نماد سایت کلینیک زیبایی آیشن

لیفت با نخ یا هایفوتراپی؟ کدام گزینه مناسب تری است؟

1 1 1024x683

لیفت با نخ یا هایفوتراپی؟ کدام گزینه مناسب تری است؟ | آیشن

چه تحت تاثیر اشعه‌های مضر قرار بگیرید و و سن شما بالا برود، پس از گذراندن بیست سالگی با افتادگی پوست مواجه خواهید شد. این یک واقعیت غیر قابل انکار است که پوست شل شده تا حد زیادی از جذابیت چهره یک فرد می‌کاهد. به همین دلیل نگرانی‌هایی که در این زمینه به وجود آمده است را با استفاده از روش‌های مختلف برطرف می‌کنند. روش‌های درمانی زیادی مثل روش لیزر، هایفو، روش لیفت با نخ و جراحی وجود دارد که برخی از آن‌ها خطرناک و برخی دیگر کم ‌خطر هستند. با توجه به شرایط بیمار و نوع پوست آن، می‌توان یک روش خاص را برگزید و پوست را با استفاده از آن جوان‌تر کرد. در این میان، افرادی سردرگم هستند که بین لیفت با نخ یا هایفوتراپی کدام را انتخاب کنند. شما می‌توانید در ادامه یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن پوست و چروک‌های پوستی خود را انتخاب نمایید.

اهمیت جوانسازی پوست با استفاده از روش‌های مختلف

زمانی که پوست شما وا برود و زیبایی خود را از دست بدهد، متوجه خواهید شد که جوانسازی پوست چقدر مهم است. مخصوصا اگر این افتادگی‌ها در چهره نمایان شده باشد. در افراد مختلف ژنتیک، سن و سایر عوامل می‌توانند زوال پوست را پدید بیاورند. ناهنجاری‌های پوستی نه تنها فشار عصبی افراد را افزایش می‌دهند بلکه اعتماد به نفس آن‌ها را کم می‌کنند. افزون بر آن، در مواقعی ممکن است جوش، کک و ‌مک چهره، زگیل، خال و مواردی از این قبیل باعث کاهش زیبایی بشود. پس لازم است که از انواع روش‌های لیفت پوست، لیفت با نخ یا هایفوتراپی یا هر نوع روش دیگری استفاده شود. شما می‌توانید به کمک مشاورین و کارشناسان کلینیک زیبایی آیشن بهترین روش را برای شاداب کردن پوست خود انتخاب کنید.

چرا باید از روش لیفت نخ یا هایفوتراپی استفاده کنیم؟

عوامل متعددی وجود دارند که باعث از بین رفتن شادابی پوست شما خواهند شد. در مواقعی ممکن است از دست رفتن چربی‌های زیر پوست به هر دلیلی که باشد، منجر به شل شدگی پوست شود. افزایش سن می‌تواند کلاژن سازی در پوست را کمتر کند. با کاهش کلاژن بافت‌های زیر پوست، پوست چین و چروک پیدا می‌کند.

عامل دیگری که در ایجاد چین و چروک‌های پوستی نقش دارد، اشعه‌های مضری است که به پوست می‌رسد. نور خورشید یکی از اصلی‌ترین منابع این اشعه‌ها است که پس از گذشت چند سال تاثیرات عمیقی را بر روی پوست می‌گذارد. یعنی سلامت پوست را به چالش می‌کشد. تمامی این عوامل باعث شده‌اند که استفاده از انواع روش‌های جوانسازی پوست افزایش پیدا کند. به همین دلیل افراد تردید دارند که لیفت با نخ یا هایفوتراپی یا سایر روش‌ها مثل جراحی کدام را انتخاب کنند.

 

هایفوتراپی چیست؟

قبل از این که لیفت با نخ یا هایفوتراپی را انتخاب کنید، باید ابتدا بدانید که هایفوتراپی چیست. یکی از متداول‌ترین روش‌ها برای جوانسازی پوست، روش هایفوتراپی است. در این روش از دستگاه‌های هایفو استفاده می‌شود. بدین صورت که با استفاده از دستگاه هایفو امواجی که ‌ماوراء صوت هستند به پوست تابیده می‌شوند. طی این فرآیند لایه‌های سرشار از فولیکول پوست گرم شده و بیشتر کلاژن تولید می‌کنند. بنابراین پوست لیفت شده و حالت قبلی خود را به دست می‌آورد. توجه داشته باشید که اشعه‌هایی که از این روش کاربرد دارند، هیچ ‌گونه حساسیتی را برای پوست به همراه نخواهند آورد. پس با خیال راحت قادر به استفاده از هایفوتراپی خواهید بود.

مزایای استفاده از روش هایفو

تا زمانی که با مزایای لیفت با نخ یا هایفوتراپی آشنایی نداشته باشید، نمی‌توانید بهترین روش را انتخاب کنید. اگر قرار است با استفاده از هایفو پوست خود را شاداب کنید، باید بدانید که این روش بدون خونریزی و ایجاد زخم انجام می‌شود. در طول دوره درمان ممکن است فرد به هیچ عوارضی دچار نشود. پس کم تهاجم‌ترین روش برای از بین بردن چین و چروک‌های پوستی، هایفو است. با استفاده از هایفو نیازی به استراحت کردن ندارید. بلافاصله پس از انجام این روش می‌توانید به امور روزانه خود رسیدگی کنید.

در کنار این مزایا، معایبی هم برای این روش در نظر گرفته شده‌اند. طبق عقیده بسیاری از پزشکانی که در حوزه سلامت و جوانسازی پوست فعالیت دارند، طول دوره درمان در هایفوتراپی زیاد است. یعنی شما باید چندین جلسه را برای از بین بردن شل شدگی پوست خود پشت سر بگذارید. با این وجود، امکان افزایش هزینه‌ها نیز وجود دارد.

در آیشن بخوانید: مدرن ترین کلینیک هایفوتراپی در هروی

معرفی روش لیفت با نخ

این که لیفت با نخ یا هایفوتراپی برای شما مناسب است، مستلزم آگاه بودن بر ویژگی‌هایی است که این روش‌ها دارند. لیفت با نخ یکی دیگر از روش‌های کم تهاجم و مؤثر برای از بین بردن چین و چروک‌های پوستی به شمار می‌آید. اگر پوست شما با دستگاه‌هایی مثل لیزر یا دستگاه آر اف سازگاری ندارد، بهترین کار این است که لیفت با نخ را انتخاب کنید.

در این روش با استفاده از ظریف‌ترین نخ ‌نوعی چارچوب در قسمت زیرین پوست به وجود می‌آید. پس از مدت کوتاهی این نخ پوست را احیا کرده و موجب کشیده شدن پوشت می‌شود. بدین ترتیب ممکن است ظاهر پوست سفت‌تر شده و فرم آن بهبود یابد. در قسمت‌هایی مثل گونه، بینی و در پیشانی می‌توان از این نخ‌ها استفاده کرد و از مزایای آن در جوانسازی پوست بهره برد.

مزایای استفاده از روش لیفت با نخ

لیفت با نخ می‌تواند به عنوان یک روش سریع برای درمان پوست به کار گرفته شود. در این روش ممکن است بیمار اصلا هیچ دردی را متوجه نشود. حتی اگر ناحیه تحت درمان درد هم داشته باشد، شدت این درد بسیار کم است. شما در طول زمان کم می‌توانید از روش لیفت با نخ استفاده کنید و روند درمان خود را پیش ببرید. این در صورتی است که سایر روش‌ها مثل جراحی ممکن است تا ساعت‌ها وقت گیر باشند.

در کنار تمامی این مزایا، باید بگوییم که در لیفت با نخ نیازی به بیهوشی نیست. پزشک برای این که میزان درد ناشی از لیفت پوست را از بین ببرد، از بی حس کننده‌های موضعی استفاده می‌کند. بد نیست بدانید که لیفت با نخ به سادگی انجام می‌شود. به همین دلیل دستمزد پزشک نیز در حد معقول باقی خواهد ماند. چنانچه نمی‌توانید بین لیفت با نخ یا هایفوتراپی یکی را انتخاب کنید، باید مزایای این روش‌ها را با هم مقایسه نمایید.

معایب روش لیفت با نخ

اگرچه مزایای زیادی وجود دارند که افراد را تشویق به استفاده کردن از روش لیفت با نخ می‌کنند. اما نباید نسبت به معایبی که این روش دارد نیز بی توجه بود. این معایب عبارتند از:

1. عوارض لیفت با نخ

ممکن است هنگام بالا کشیدن پوست با نخ، جراحی انجام شود یا پوست بخیه بخورد. پس عوارض آن نسبت به سایر روش‌ها بیشتر خواهد بود.

2. ماندگاری موقت

نکته مهم که به هنگام انتخاب لیفت با نخ یا هایفوتراپی باید بدانید این است که ماندگاری لیفت چندان زیاد نیست. برای از بین بردن چین و چروک‌های پوست به صورت موقت می‌توانید از روش لیفت با نخ استفاده کنید.

3. عدم تاثیر

ممکن است در پوست‌هایی که بیش از حد پیر شده‌اند، این روش روشی ایده آل برای درمان نباشد. پس امکان عدم وجود نتایج مطلوب نیز وجود دارد.

در آیشن بخوانید: بهترین کلینیک زیبایی هایفوتراپی در پاسداران

کدام روش بهتر است؟ لیفت با نخ یا هایفوتراپی؟

بدن انسان تنها از پوست تشکیل نشده است بلکه در قسمت زیرین پوست چربی، سلولیت و عضلات وجود دارند. هر کدام از آن‌ها می‌توانند بر روی شادابی یا عدم شادابی پوست تاثیر گذار باشند. شما برای این که از بین لیفت با نخ یا هایفوتراپی یک روش خوب، موثر و ایده آل را انتخاب کنید، باید تمامی ویژگی‌ها، مزایا و معایب این دو روش را با هم مقایسه نمایید.

در روش هایفو به دلیل این که اشعه‌های قدرتمند اصلی‌ترین کار را انجام می‌دهند، پوست حالت طبیعی پیدا می‌کند و به خوبی به سمت بالا کشیده می‌شود. به همین دلیل می‌توان خطوط پوستی را ترمیم کرد و حجم صورت را افزایش داد. ممکن است برخی از افراد نتواند نتایج دلخواه خود را از این روش دریافت کنند. به همین دلیل به دستگاه‌های هایفو بیشتر اعتماد می‌کنند. طبق عقیده پزشکان، میزان چین و چروک‌ها و شرایط پوستی یک بیمار مجاب می‌کند که فرد کدام روش را برگزیند. بنابراین بهترین کار این است که شما یک پزشک مناسب را انتخاب کنید و از راهمنایی‌های او استفاده نمایید.

ماندگاری در روش لیفت با نخ بیشتر است یا هایفوتراپی؟

میزان ماندگاری اثرات لیفت پوست بسیار اهمیت دارد. افرادی که به سلامت پوست خود اهمیت می‌دهند، معمولا نوعی از روش لیفت را انتخاب می‌کنند که ماندگاری بیشتری داشته باشد. طبق تجربه، روش لیفت با نخ را یک روش موقت برای از بین بردن چین و چروک‌های پوست می‌دانند. این در حالی است که در روش هایفو ماندگاری بیشتری نمایان خواهد شد. به همین دلیل ممکن است متقاضیان هایفوتراپی نسبت به متقاضیان لیفت با نخ بیشتر باشد.

عوارض جانبی هایفوتراپی

لیفت با نخ یا هایفوتراپی هر کدام دارای عوارض خاص خود هستند. درد و سوزش از متداول‌ترین عوارضی است که پس از هایفوتراپی پوست به وجود می‌آید. البته پزشکان برای کاهش دادن این درد و ناراحتی معمولا از پمادهای و داروهای مسکن استفاده می‌کنند. یکی از نکات قابل توجه در این زمینه این است که در روش هایفو دوره نقاهت چندانی وجود نخواهد داشت. چرا که نه سوزنی وارد پوست شما می‌شود و نه برشی در پوست ایجاد می‌شود.‌ تنها اتفاقی که ممکن است بیفتد این است که پوست تا چند روز حالت قرمز خواهد داشت. البته این یک عارضه طبیعی است که نهایتا تا دو هفته به طول می‌انجامد. بیماران پس از این که عوارض هایفوتراپی را پشت سر گذاشتند، می‌توانند نسبت به آغاز جلسه بعد اقدام کنند.

 

 

عوارض جانبی لیفت با نخ

لیفت با نخ نیز همانند روش هایفوتراپی دارای عوارض جانبی خاصی است. زمانی که می‌خواهید بدانید که مدام روش لیفت با نخ یا هایفوتراپی برایتان مناسب است، باید به عوارض جانبی این روش‌ها توجه داشته باشید. معمولا پزشکان برای این که میزان عوارض لیفت پوست با نخ را به حداقل برسانند، از داروهای بی حس کننده استفاده می‌کنند. در مواقعی به دلیل حساسیتی که پوست فرد متقاضی دارد، ممکن است عوارضی همچون قرمزی، خارش و تورم در پوست دیده شود. علاوه بر آن، بیماران پس از انجام این روش با کبودی مواجه خواهند شد. البته جای هیچ نگرانی نیست چرا که این‌ها عوارضی طبیعی هستند که در اثر فعل و انفعالات پوستی خود را نشان می‌دهند. شما با توجه به نکات مراقبتی می‌توانید از پوست خود محافظت کنید و این عوارض را به حداقل برسانید.

قیمت لیفت با نخ

یکی از عوامل مهم و تاثیر گذاری که باعث انتخاب روش لیفت با نخ می‌شود، قیمت آن است. لیفت با نخ به نسبت سایر روش‌های پیشرفته و مدرنی که‌ هم اکنون برای لیفت وجود دارند، کم هزینه‌تر است. مؤلفه‌هایی مثل دستمزد پزشک، هزینه مرکز درمان، ناحیه تحت درمان و وسعت آن در تعیین این هزینه‌ها اثر گذار است. اگر بر سر دو راهی لیفت با نخ یا هایفوتراپی قرار گرفته‌اید، توجه به هزینه‌ها و میزان بودجه‌ای که دارید می‌تواند شما را به سمت انتخاب یک روش کاملا مناسب راهنمایی کند.

در مجله زیبایی آیشن بخوانید: آر اف بهتر است یا هایفوتراپی

هزینه هایفوتراپی

از جمله مهم‌ترین عواملی که باعث شده‌اند میزان کاربران هایفوتراپی افزایش پیدا کند، ایمنی بالا، ماندگاری خوب و عوارض کم آن است. افرادی که متقاضی جوانسازی پوست صورت خود در این روش هستند، باید از قیمت آن نیز مطلع باشند. پزشکان با توجه به عوامل مختلف هزینه‌هایی روش هایفوتراپی را تعیین می‌کنند. عواملی مثل:

  • ناحیه‌ای که قرار است درمان شود
  • وسعت ناحیه تحت درمان
  • تجربه، مهارت و میزان دستمزدی که پزشک اتخاذ می‌کند
  • هزینه‌های کلینیک
  • شدت افتادگی پوست
  • و….

می‌توانند در تعیین این هزینه‌ها نقش اساسی ایفا کنند. شما عزیزان قبل از این که این روش را انتخاب کنید، باید یک پزشک ماهر را ببینید و از او مشورت بگیرید. پزشکان کلینیک زیبایی آیشن آمادگی ارائه راهنمایی‌های لازم به صورت تلفنی یا حضوری به شما را دارند. شاید اصلا روش هایفو قادر به از بین بردن چین و چروک‌های عمیقی که روی پوست شما نمایان شده‌اند، نباشد!

 

 

سخن پایانی

ما در این مطلب در مورد این که لیفت با نخ یا هایفوتراپی را انتخاب کنیم، صحبت کردیم. لیفت با نخ روشی متداول برای از بین بردن چین و چروک‌های پوستی است. روش هایفوتراپی هم روش دیگری است که نوین‌تر و پیشرفته‌تر است. هر فردی متناسب با شرایط بدنی که دارد، باید نوعی از روش را انتخاب کند. پس توجه به مزایا، معایب و ویژگی‌های هر کدام از روش لیفت با نخ یا هایفوتراپی بسیار اهمیت دارد. برای این که بهترین روش را انتخاب کنید، می‌توانید یا مشاورین ما در کلینیک زیبایی آیشن تماس بگیرید و راهنمایی‌های لازم را از ما دریافت کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل