخواهند خال را از روی پوست محو کنند، از داروهای بی حس کننده موضعی استفاده می‌کنند. سپس اشعه‌های لیزری به سمت خال پرتاب می‌شوند. این اشعه‌ها سلول‌‌هایی را که باعث ایجاد خال شده‌اند را از میان برداشته و آن‌ها را می‌سوزانند. در نتیجه رد و اثری از خال بر روی پوست باقی نمی‌ماند. پس از این که فرآیند از بین بردن خال به پایان رسید، پزشک توصیه‌هایی را در رابطه با چگونگی مراقبت از این خال به شما ارائه می‌کند. از زمانی که شما سریع‌ ترین روش از بین بردن خال که همان روش لیزر است را آغاز کنید تا زمانی که برداشت خال به پایان برسد، حدود سی تا چهل دقیقه زمان نیاز است‌.

در آیشن بخوانید: برداشتن خال، زگیل و میخچه در هروی

مزایای برداشت خال با استفاده از دستگاه لیزر

برداشتن خال با لیزر یکی از شایع‌ترین و سریع‌ ترین روش از بین بردن خال است. افراد بیشتر به دلیل مزایای متعددی که این روش به همراه دارد، از آن استفاده می‌کنند. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • با استفاده از این روش بیمار درد چندانی را تحمل نخواهد کرد. حتی اگر دردی هم متوجه بدن بشود، با استفاده از داروهای بی حس کننده موضعی از بین خواهد رفت. پس کم تهاجم‌ترین روش برای از بین بردن خال همین استفاده از لیزر است.
  • معمولا روش لیزری برای برداشتن از خال را برای از بین بردن خال قسمت‌های مختلف بدن مناسب می‌داند. حتی اگر این قسمت‌ها غیر قابل دسترسی باشند، با اشعه‌های لیزر می‌توان خال آن‌ها را از بین برد.
  • عوارض این روش نسبت به سایر روش‌های برداشت خال، کمتر است. سوزش، خونریزی و درد در این روش بسیار کم است.
  • مدت زمان انجام این روش کم است. به همین دلیل روش لیزر را سریع‌ ترین روش از بین بردن خال نیز نامیده‌اند. شما می‌توانید در طول نیم ساعت عارضه پوستی خود را درمان کنید.

مراقبت‌‌های برداشتن خال با استفاده از روش لیزر

افرادی که به دنبال سریع‌ ترین روش از بین بردن خال هستند، باید نسبت به نکات مراقبتی پس از برداشت خال نیز آگاه باشند. چنانچه به این نکات مراقبتی توجه نشود، ممکن است درمان چندان موثر واقع نشود:

  • به مدت دو روز از برخورد آب با زخم جلوگیری کنید. در طول این دو روز بهتر است با استفاده از کرم‌های مرطوب کننده پوست خود را مرطوب نگه دارید.
  • سعی کنید ناحیه درمانی را از برخورد با اشعه‌های نور آفتاب بپوشانید. حتی اگر مجبور بودید که ساعاتی را زیر نور آفتاب باشید، این ناحیه را با لباس بپوشانید.
  • تا ۲۴ الی ۴۸ ساعت پس از این که خال خود را برداشتید، باید پانسمان را روی پوست خود قرار دهید تا پوست سوخت و ساز داشته باشد. یعنی سریعتر خوب شود.
  • دست زدن به خال ممکن است باعث ایجاد مجدد ضایعه پوستی بشود. پس از دست زدن، فشار دادن یا مالش ناحیه برداشتن خال جدا خودداری کنید.
  • از پمادی که پزشک برایتان تجویز کرد است به طور مرتب استفاده نمایید. در صورتی که به خوبی از خال خود مراقبت کنید، پس از ۱۴ روز دیگر هیچ ردی از خال بر روی پوست شما باقی نخواهد ماند.

 

4

 

مراحل برداشتن خال با استفاده از لیزر

حتی اگر شما سریع‌ ترین روش از بین بردن خال را نیز انتخاب کنید، باز هم باید مراحل خاصی را برای رسیدن به وضعیت مطلوب طی نمایید. برای استفاده از این روش مراحل زیر طی می‌شوند.

گام اول: مراجعه به پزشک و ارزیابی هزینه

اولین قدمی که برای استفاده از سریع‌ ترین روش از بین بردن خال باید پشت سر بگذارید، مراجعه به پزشک است. ابتدا شما یک پزشک را انتخاب می‌کنید و برای انجام معاینات لازم به او مراجعه می‌نمایید. در این جلسه می‌توانید در مورد هزینه‌های از بین بردن خال نیز با پزشک خود صحبت کنید. علاوه بر آن، پزشک پس از معاینه پوست شما به شما می‌گوید که آیا قادر به استفاده از روش لیزر خواهید بود یا نه!

گام دوم: آماده شدن برای درمان

حال که صلاحیت شما برای استفاده از روش لیزر برای از بین بردن خال تایید شد، باید اقدامات قبل از برداشت خال را انجام دهید. به دلیل این که برخی از خال‌ها احتمال سرطانی شدن دارند، باید از آن‌ها نمونه برداری شود. جواب آزمایشات خود را به پزشک ارجاع دهید و منتظر درمان خال خود باشید. در دوران قبل از برداشت خال بهتر است پوست خود را پاک نگه دارید.

گام سوم: برداشت خال

قدم سوم، برداشت خال است. در این بخش پزشک با استفاده از دستگاه لیزر روند درمان شما را آغاز می‌کند. بدین صورت که اشعه‌های لیزر را به سمت پوست آسیب دیده می‌فرستند و سلول‌های زیر پوستی را کاملا از بین می‌برد.

در آیشن بخوانید: آر اف بهتر است یا هایفوتراپی

قیمت برداشتن خال با لیزر

در کنار این که افراد معمولا سریع‌ ترین روش از بین بردن خال را انتخاب می‌کنند، به دنبال به صرفه‌ترین روش‌ها هم هستند. یعنی علاوه بر عملکرد یک روش از بین بردن خال، هزینه‌های آن نیز اهمیت دارد. عوامل مختلفی وجود دارند که قیمت برداشتن خال با لیزر را تحت تاثیر قرار می‌دند. میزان دستمزد پزشک، هزینه‌های مطب، نوع خال، حجم آن و ..  در این زمینه اثر گذار هستند.

چنانچه خال شما در قسمت حساسی رشد کرده باشد، از بین بردن آن دشوار خواهد بود. به همین دلیل پزشکان ممکن است هزینه‌های بیشتری را از شما دریافت کنند. با این حال روش لیزر برای از بین بردن خال روشی مقرون به صرفه است. هزینه‌های استفاده از این روش در مقایسه با سایر روش‌ها، بسیار کمتر است. شاید دلیل پرطرفدار بودن روش لیزر خال پوستی هم همین امر باشد.

 

5

 

برداشتن خال با لیزر یا جراحی؟

ممکن است با توجه به مزایایی که سریع‌ ترین روش از بین بردن خال یعنی روش لیزر دارد و همچنین با توجه به مزایای روش جراحی، در انتخاب سردرگم باشید. شما باید برای انتخاب یک روش برداشت خال شرایط جسمانی خود را در نظر بگیرید و از یک پزشک ماهر مشورت بخواهید.

اگر به دنبال این هستید که بدون سپری کردن دوره نقاهت و بدون هر گونه دردسر دیگر این زائده پوستی را برطرف کنید، ما به شما روش لیزر را پیشنهاد می‌کنیم. اگر خال شما اوضاع وخیمی دارد، بزرگ است و احتمال سرطانی شدن دارد، می‌توانید از روش جراحی استفاده نمایید. در کل به دلیل این که نوع خال از فردی به فرد دیگر متفاوت است، نمی‌توان به طور ثابت یک روش خاص را برای همه ‌مناسب دانست.

سخن پایانی برای سریع‌ ترین روش از بین بردن خال

ما در این مطلب در مورد سریع‌ ترین روش از بین بردن خال با شما صحبت کردیم. خال‌ها گونه‌ای از ضایعات پوستی هستند که رنگ آن‌ها معمولا تیره است. این ضایعات انواع مختلفی دارند و زمانی که بر روی پوست ظاهر شوند، زیبایی پوست را به چالش می‌کشند. با پیشرفت تکنولوژی‌های عرصه پزشکی، دستگاه‌های لیزری به وجود آمدند که در عرض چند دقیقه خال را از روی پوست برمی‌داشتند. استفاده از این دستگاه‌ها هم اکنون به عنوان سریع‌ ترین روش از بین بردن خال شناخته شده است. برای این که خال روی پوست خود را بردارید و پوست را ترمیم کنید، همین الان با  کلینک زیبایی آیشن با شماره تماس021-26757430  در ارتباط باشید و راهنمایی های ویژه ای را دریافت کنید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *